Jesteś na diecie redukcyjnej, a mimo to, nie widzisz żadnych efektów? Prawdopodobnie błąd leży w komponowaniu posiłków. Poniżej prezentujemy 24 produkty i potrawy, których musisz się wystrzegać, jeśli nie chcesz, aby zniweczyły Twoje wysiłki.

Pamiętaj, że dieta redukcyjna nie jest zwykłym ograniczeniem kalorii, ale schematem żywieniowym bazującym na poznaniu swojego metabolizmu i zapotrzebowania energetycznego. Kluczem do jej prawidłowego stosowania jest bilansowanie posiłków w oparciu o wyliczenia indywidualnie dopasowane do nas oraz wykluczenie niektórych produktów całkowicie z jadłospisu. Jakich?

1. Jogurt owocowy

Wbrew pozorom, jogurt owocowy wcale nie jest zdrową przekąską, za jaką chce uchodzić. Nierzadko posiada w sobie więcej cukru, niż przeciętny lód na patyku (ok. 30g w kubeczku)! Dbając o odpowiednią liczbę kalorii, lepiej pozostać przy jogurcie naturalnym albo typu greckiego.

2. Słodkie sosy do deserów i dżemy

Często do omletów lub naleśników dodajemy niepotrzebnie dodatkową porcję cukru w postaci gotowych sosów czekoladowych, karmelowych etc. Lubimy też sięgać po dżemy, w których aż na 100 gramów produktu przypada około 50 gramów cukru! Jeśli już naprawdę musimy, wybierajmy raczej świeże owoce albo miód.

3. Płatki śniadaniowe

Większość płatków śniadaniowych jest dodatkowo dosładzanych, aż 4 różnymi rodzajami cukrów! To dlatego po tego typu posiłku przez cały dzień chodzisz głodny i zmęczony oraz masz ochotę na słodycze. Zamiast produktu w kolorowym opakowaniu znanej firmy, wybierz zwykłe płatki owsiane i dodaj do nich ulubionych bakalii. Twój organizm będzie Ci wdzięczny.

4. Śmietanka do kawy

Nie ma żadnej wartości odżywczej oprócz bezwartościowego tłuszczu oraz cukru, którym niekiedy jest dosładzana. Czarna kawa jest o wiele zdrowsza.

5. Białe pieczywo

Nie możesz sobie wyobrazić śniadania bez obwarzanka lub białej pszennej bułki? Błąd. Zrezygnuj z białego pieczywa na rzecz produktów zbożowych, bogatych w błonnik i znacznie wyższą ilość składników mineralnych.

6. Smoothies

Nie mylić z prawidłowo przyrządzonymi koktajlami na bazie mleka czy jogurtu! Smoothies, szczególnie te przyrządzane w fast foodach, bazują na jogurcie owocowym, lodach śmietankowych itp. Przygotowując zdrowe smoothie, korzystaj z jogurtu greckiego i świeżych owoców.

7. Suszone owoce

Wydają się niewinną, zdrową przekąską. Tymczasem po usunięciu wody z owocu otrzymujemy sam cukier i kalorie. Oczywiście np. w suszonych morelach znajdziemy jeszcze wiele magnezu i żelaza, ale i tak nie jest wskazane jedzenie ich garściami. Gwałtownie podnoszą poziom cukru i nie wnoszą nic dobrego do diety redukcyjnej.

8. Zielone koktajle

Zielone koktajle uznawane są za najzdrowsze – i słusznie, jeśli nie zawierają zbyt dużo cukru. Tymczasem, aby zrównoważyć smak jarmużu, szpinaku, czy cytryny, lubimy dołożyć sporo jabłek lub pomarańczy, albo nawet czystego cukru. Pamiętajmy, aby z nimi nie przesadzać. To, że coś jest zielone, nie oznacza, że jest niskokaloryczne!

9. Makaron pszenny

Zamiast makaronu wykonanego z pszennej mąki, sięgaj po te z mąki wieloziarnistej. Posiadają więcej węglowodanów złożonych, niż prostych i dłużej pozostawią Cię z uczuciem sytości. Mają też niższy indeks glikemiczny.

10. Gazowane napoje

Większość gazowanych napojów to cukier rozpuszczony w wodzie. Nie wnoszą nic do Twojej diety poza kaloriami, dodatkowo sprawiają, że jeszcze bardziej odczuwasz pragnienie.

11. Dietetyczne napoje gazowane

Nie wiadomo, czy nie gorsze, od swoich oryginalnych odpowiedników. Zamiast klasycznego cukru zawierają sztuczne słodziki, których wpływ na organizm nie został dokładnie przebadany. Na pewno jednak nie są niskokaloryczne – wystarczy popatrzeć na etykietę.

12. Lukier

Każda drożdzówka i ciastko lepiej smakują pokryte lukrem. Ale pamiętaj, że jest to sam cukier z dodatkiem masła lub innego tłuszczu. Lepiej wyrzuć go ze swojej diety, natychmiast.

13. Gotowy popcorn do mikrofalówki

Popcorn przygotowany do wsadzenia do mikrofali i podgrzania to sam tłuszcz, na dodatek najgorszego rodzaju. Jeśli lubisz popcorn, kup ziarna kukurydzy i przygotuj je na oleju ryżowym z dodatkiem soli. Zrezygnuj z chodzenia na skróty.

14. Sałatka coleslaw

Jedna z ulubionych sałatek na świecie. Niewiele jednak ma wspólnego ze zdrową surówką, a to ze względu na bardzo dużą zawartość majonezu, którym jest doprawiona.

15. Batony energetyczne

Kryjąc się pod przykrywką zdrowej przekąski, nierzadko przemycają tyle samo, jak nie więcej kalorii, niż ich “zwykłe” odpowiedniki. Zamiast sięgać po takiego batona, wybierzmy pełnowartościowy posiłek.

16. Kurczak w panierce

Bułka tarta zanurzona w tłuszczu to najgorsze, co możesz sobie zafundować, tnąc kalorie. Oprócz nich, nie dostarcza do Twojego organizmu żadnych substancji odżywczych. Wybieraj kurczaka smażonego saute na oliwie lub oleju.

17. Ser żółty i pleśniowy

To faktycznie idealne źródło białek i wapnia, jednak także bardzo kaloryczne. Na diecie redukcyjnej lepiej jest zastąpić ten produkt twarogiem oraz chudym mięsem.

18. Dressingi owocowe

Owszem, nie zawierają tłuszczu, ale zawierają całe mnóstwo niepotrzebnych węglowodanów prostych. Jeśli koniecznie musisz zjeść raz na jakiś czas lody śmietankowe – zrezygnuj przynajmniej z polewy owocowej.

19. Masło orzechowe

Sięgaj jedynie po masło z wyższej półki i uważnie czytaj jego skład. Masła słabszej jakości zawierają mnóstwo cukrów i tłuszczu palmowego, który jest najmniej zdrowym tłuszczem.

20. Pakowane wędliny

Nierzadko posiadają dodatek w postaci konserwantów i dużej ilości soli, aby mogły dłużej pozostać świeże. Kupuj wędlinę ciętą przy Tobie przez sprzedawcę.

21. Mrożona herbata

Jeśli przygotowujesz ją w domu – wszystko jest OK. Jeśli jednak wybierasz znane napoje ze sklepowej półki, decydujesz się na cukier rozpuszczony w wodzie z dodatkiem smakowych ulepszaczy. Kalorie, które nic nie wnoszą do Twojego jadłospisu!

22. Margaryna

Zawiera w sobie wiele tłuszczy trans, które nie tylko są kaloryczne, ale także zapychają naczynia krwionośne. Pozostań przy oliwie.

23. Sałata Cezar

Sałatkę tę można przygotować na dwa sposoby: jeśli użyje się jogurtu, smażonego na kokosowym oleju kurczaka i zrezygnuje z sera, będzie lekkostrawna i pełnowartościowa. Jeśli jednak wykorzystamy kurczaka w panierce, żółty twardy ser i śmietanę kremówkę – uzyskamy bombę kaloryczną.

24. Słone przekąski

Jeśli lubisz orzechy, to zrezygnuj z ich smażonej wersji w soli. Wybieraj takie bez smakowych dodatków. Z paluszków zrezygnuj całkowicie, podobnie jak z chipsów i prażynek, które ostatnio opakowaniem lubią “udawać” zdrowe, pełnowartościowe pod względem substancji odżywczych, przekąski.

Brak głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj