Zapewne niejednokrotnie widziałeś osoby na siłowni, które od zawsze wyglądają tak samo. Ponadto, ciężary jakie unoszą nie zmieniają się. Większość tłumaczy się, że to wina genetyki. W większości sytuacji to oczywiście bzdura! Każdy kto poświęci kilka minut dziennie na wyliczenie kalorii/makroskładników celem ułożenia dopasowanej do niego diety, możliwe że zapomni czym jest ciągły „przestój”…

Tekst ten nawiązuje do artykułów dotyczących układania diety w kulturystyce. Jeśli jeszcze ich nie czytałeś – koniecznie się z nimi zapoznaj – Układanie diety kulturystycznej oraz Jak stworzyć własny plan żywieniowy. Artykuł ten nie jest więc obszernym wywodem lecz zawiera krótkie odpowiedzi na najczęściej padające pytania.

Liczenie makro – klucz do sukcesu.

Prawda jest taka, że dzięki liczeniu kalorii postępy w budowaniu masy można zauważać z tygodnia na tydzień (poprzez liczenie kalorii rozumiemy odpowiedni podział makroskładników dobrany dla konkretnej osoby). Niezależnie od tego czy jesteś na redukcji tkanki tłuszczowej czy też podczas budowania masy, liczenie kalorii daje jedyny w pełni skuteczny sposób na osiągnięcie celu drogą naturalną.

Można oczywiście budować masę mięśniową bez wyliczania wszystkiego w swojej diecie, jednak proces ten może być znacznie wolniejszy! Podczas redukcji tkanki tłuszczowej, sposób ten ma szczególne znaczenie, aby w jak największym stopniu zachować siłę i muskulaturę wypracowaną w okresie budowania mięśni.

Czy liczenie kalorii jest jedynym sposobem na osiągnięcie celu?

Nie jest jedynym, lecz jest najskuteczniejszym w kulturystyce naturalnej. Należy wspomnieć, iż około 85% osób trenujących na siłowniach nie liczy kalorii. Co się z tym wiąże – przykładowy, dość dobrze umięśniony bywalec siłowni, nie musi liczyć każdej spożytej kalorii… wiele osób pracuje długimi latami, aby zdobyć dobrą sylwetkę. Starają się jeść zdrowo w określonych porach oraz dbają o odpowiednie ilości posiłków. Wiadomym jest, że stosując się do tych zasad na pewno z czasem rezultaty będą widoczne. Jednak jeśli ta sama osoba trzymałaby się swojej, określonej podaży kalorycznej, efekt ten mogłaby osiągnąć o wiele szybciej!

Liczenie kalorii, a budowanie masy mięśniowej.

Co można osiągnąć licząc makroskładniki podczas budowania masy mięśniowej? Przede wszystkim szybszy – zauważalny przyrost masy widoczny z tygodnia na tydzień. Jeśli pula kaloryczna dla Twojego organizmu zostanie dobrana odpowiednio, to przy zachowaniu odpowiednich proporcji makroskładników Twoje mięśnie będą zwiększały objętość w najszybszy możliwy sposób (głowne założenia kulturystyki naturalnej). Kolejnym atutem jest stale zwiększająca się siła wynikająca z wysokiej podaży kalorycznej, przyswajanej przez organizm.

Liczenie kalorii, a redukcja tkanki tłuszczowej.

Liczenie kalorii ma szczególne znaczenie podczas redukcji. Jeśli zależy Ci na zachowaniu jak największej siły oraz muskulatury, odpowiedni podział makroskładników w diecie da Ci najlepszy efekt. Wiele osób, nie mających pojęcia o budowaniu muskulatury, zaniża w znacznym stopniu ilość poszczególnych makroskładników w ciągu dnia. Oczywiście efektem tego będzie utrata tkanki tłuszczowej, jednak wraz z tłuszczem pozbędziesz się w dużym stopniu muskulatury! Tego nie chcesz? Jeśli odpowiednio wyliczysz pulę kaloryczną dla własnego organizmu, dieta redukcyjna nie powinna być męczarnią, lecz okresem, w którym jesz z umiarem odpowiednie ilości makro.

Podsumowując.

Jeśli jeszcze nigdy nie liczyłeś kalorii spożyanych w ciągu dnia, a chcesz osiągnąć cel w najkrótszym możliwym okresie, poświęć trochę czasu na przyswojenie podstawowych informacji na ten temat. Zdziwisz się, jak szybko można doprowadzić do zmiany swojej sylwetki. 

Podziel się z innymi!Share on Facebook

Ocena: 2.0. Wg 1 głosu.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Komentarze

  1. odkąd zacząłem liczyć makrosy, a nie jeść co popadnie to widzę efekty treningów i tego pilnowania miski. Bardzo mi w tym pomogło Fitatu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj