Na pewno niejednokrotnie zastanawiałeś się czy są sposoby, aby zwiększyć testosteron oraz hormon wzrostu w organizmie. Jest wiele sposobów, a na dodatek są one naturalne. Większość z nich jest na tyle logiczna, że sam się zdziwisz. Zapraszam do lektury.

Niepodważalnie – testosteron i hormon wzrostu są dwoma najważniejszymi w świetle kulturystyki hormonami. Oczywiście oba występują naturalnie w organizmie ludzkim. Skąd więc przekonanie, że ich ilość jest niewystarczająca i należy ją podnieść? Odpowiedź jest prosta – aby zwiększyć  i przyspieszyć efekty. Organizm produkuje ograniczone ich ilości. Ponadto nie każdy organizm jest taki sam. Różnica pomiędzy górną, a dolną granicą naturalnie produkowanego testosteronu jest pokaźna. Między innymi dlatego jedne osoby na siłowniach odnoszą lepsze efekty niż ich rówieśnicy, którzy wykorzystują ten sam trening oraz opierają się na podobnych dietach.

Jaka jest różnica pomiędzy hormonem wzrostu, a testosteronem? Otóż hormon wzrostu faktycznie przyczynia się do zwiększania suchej masy mięśniowej, zaś testosteron nie. Co nie zmienia faktu, że połączenie obu tych hormonów przyniesie najlepsze rezultaty. Należy również przypomnieć, że testosteron w formie syntetycznej stanowi podstawę wszystkich cyklów sterydowych, nawet tych dla początkujących. HGH (Human Growth Hormone) czyli w polskim tłumaczeniu hormon wzrostu, jest wykorzystywany głównie przez zawodowców, którym zależy na ekstremalnie dużej masie mięśniowej.

Podstawy – jak naturalnie podnieść testosteron i hormon wzrostu w organizmie?

Istnieje kilka sposobów na naturalne zwiększenie poziomu obu tych hormonów w organizmie. W zasadzie to poniższe sposoby odnoszą się do osiągnięcia maksymalnego poziomu bez „nienaturalnej inwazji” na organizm. Wiele osób szuka ucieczki w postaci syntetycznych zastrzyków, a w wielu przypadkach wystarczyłoby przestrzegać podstawowych zasad. Każdy z poniższych podpunktów jest ważny, a wskazanie który jest najlepszy jest niemożliwe. 

Odpowiednia dietajeśli nie żywisz się odpowiednio to nie dajesz możliwości własnemu organizmowi do prawidłowej produkcji hormonów. Dostarczaj do organizmu odpowiednią ilość kalorii, zwracając szczególną uwagę na pełnowartościowe źródła białka, które są koniecznością.

Wystarczająca regeneracja – sypiaj minimum 7godzin dziennie. Około 70% hormonu wzrostu jest produkowana podczas głębokiego snu. Dobry sen u kulturysty to podstawa.

Wykonuj ćwiczenia wielostawowegłówne ćwiczenia trójbojowe – martwy ciąg, przysiady oraz wyciskania, w niskim przedziale powtórzeń, w dużym stopniu przyczyniają się do zwiększenia naturalnej produkcji hormonów. Staraj się wykonywać je 2 razy w ciągu tygodnia, nie więcej.

Stosuj odpowiednią suplementację – w zależności od oczekiwanego efektu, można stosować dodatkową suplementację pobudzającą hormony do zwiększenia ich produkcji. Zapoznaj się z odpowiednimi środkami, które zmaksymalizują efekt pracy hormonów:

ZMA. Nie jest to magiczny środek, który pobudzi Twój organizm do nienaturalnej produkcji hormonów. Jest to najzwyczajniejsza w świecie kompozycja witamin i minerałów. Głównym składnikiem tego suplementu są cynk, magnez oraz witamina B6. Cynk odpowiada za zwiększenie produkcji testosteronu oraz o za zmniejszenie czasu regeneracji dzięki działaniu antyoksydacyjnym. Magnez zaś odpowiada za odpowiednią pracę mięśni. Należy wspomnieć, że większość ludzi ma niedobory magnezu w organizmie. Powyższa kompozycja również dobrze wpływa na jakość snu, dlatego ten suplement zalecany jest do stosowania tuż przed snem.

Preparaty ziołowe. Wiele producentów suplementów poleca naturalne wzmacniacze testosteronu, między innymi: Tribulus Terrestris lub ekstrakt z Yohimbe. Są one pozyskiwane z roślin. Ponadto dla osób mających problemy z libido, powyższe zioła mogą być rozwiązaniem problemu.

Aminokwasy. Występuje wiele aminokwasów, które dają odczuwalny efekt wzmocnienia naturalnego hormonu wzrostu (HGH). Do tej grupy zaliczają się min.: BCAA, Tauryna, Arginina, Glutamina, Lizyna oraz Ornityna. Dlatego zaleca się stosowanie pełnej grupy aminokwasów. Dają one odczuwalnie najlepszy efekt.

Czy można inaczej wspomóc produkcje hormonów?

Oczywiście, że tak. Istnieje wiele sposobów niezwiązanych z suplementacją, które realnie oddziaływują na produkcję testosteronu i hormonu wzrostu. Poniżej przedstawię jakich zasad powinieneś się trzymać, ab w pełni wykorzystać własny potencjał:

  • Wykonuj intensywne treningi.
  • Pamiętaj o małym posiłku przed treningiem oraz pełnowartościowym po treningu.
  • Unikaj dużych dawek alkoholu.
  • Uprawiaj seks.
  • Nie doprowadzaj do całkowitej utraty sił podczas treningu.
  • Odżywiaj się zdrowo, jedz warzywa.
  • Nie zapomnij o dodatkowej suplementacji witamin i minerałów.
  • Wykorzystuj 30 minutowe drzemki w ciągu dnia.
  • Nie doprowadzaj do zbyt dużej tkanki tłuszczowej w organizmie.
  • Dostarczaj aminokwasy przed treningiem oraz uzupełniaj braki po zakończeniu treningu.
  • Spożywanie dużych dawek węglowodanów w stosunku do tłuszczy przyczynia się do zwiększonej produkcji insuliny, która może działać negatywnie na HGH. Stosuj dietę wysoko białkową.

Jaki jest najlepszy sposób na zwiększenie testosteronu i hormonu wzrostu w organizmie?

Odpowiedz może nie spodobać się większości, jednak prawdą jest, że naturalnie bardzo ciężko zwiększy oba te hormony. Osobom, które maja genetycznie niskie ich poziomy w dużym stopniu mogą pomóc suplementy. Jednak dla osób, których genetyczna granica powyższych hormonów znajduje się tuż przy maksimum, pozostaje tylko jedno rozwiązanie – zastosowanie sterydów anabolicznych i syntetycznego hormonu wzrostu. Pamiętać należy, że ich stosowanie może przysporzyć kilka problemów, mianowicie:

  • Doprowadzanie do organizmu zwiększonych dawek testosteronu może prowadzić do wielu skutków ubocznych. W większości nie są one bardzo mocno inwazyjne na organizm, jednak są mocno uciążliwe.
  • Syntetyczny hormon wzrostu w organizmie ludzkim prowadzić do znacznie bardziej pokaźnych skutków ubocznych niż poprzednik. Stosowanie nadmiernych ilości w wielu przypadkach prowadzi do zwiększenia organów wewnętrznych, porostu włosóów w niechcianych miejscach, a nawet zwiększeniu kości.
  • Problemem, co prawda nie dla organizmu, jest również zdobycie powyższych środków. W Polsce są one nielegalne. Zaznaczmy, że są to leki, które pomagają osobom mającym różnego rodzaju problemy. Tak więc powyższe środki przepisuje lekarz. Szukanie ich na „czarnym rynku” nie jest rozsądnym rozwiązaniem.

Wiele osób twierdzi, że sterydy anaboliczne i syntetyczne hormony wzrostu są bezpieczne. Może i to jest prawdą dla niektórych osób, jednak każdy organizm reaguje inaczej na leki. Dla jednego stosowanie danego środka może nie przyczynić się do żadnych skutków ubocznych, zaś dla innego może on przyczynić się do zgonu. Pamiętać należy, aby wszystko stosować z głową, pod stałą kontrolą lekarską.  Kolejnym istotnym elementem jest długoterminowe stosowanie sterydów anabolicznych i syntetycznego hormonu wzrostu. Stosowanie długoterminowe, może poważnie uszkodzić organizm nawet w pełni zdrowej osoby.

Stosowanie „narkotyków” syntetycznych może prowadzić do zaprzestania naturalnej produkcji tych substancji chemicznych przez organizm. Z tego powodu, kulturyści stosujący syntetyczne hormonu wzrostu oraz sterydy anaboliczne po każdym cyklu, muszą stosować PCT – Post Cycle Therapy, aby pobudzić organizm do ponownego wytwarzania własnych hormonów.

Wiele suplementów diety stosowanych w PCT – terapiach pocyklowych, są bardzo dobrymi, naturalnymi wzmacniaczami testosteronu. Współpracują one z organizmem, a nie doprowadzają gotowy hormon, dzięki czemu produkcja hormonów w organizmie nie wygasa. Na wiele sposobów można je uznać, za dokładne przeciwieństwo sterydów. Są one bezpieczne i skuteczne, a przede wszystkim bez większych efektów ubocznych. Istnieją suplementy, które naturalnie zwiększają poziom testosteronu oraz takie, które naturalnie pobudzają hormon wzrostu. 

Podziel się z innymi!Share on Facebook

Ocena: 5.0. Wg 2 głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj