0
0

Witam

Mam pytanie odnośnie ilości powtórzeń w seriach ćwicząć łydki powiedzmy we wspięciach na palcach stojąć. Oglądałem odcinek wk w którym saker tłumaczył iż siedząc jest to ok 15, stojąc 5. W internecie można znaleźć masę poradników gdzie zakres powtórzeń na łydki obejmuje 20-30 powtórzeń. Jak to w końcu jest. Z góry dziękuję.

0
0

Dzień dobry,

należy mieć na uwadze, że łydka wymaga większej ilości powtórzeń z racji swojej charakterystyki (nieprzerwana praca w ciągu dnia). I oczywiście wszystko opiera się o cel treningowy.

Jeśli zależy nam np. na wysmukleniu łydek, w jednym i w drugim przypadku proponujemy zwiększyć ilość powtórzeń (20-30) i zmniejszyć obciążenie. Tyczy się to jednego jak i drugiego ćwiczenia.

Natomiast jeśli celem ma być budowa mięśni łydek, to polecamy w przypadku spięć stojąc wykonywać 10-20 powtórzeń z większym ciężarem. Spięcia siedząc – tu ćwiczenie izoluje mięsień łydki, więc zakres 10-15 spięć powinien być odpowiedni. W obu przypadkach skupić się na zakresie każdego powtórzenia, zwracając uwagę m.in. na spięciu i rozciągnięciu łydki.

 

  • Pablo15
    Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Pokazuje 1 wynik
Twoja Odpowiedź
Umieszczaj wpisy jako gość wypełniając pola poniżej lub jeśli masz już konto.
Imię*
Email*
Strona www
Szukaj
Yes No