Spalacze tłuszczu nie są złotym środkiem warunkującym spadek masy ciała bez przysłowiowego ruszania palcem. Odpowiednie składniki takich suplementów oczywiście mają wpływ na spadek tkanki tłuszczowej zwiększając intensywność procesu termogenezy, zmniejszając apetyt, wchłanianie tłuszczów, a także zwiększając metabolizm, jak również poprawiając naszą wydolność. Jednak nic nie dzieje samo i na pewno suplementy te nie są magicznymi kapsułkami. Poniżej znajdziesz 5 rzeczy, które musisz wiedzieć o popularnych spalaczach tłuszczu. 

1. Dieta, czy spalacz tłuszczu?

Na to pytanie bez większego namysłu prawdopodobnie sam umiesz odpowiedzieć. Nie znajdziesz tu innej odpowiedzi, ponieważ w 80% za sukces w walce z tkanką tłuszczową odpowiada właśnie dieta. Powinna być bardzo dobrze skomponowana pod kątem treningów. Nie zaleca się drastycznego cięcia kalorii, gdyż takie działanie poważnie spowalnia metabolizm. O redukcję kalorii  najlepiej zadbać etapami, które powinny kształtować się na poziomie 10-20%. Z każdym kolejnym organizm będzie adaptował się do zredukowanej diety.

Pamiętaj, by nie eliminować ze swojego jadłospisu tłuszczów. Nie poradzisz sobie bez nich na siłowni, gdyż to właśnie one odpowiedzialne są za pośrednictwem cholesterolu za syntezowanie hormonów takich jak testosteron.

Ta sama kwestia dotyczy węglowodanów. Podczas redukowania tkanki tłuszczowej wskazane są te powoli przyswajające się. Gdy jesteś na redukcji twojemu organizmowi potrzebna jest też zwiększona podaż białka.

Jak widzisz nie o głodówkę tu chodzi, a o modyfikację nawyków żywieniowych, po prostu racjonalne żywienie.

2. Zakładaj tylko realne cele

Redukcja nie należy do łatwych zadań. Dlatego też bardzo ważne jest poprzedzenie jej odpowiednimi przygotowaniami. Do bardzo ważnych kwestii podejmując trening redukcyjny, należy zakładanie realnych celów. Musisz więc ustalić sobie konkretny czas trwania redukcji, dokładny termin jej zakończenia lub wyznaczyć cel w postaci uzyskania określonej wagi ciała.

Nie zakładaj z góry dużych osiągnięć. O wiele skuteczniejsza jest praca podzielona na mniejsze etapy. 2-3 kg spadek masy ciała na przestrzeni miesiąca jest wystarczający. Stopniowo też zwiększaj swoje osiągi kondycyjne, skracając przerwy między seriami z 2 do 1 minuty.

Mierz siły na zamiary i ciesz się każdym nawet najdrobniejszym sukcesem.

3. Więcej nie znaczy lepiej

Suplementacja na samym początku podjętej redukcji nie jest wskazana. Dobry start z silnym bodźcem dla organizmu to przede wszystkim zbilansowana dieta i treningi. Dopiero, gdy przychodzi moment, w którym efekty zaczynają słabnąć wskazane jest sięgnąć po termogenik.

Decydując się na konkretny spalacz tłuszczu, najpierw sprawdź, jak toleruje go twój organizm. Dopiero, gdy nie będziesz odczuwał żadnych niepożądanych skutków, dawkę możesz zwiększyć. Jednakże w tego rodzaju suplementach więcej nie znaczy szybciej i z lepszymi efektami.

4. Uważaj na kofeinę

Dzięki temu, że większość spalaczy tłuszczu posiada w swoim składzie kofeinę, stymulują one układ nerwowy, co przekłada się na zwiększoną motywację do aktywności fizycznej. Ale to nie wszystko, bo spalacze tłuszczu poprawiają wytrzymałość, co oznacza oczywiście zwiększenie zdolności wysiłkowej.

Kofeina wykazuje działanie termogenne, świetnie podkręca metabolizm. Jeśli jednak zażywasz również inne suplementy, które posiadają ją w składzie, poza tym należysz do miłośników małej czarnej, spalacze tłuszczu stosuj ze szczególną ostrożnością.

5. Rezultaty muszą być mierzalne

Kontrolowanie efektów podjętej diety redukcyjnej, treningów, a także działania spalaczy tłuszczu to bardzo ważna kwestia. W przypadku tych ostatnich, pomiary są szczególnie istotne, gdyż nie ma sensu stosować reduktor tłuszczu, który akurat w twoim wypadku przynosi niewiele dobrego.

Na sprawdzenie działania konkretnego spalacza tłuszczu daj sobie dwa tygodnie. Z uwagi na to, że organizm relatywnie szybko przyzwyczaja się do tego rodzaju suplementów, zaczynaj zawsze od najmniejszych dawek. Nie przekraczaj zaleceń producentów.

Aby zweryfikować efekty swojej pracy, diety, działania spalacza tłuszczu wykonuj kontrolne pomiary. Oprócz wagi raz w tygodniu najlepiej rano i na czczo, wykonuj komplet pomiarów obwodów konkretnych części ciała. Oprócz masy ciała na specjalnej wadze mierz masę tkanki tłuszczowej.

Brak głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj