Aby naprawdę wyrzeźbić mięśnie brzucha należy trenować je pod każdym kątem. Dobrym sposobem może być wykorzystanie w ćwiczeniach piłki lekarskiej, która jest jedną z najstarszych form treningu siły i kondycji. Korzystanie z piłki lekarskiej przy treningu brzucha jest doskonałym pomysłem, ponieważ można wykonać wiele ruchów funkcjonalnych podobnych do tych, które robisz w życiu codziennym. Oto 4 ćwiczenia na brzuch z piłką lekarską, które warto dołączyć do planu treningowego.

1. Skręty tułowia z partnerem klęcząc

• upewnij się, że jesteś na kolanach plecami do swojego partnera
• utrzymuj napięty brzuch i prawidłową postawę
• powoli skręć tułów w jedną stronę i przekaż piłkę swojemu partnerowi
• przekręć się w drugą stronę i odbierz piłkę
• kontynuuj przez 60 – 90 sekund w jedną stronę i powtórz w drugą

To ćwiczenie może być także wykonywane na stojąco.

2. Brzuszki z przekazaniem piłki partnerowi

• usiądź na podłodze około w niewielkiej odległości od swojego partnera z ugiętymi kolanami; możecie zablokować ze sobą swoje stopy
• usiądź prosto i napnij mięśnie brzucha podczas całego ruchu
• zacznij trzymając piłką lekarską przy swojej piersi
• teraz ty i twój partner odchyl się do tyłu zachowując odpowiednią postawę
• powoli zacznij wracać do pozycji pionowej i rzuć piłkę do partnera
• twój partner ją złapie i oboje powtórzcie ćwiczenie
• wykonuj dla 30 – 90 sekund

Ćwiczenie można również wykonać odbijając piłkę od ściany.

3. Wypychanie piłki sprzed klatki piersiowej

• stań przed ścianą ok. 2 metrów trzymając piłkę przed klatką piersiową
• trzymaj stopy na szerokość barków i lekko zegnij je w kolanach
• rzuć piłkę o ścianę tak mocno jak tylko możesz, następnie ją złap i powtórz ruch

4. Uderzanie piłką o brzuch

• połóż się na podłodze
• twój partner powinien stanąć nad Tobą trzymając piłkę
• partner z kontrolowaną siłą rzuca piłkę na Twój brzuch
• nie powinieneś starać się złapać lub zablokować piłki zanim uderzy w brzuch; po uderzeniu weź piłkę i odrzuć ja z powrotem

Pamiętaj, aby rozpocząć z lekką piłką i pierwszy raz rzucić zachowawczo. Z czasem można zwiększać ciężar piłki.

Podziel się z innymi!Share on Facebook

Brak głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj