Wiosłowanie stosowane jest często i chętnie. Pojawia się głównie w planach treningowych na mięśnie pleców, a różnorodność wariantów ćwiczenia, stanowi o jego przewadze nad innymi. Czy zdajemy sobie sprawę z tego, co daje? Poznaj zalety wiosłowania jedną ręką!

1. Koncentracja na mięśniu

Jak wskazuje nazwa ćwiczenie wykonywane jest jednorącz. Takie ruchu mają bardzo wiele korzyści, ponieważ:
• Pozwalają bardziej skupić się na trenowanym mięśniu
• Prowadzą do zwiększonego wykorzystania włókien w trenowanym mięśniu
• Pomagają w niwelowaniu różnic siłowych i wizualnych pomiędzy stronami

2. Szybszy przyrost masy

Spośród wszystkich ćwiczeń na plecy z wolnymi ciężarami, wiosłowanie jedną ręką daje najlepsze efekty. Wszystko to za sprawą zwiększonego zakresu ruchu, jaki uzyskujemy podczas wykonywania ćwiczenia. Pozwala to na pełne rozciągnięcie mięśnia i pracę w całym zakresie. Umożliwia to powstawanie mikrouszkodzeń, a co za tym idzie, wzmaganie procesów anabolicznych. Prowadzi to do szybszej hipertrofii mięśnia.

3. Stabilny tułów

Wiosłowanie tradycyjnie wykonujemy w pozycji, w której jedną dłoń i kolano mamy oparte o ławkę, a całość dodatkowo stabilizowana jest drugą nogą, spoczywającą na ziemi. Bez oporów można więc powiedzieć, że jest to pozycja stabilna, która nie wymaga skupiania się na balansowaniu tułowiem i utrzymywaniu równowagi.
To z kolei, pozwala nam na całkowitą koncentrację na technice ćwiczenia, napięciu mięśni i samym treningu, bez dodatkowych rozpraszających czynności, które musielibyśmy wykonywać.

4. Szerokie możliwości różnicowania

Rzeczą, która powinniśmy wręcz kochać w wiosłowaniu jedną ręką jest łatwość zmiany kąta podciągania hantli do tułowia, co umożliwia angażowanie różnych części pleców. Raz możemy skupić się bardziej na dolnych częściach pleców poprzez dociąganie ręki bardziej w stronę biodra, a innym razem na środkowych i górnych partiach poprzez przyciąganie hantli pionowo w górę (pod pachę). Dodatkowo, to ćwiczenie można wykonać nie tylko z chwytem, gdzie palce skierowane są do środka, ale również z palcami skierowanymi do tyłu, co spowoduje większy ruch łokcia na zewnątrz i mocniejsze zaangażowanie mięśni środkowych pleców.

5. Budowanie mięśnia w pełnym zakresie

Niejednokrotnie można spotkać się z praktyką, która każe wykorzystywać osobno ćwiczenia, wpływające na zwiększenie grubości pleców oraz te, które powodują wzrost ich szerokości. Wiosłowanie jest ćwiczeniem, które buduje zarówno grubość jak i szerokość mięśnia jednocześnie. Poprzez zastosowanie chwytu z palcami skierowanymi do środka wpływamy na rozrost mięśni najszerszych grzbietu (poszerzamy plecy), a ponieważ jest to ruch ciągnący, wpływa także na grubość mięśnia.

Ocena: 3.0. Wg 2 głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj
Yes No