Ćwiczysz regularnie, a nie robisz postępów? Starasz się jeść prawidłowo, a mimo tego Twoje ciało się nie zmienia? Masz problem ze skutecznym zbudowaniem masy mięśniowej? Być może popełniasz błędy związane z treningiem oraz odżywianiem. Zapoznaj się z błędami jakie są najczęściej spotykane wśród bywalców siłowni, aby jak najszybciej je wyeliminować.

Jeśli wydaje Ci się że wystarczy regularnie chodzić na siłownię, a mięśnie same będą rosły to grubo się mylisz. Bardzo często widujemy osoby, których technika ćwiczeń wywołuje uśmiech na twarzy. W większości przypadków są to osoby nowe bądź też ludzie, którzy „wiedzą lepiej”.  Czym szybciej zrozumiesz, że aby prawidłowo i szybko się rozwijać należy w pełni skoncentrować się na ćwiczeniu, tym lepsze rezultaty osiągniesz. Sprawdź co może być przyczyną tego, ze ciągle stoisz w miejscu.

Jesz za mało lub nieodpowiednio.

Jak wiadomo, podczas budowania masy mięśniowej koniecznym jest spożywanie większej liczby kalorii niż organizm potrzebuje. Aby przybierać na masie mięśniowej, musisz stale podnosić pulę kaloryczną. Przykładowo jeśli dzisiaj potrzebujesz 3500kcal, aby budować masę, za 2 tygodnie to może być już za mało (przez ten czas zwiększysz masę ciała, a co za tym idzie, będziesz potrzebował więcej kalorii, aby nadal „rosnąć”).

 Ponadto, twierdzenie że dieta to ponad 60% sukcesu jest w pełni prawdziwe. Możesz wykonywać ćwiczenia perfekcyjną techniką, mieć idealny trening, a mimo tego nie budować masy mięśniowej. Przyczyną tego będzie niedobór kalorii w diecie, bądź nawet niepoprawny podział makroskładników.

Nie słuchasz własnego ciała!

Ile razy zdarzyło Ci się wrócić po treningu, nie czując w ogóle zmęczenia? Jeśli po powrocie do domu czujesz się jakbyś wcale nie ćwiczył, oznacza to, że trening nie był odpowiedni. Musisz koniecznie coś z tym zrobić. Powodów, przez które nie czujesz zmęczenia może być wiele, a główne z nich to: zbyt mały / duży ciężar, nieprawidłowa ilość serii / powtórzeń, zbyt krótki trening, zbyt długie przerwy między seriami, a najczęstszym powodem jest rutynowe ćwiczenie, do którego organizm już dawno się przyzwyczaił. Koniecznie „słuchaj” tego co organizm stara się Ci przekazać.

Ponadto jeśli czujesz dyskomfort lub dziwny ból, nie wykonuj danego ćwiczenia za wszelką cenę. Zapytaj bardziej doświadczoną osobę czy ćwiczysz prawidłowo. Na każdej siłowni znajduje się wiele bardzo doświadczonych osób, które z chęcią podzielą się swoją wiedzą. Dodatkowo większość ćwiczeń możesz zamienić bardzo podobnym, które może dawać znacznie lepszy efekt waśnie Tobie!

Nie kontrolujesz ciężaru jaki podnosisz.

Najczęstszy błąd zauważalny u osób, które za wszelką cenę chcą w jak najszybszy sposób zbudować potężną muskulaturę. Trening ze zbyt dużym obciążeniem powoduje, że zamiast skupiać się na prawidłowej technice, za wszelką cenę będziesz starał się unieść jak najwięcej – jakbyś miał klapki na oczach. W większości przypadków takie ćwiczenie powoduje, że działają inne mięśnie, niż planowałeś ćwiczyć. Wszelkiego rodzaju podskoki, wyginanie ciała, unoszenie z rozpędu są nie na miejscu, a przyczynić się mogą jedynie do powstania niepotrzebnej kontuzji. Kontroluj ciężar! Mimo tego, iż będziesz używał mniejszego obciążenia, efekty będą znacznie lepsze (większa siła oraz lepiej wyglądający mięsień).

Przesadzasz z wykonywaniem cardio / aerobów.

Jeśli chcesz budować masę mięśniową to musisz wiedzieć, że każdy rodzaj wysiłku fizycznego jest formą palenia kalorii. Co to oznacza? Aby nabierać na masie mięśniowej musisz jeść więcej. Jednocześnie jeśli poza ćwiczeniem siłowym, wykonujesz ćwiczenia aerobowe, bądź uprawiasz inny sport, będziesz potrzebował spożywać jeszcze więcej, aby spalone kalorie w ciągu dnia nadrabiać w postaci posiłków. Tak więc są na to dwa sposoby. Pierwszym będzie ograniczenie wysiłku fizycznego do niezbędnego minimum, drugim zaś spożywanie większej puli kalorycznej w ciągu dnia.

Najczęstszy powód niepowodzeń – weekendy.

Co prawda, większość osób trenujących na siłowniach trzyma dietę od poniedziałku do piątku, jednak problem pojawia się jak nadchodzi weekend. Weekend jest przez wiele osób traktowany jako forma odpoczynku od ćwiczeń siłowych, a co gorsze – od prawidłowego jedzenia. Ciężko jest utrzymać dietę na spotkaniach rodzinnych, ze znajomymi bądź na imprezach. Jednak, aby skutecznie nabierać masy mięśniowej, należy pamiętać że tydzień trwa 7 dni, a każdy dzień budowania masy mięśniowej, w którym „nie jadło się nic pożytecznego”, będzie dniem straconym.

Ocena: 3.4. Wg 7 głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj