Aby naprawdę wyrzeźbić mięśnie brzucha należy trenować je pod każdym kątem. Dobrym sposobem może być wykorzystanie w ćwiczeniach piłki lekarskiej, która jest jedną z najstarszych form treningu siły i kondycji. Korzystanie z piłki lekarskiej przy treningu brzucha jest doskonałym pomysłem, ponieważ można wykonać wiele ruchów funkcjonalnych podobnych do tych, które robisz w życiu codziennym. Oto 4 ćwiczenia na brzuch z piłką lekarską, które warto dołączyć do planu treningowego.

1. Skręty tułowia z partnerem klęcząc

• upewnij się, że jesteś na kolanach plecami do swojego partnera
• utrzymuj napięty brzuch i prawidłową postawę
• powoli skręć tułów w jedną stronę i przekaż piłkę swojemu partnerowi
• przekręć się w drugą stronę i odbierz piłkę
• kontynuuj przez 60 – 90 sekund w jedną stronę i powtórz w drugą

To ćwiczenie może być także wykonywane na stojąco.

2. Brzuszki z przekazaniem piłki partnerowi

• usiądź na podłodze około w niewielkiej odległości od swojego partnera z ugiętymi kolanami; możecie zablokować ze sobą swoje stopy
• usiądź prosto i napnij mięśnie brzucha podczas całego ruchu
• zacznij trzymając piłką lekarską przy swojej piersi
• teraz ty i twój partner odchyl się do tyłu zachowując odpowiednią postawę
• powoli zacznij wracać do pozycji pionowej i rzuć piłkę do partnera
• twój partner ją złapie i oboje powtórzcie ćwiczenie
• wykonuj dla 30 – 90 sekund

Ćwiczenie można również wykonać odbijając piłkę od ściany.

3. Wypychanie piłki sprzed klatki piersiowej

• stań przed ścianą ok. 2 metrów trzymając piłkę przed klatką piersiową
• trzymaj stopy na szerokość barków i lekko zegnij je w kolanach
• rzuć piłkę o ścianę tak mocno jak tylko możesz, następnie ją złap i powtórz ruch

4. Uderzanie piłką o brzuch

• połóż się na podłodze
• twój partner powinien stanąć nad Tobą trzymając piłkę
• partner z kontrolowaną siłą rzuca piłkę na Twój brzuch
• nie powinieneś starać się złapać lub zablokować piłki zanim uderzy w brzuch; po uderzeniu weź piłkę i odrzuć ja z powrotem

Pamiętaj, aby rozpocząć z lekką piłką i pierwszy raz rzucić zachowawczo. Z czasem można zwiększać ciężar piłki.

Brak głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj
Yes No