Gainery są odżywkami, w których skład wchodzą węglowodany i białka w najczęściej w stosunku 4:1. W zależności od producenta i formuły jaką stosują w swoich produktach, możemy spotkać się z suplementami wzbogaconymi o glutaminę, aminokwasy BCAA, czy też kreatynę. Skierowane są do osób, które pragną osiągnąć w konkretny efekt i zaspokoić wyznaczone zapotrzebowanie, nie tylko na węglowodany i białka. Jest to bardzo wszechstronna odżywka. Poniżej poznacie 6 powodów, dla których warto stosować gainer.

1. Gainer pomaga zaspokoić większe zapotrzebowanie kaloryczne

Jedną z przyczyn, dla których warto sięgnąć po gainer, jest fakt, że pozwala on na pokrycie nawet wysokiego zapotrzebowania kalorycznego. Niejednokrotnie, w czasie naprawdę intensywnych treningów, możemy spotkać się z sytuacją, w której potrzebna ilość pożywienia jest znacznie większa, niż ta, którą jesteśmy w stanie spożyć. W takiej sytuacji gainer jest doskonałą propozycją, bowiem zawarte w nim duże ilości węglowodanów pomogą nam w wypełnieniu luki w jadłospisie przy jednoczesnym braku odczucia dyskomfortu z powodu przepełnionego do granic możliwości żołądka.

2. Różne poziomy kaloryczności

Różne mieszanki, od różnych producentów, pozwolą Ci na manipulowanie kalorycznością posiłków oraz ich składem. W zależności od tego, co chcesz osiągnąć, możesz wybierać produkty o większej zawartości tłuszczu, konkretnej zawartości minerałów, bądź szukać czegoś zupełnie innego, stworzonego właśnie dla Ciebie.

Przy odrobinie dobrych chęci, możliwym będzie stworzenie idealnej mieszanki, która w zależności od pory dnia okaże się dobrym rozwiązaniem. Gainer możesz używać wtedy, gdy zjedzenie dużej ilości jedzenia nie jest możliwe, bądź gdy Twoje posiłki są nieregularne.

3. Gainer może zastąpić posiłek potreningowy i być urozmaiceniem diety

Ile razy zdarzyło się, że mieliście zbyt mało czasu na przygotowanie pełnowartościowego i zdrowego posiłku potreningowego? Z pomocą przyjdzie tutaj gainer, który w szybki sposób uzupełni braki podstawowych makroskładników.

Jak wiemy, dostarczenie po ciężkim treningu węglowodanów i białka jest rzeczą kluczową dla regeneracji mięśni i odbudowy zużytego w trakcie treningu glikogenu. Gainer pomoże Ci zaspokoić pierwsze potrzeby, a mieszanka węglowodanowo – białkowa będzie doskonałym rozwiązaniem na brak czasu po treningu.

Sięgając po bogatsze produkty, z potrzebnymi do codziennego funkcjonowania składnikami, jak chociażby tłuszcze, możemy pokusić się o wykorzystanie gainera jako zwyczajnego posiłku. Oczywiście praktyka nie jest polecana na dłuższą metę, jednak dla poratowania swojego jadłospisu w danym dniu jest zupełnie na miejscu.

4. Specjalne dobrane tłuszcze pozwalają pozostać smukłym

Nie sposób ukryć, że w gainerach tłuszcze są obecne. Jednak ich dobór jest podstawą do dobrego zbudowania sylwetki. Z tego względu warto sięgnąć po produkty z wyższej półki, o przemyślanym składzie, który nie spowoduje otłuszczenia ciała, a nabranie suchej masy mięśniowej.

Z uwagi na fakt, ze gainery polecane są głównie ektomorfikom – osobom, którym ciężej przybrać na wadze – warto dokładnie przemyśleć wybierany produkt i nie wprowadzać go zbyt często do swojego planu dietetycznego.

Przypadki, w których korzystający z gainerów zalewają się tłuszczem są znane, jednak wynika to głównie z nieprzemyślanego dawkowania i spożywania odżywek w złych momentach. Pamiętajmy, że związki znajdujące się w opakowaniu są szybko przyswajalne, toteż najlepszą porą na ich spożycie będzie czas do dwóch godzin po treningu.

5. Spraw, by Twoja kreatyna działała efektywniej

Sprawa dotyczy nie tylko gainerów, w których składzie widnieje kreatyna. Tej zazwyczaj jest niewiele. Możemy wspomóc się dodatkową kreatyną z osobnego pudełka. Sceptyków i entuzjastów spożywania jej wraz z węglowodanami, które znajdziemy właśnie w gainerze jest naprawdę wielu. Jednak badania prowadzone od lat, wskazują, że spożywanie obu tych suplementów jednocześnie, może przyczynić się do zwiększonej wchłanialności kreatyny.

6. Szybsza regeneracja z aminokwasami BCAA i glutaminą

Odżywka, w której znajdą się dodatkowe aminokwasy BCAA i glutamina znacznie wspomoże procesy regeneracyjne. Spożyta po posiłku pozwoli na szybszy powrót do pełni sprawności.

Glutamina zapewni:

– stymulację procesów budowy białek poprzez dostarczenie azotanów

– zmniejszy czas regeneracji mięśni

– zapobiegnie reakcjom katabolicznym

– pomoże w uzupełnieniu zapasów zużytego glikogenu

Z kolei obecność BCAA pomoże organizmowi na spokojne i skuteczne budowanie tkanki, bowiem to właśnie aminokwasy odpowiedzialne są za tworzenie białek – tych nowych, a także regenerację tych już eksploatowanych.

Ocena: 5.0. Wg 1 głosu.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj