Spalanie tłuszczu z brzucha dla większości ćwiczących stanowi niemały problem. Tajemnicą sukcesu jest jednak odpowiednie podejście do redukcji tkanki tłuszczowej i poznanie własnego ciała. Dowiedz się jak spalić tłuszcz z brzucha, co jeść i jakie ćwiczenia wybrać.

Dieta a spalanie tłuszczu z brzucha

Spalanie tłuszczu z brzucha – podobnie jak z każdej innej partii mięśniowej – należy rozpocząć w kuchni. Bez zmiany nawyków żywieniowych twój wysiłek związany z ćwiczeniami pójdzie na marne. Należy sobie uświadomić, że miejscowe spalanie tłuszczu z brzucha nie jest możliwe i sam proces będzie związany z ogólnym spadkiem ilości tłuszczu w naszym ciele. Podstawą jest dieta redukcyjna, która dostarczy naszemu ciału mniej kalorii niż zużywamy. W celu wyliczenia zapotrzebowania kalorycznego należy skorzystać ze wzoru, a następnie odjąć 200-300 kcal od codziennej standardowej diety.
Kolejnym krokiem będzie ułożenie jadłospisu – ten zapewni nam odpowiednią ilość makroskładników i posiłków. Tu jednak będziemy brać pod uwagę głównie produkty korzystnie wpływające na estetykę brzucha, tj.:

  • duże ilości warzyw,
  • produkty nieprzetworzone,
  • lekkostrawne mięso (np. kurczak lub indyk, ryby, owoce morza),
  • a także podmienić produkty o wysokim indeksie glikemicznym na te o niskim (np. jasne pieczywo na ciemne).

Warto także zwiększyć podaż wody, która w połączeniu z błonnikiem zapewni sytość i regularne wypróżnianie się.

Dodatkowo, spalanie tłuszczu z brzucha ułatwi unikanie:

  • tłustych produktów (fast foody, smażone mięso, boczek, ser żółty),
  • produktów z mąki pszennej (kluski, makarony, pieczywo),
  • słodyczy – te warto zastąpić owocami,
  • przetworzonych produktów,
  • potraw powodujących wzdęcia.

Jadłospis ułożony zgodnie ze wskazówkami będzie wspomagał spalanie tłuszczu z brzucha. Istnieje duża szansa, że zostanie on spalony szybciej niż jako końcowa pozostałość rezerwy energetycznej. Należy jednak pamiętać, że sukces zależy od indywidualnych predyspozycji organizmu.

Trening na spalanie tłuszczu z brzucha

Jeśli zastanawiasz się jak spalić tłuszcz z brzucha, warto do treningu włączyć ćwiczenia globalne, które usprawnią proces spalania tłuszczu z brzucha. Dobrze sprawdzą się tu aktywności ogólnorozwojowe, tj. bieganie, jazda na rowerze, pływanie. Dodatkowo trening warto uzupełnić o ćwiczenia angażujące mięśnie brzucha – te uwidocznią się po spaleniu tłuszczu z brzucha i sprawią, że stanie się on smukły i estetyczny. Jedne z najlepszych ćwiczeń na brzuch to m.in.:

  • plank,
  • nożyce pionowe,
  • roll out,
  • uginanie nóg w podporze do przeciwległej ręki,
  • scyzoryki,
  • świeca.

Trening brzucha należy urozmaicać. W przeciwnym razie nasze ciało przyzwyczai się do powtarzanego wysiłku, a my przestaniemy obserwować rezultaty.

Suplementy które spalą brzuch

Nie istnieją takie suplementy, które zagwarantują płaski brzuch bez odpowiedniego zaangażowania – czyli diety i wysiłku fizycznego. Możemy jednak wspomagać nasze ciało w spalaniu tłuszczu z brzucha. W tym celu polecamy przede wszystkim naturalne spalacze, tj.

  • zieloną herbatę,
  • ostrą paprykę,
  • błonnik,
  • kofeinę,
  • cynamon
  • czarny pieprz.

Jeśli mamy już jakiś staż treningowy, a redukowanie tkanki tłuszczowej nie jest nam obce, można sięgnąć po dedykowane suplementy, np.:

W szeroko pojętej redukcji pomocne okaże się też białko, które z uwagi na swój proces trawienia, zwiększa zapotrzebowanie energetyczne naszego ciała.

Jak spalić tłuszcz z brzucha?

Spalanie tłuszczu z brzucha związane jest z równomiernym odchudzaniem. W niektórych przypadkach, pomimo starań, tłuszcz z brzucha jest redukowany na samym końcu. To całkowicie normalne zjawisko, a wiele efektów będzie zależnych od indywidualnych predyspozycji ćwiczącego. To pewne, że trening wspomagany odpowiednio dobraną dietą i suplementami jest dobrą drogą dla każdego, kto marzy o płaskim brzuchu – nie tylko w okresie wakacyjnym.

Brak głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj
Yes No