Spalanie tłuszczu z brzucha dla większości ćwiczących stanowi niemały problem. Tajemnicą sukcesu jest jednak odpowiednie podejście do redukcji tkanki tłuszczowej i poznanie własnego ciała. Dowiedz się jak spalić tłuszcz z brzucha, co jeść i jakie ćwiczenia wybrać.

Dieta a spalanie tłuszczu z brzucha

Spalanie tłuszczu z brzucha – podobnie jak z każdej innej partii mięśniowej – należy rozpocząć w kuchni. Bez zmiany nawyków żywieniowych twój wysiłek związany z ćwiczeniami pójdzie na marne. Należy sobie uświadomić, że miejscowe spalanie tłuszczu z brzucha nie jest możliwe i sam proces będzie związany z ogólnym spadkiem ilości tłuszczu w naszym ciele. Podstawą jest dieta redukcyjna, która dostarczy naszemu ciału mniej kalorii niż zużywamy. W celu wyliczenia zapotrzebowania kalorycznego należy skorzystać ze wzoru, a następnie odjąć 200-300 kcal od codziennej standardowej diety.
Kolejnym krokiem będzie ułożenie jadłospisu – ten zapewni nam odpowiednią ilość makroskładników i posiłków. Tu jednak będziemy brać pod uwagę głównie produkty korzystnie wpływające na estetykę brzucha, tj.:

  • duże ilości warzyw,
  • produkty nieprzetworzone,
  • lekkostrawne mięso (np. kurczak lub indyk, ryby, owoce morza),
  • a także podmienić produkty o wysokim indeksie glikemicznym na te o niskim (np. jasne pieczywo na ciemne).

Warto także zwiększyć podaż wody, która w połączeniu z błonnikiem zapewni sytość i regularne wypróżnianie się.

Dodatkowo, spalanie tłuszczu z brzucha ułatwi unikanie:

  • tłustych produktów (fast foody, smażone mięso, boczek, ser żółty),
  • produktów z mąki pszennej (kluski, makarony, pieczywo),
  • słodyczy – te warto zastąpić owocami,
  • przetworzonych produktów,
  • potraw powodujących wzdęcia.

Jadłospis ułożony zgodnie ze wskazówkami będzie wspomagał spalanie tłuszczu z brzucha. Istnieje duża szansa, że zostanie on spalony szybciej niż jako końcowa pozostałość rezerwy energetycznej. Należy jednak pamiętać, że sukces zależy od indywidualnych predyspozycji organizmu.

Trening na spalanie tłuszczu z brzucha

Jeśli zastanawiasz się jak spalić tłuszcz z brzucha, warto do treningu włączyć ćwiczenia globalne, które usprawnią proces spalania tłuszczu z brzucha. Dobrze sprawdzą się tu aktywności ogólnorozwojowe, tj. bieganie, jazda na rowerze, pływanie. Dodatkowo trening warto uzupełnić o ćwiczenia angażujące mięśnie brzucha – te uwidocznią się po spaleniu tłuszczu z brzucha i sprawią, że stanie się on smukły i estetyczny. Jedne z najlepszych ćwiczeń na brzuch to m.in.:

  • plank,
  • nożyce pionowe,
  • roll out,
  • uginanie nóg w podporze do przeciwległej ręki,
  • scyzoryki,
  • świeca.

Trening brzucha należy urozmaicać. W przeciwnym razie nasze ciało przyzwyczai się do powtarzanego wysiłku, a my przestaniemy obserwować rezultaty.

Suplementy które spalą brzuch

Nie istnieją takie suplementy, które zagwarantują płaski brzuch bez odpowiedniego zaangażowania – czyli diety i wysiłku fizycznego. Możemy jednak wspomagać nasze ciało w spalaniu tłuszczu z brzucha. W tym celu polecamy przede wszystkim naturalne spalacze, tj.

  • zieloną herbatę,
  • ostrą paprykę,
  • błonnik,
  • kofeinę,
  • cynamon
  • czarny pieprz.

Jeśli mamy już jakiś staż treningowy, a redukowanie tkanki tłuszczowej nie jest nam obce, można sięgnąć po dedykowane suplementy, np.:

W szeroko pojętej redukcji pomocne okaże się też białko, które z uwagi na swój proces trawienia, zwiększa zapotrzebowanie energetyczne naszego ciała.

Jak spalić tłuszcz z brzucha?

Spalanie tłuszczu z brzucha związane jest z równomiernym odchudzaniem. W niektórych przypadkach, pomimo starań, tłuszcz z brzucha jest redukowany na samym końcu. To całkowicie normalne zjawisko, a wiele efektów będzie zależnych od indywidualnych predyspozycji ćwiczącego. To pewne, że trening wspomagany odpowiednio dobraną dietą i suplementami jest dobrą drogą dla każdego, kto marzy o płaskim brzuchu – nie tylko w okresie wakacyjnym.

Rating: 4.8/5. Wg 10 głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj