Dbasz o swój wygląd, uprawiasz regularne ćwiczenia na siłowni, włączając w to trening cardio, a wciąż nie możesz osiągnąć wyraźnie zarysowanych mięśni brzucha? Stosujesz się też do diety, nie jesz przed snem oraz twój dzień wyznaczają pory pięciu nieobfitych posiłków. Dlaczego wciąż nie widzisz efektów swojej ciężkiej pracy? Przyczyną może być woda, którą magazynują twoje komórki. Zobacz co możesz zrobić, aby się jej pozbyć, a przekonasz się, że nie jest to wcale takie trudne.

1. Ogranicz spożycie sodu

Jedną z przyczyn przechowywania wody w organizmie jest spożywanie posiłków bogatych w sód. Są to najczęściej produkty wysoko przetworzone, zamknięte w puszkach czy np. wszystkie zupy w proszku lub z paczki. Jeśli ograniczysz przyjmowanie tego typu posiłków, możesz być pewien, że Twój organizm pozbędzie nadmiaru wody.

2. Pij więcej wody

To może być dziwne, by chcieć pozbyć się nadmiaru wody z organizmu przez dostarczanie mu jeszcze większych ilości wody. Jest to jednak prawda, ponieważ komórki naszego ciała potrzebują bardzo dużo wody do prawidłowego przebiegu wszystkich procesów. Jeśli organizm czuje, że dostaje ją w zbyt małych dawkach, wówczas zaczyna gromadzić wodę na tzw. „trudne czasy”. Zwiększ więc jej spożycie do kilku litrów dziennie, a paradoksalnie pozbędziesz się jej nadmiaru. Zadanie nie polega jednak na tym, że jednorazowo wypijamy np. 2 litry wody. Musimy sobie rozłożyć tę  porcję na cały dzień. Najlepiej jest pić wodę małymi łyczkami. Pamiętaj więc, że nieustannie musisz mieć przy sobie butelkę wody i czynić z niej użytek nie tylko latem.

3. Wypoć wodę

Nadmiar wody w organizmie można z łatwością wypocić. Dobrym sposobem więc będą częste wizyty w saunie. To też doskonała metoda na pozbycie się kilku zbędnych kilogramów.

4. Uważaj, jakie suplementy stosujesz

Niektóre suplementy przyczyniają się znacznie do wzrostu magazynowania wody w organizmie. Należy do nich na przykład kreatyna, która wspomaga budowanie masy mięśniowej. Przyjmując ten suplement można się więc spodziewać nawet 2-3 kilogramów masy ciała więcej.

5. Nie spożywaj alkoholu

Alkohol działa odwadniająco. Organizm zaczyna magazynować wodę w komórkach. Wpływa także na muskulaturę ciała, która przestaje wówczas wyglądać tak efektywnie. Najlepiej wyeliminować go więc zupełnie z diety sportowca.

6. Jedz szparagi

Szparagi to doskonałe źródło błonnika pokarmowego oraz wielu witamin, jak choćby A, C, E i K. Szparagi działają ponadto moczopędnie. Pomagają więc pozbyć się nadmiaru wody. Co ważne, dobrze jest także przy okazji zrezygnować z soli, a nawet słonego masła, ponieważ sól zatrzymuje wodę w organizmie.

7. Pij sok żurawinowy

Mało kto wie, że sok żurawinowy działa moczopędnie, a więc jest równie niezastąpiony w procesie pozbywania się wody z organizmu. Ponadto wypłukuje toksyny, dlatego powinien być niezbędnym napojem w ciągu dnia. Warto przygotowywać sobie koktajle żurawinowe oraz soki, unikając jednak dodawania do nich zbędnego cukru.

8. Zażywaj witaminy i minerały

Brak podstawowych witamin i składników mineralnych to prosta droga zatrzymywania wody w organizmie. Mowa tu szczególnie o tak cennych witaminach jak B1 i B6. Jeśli pozbawiasz się tych witamin, to musisz być przygotowany, że będziesz ważył kilka kilogramów więcej za sprawą zbędnej wody. Bądź pewien, ze dostarczasz sobie całą paletę witamin oraz mikroelementów. W przeciwnym wypadku twój plan treningowy, choćby jak najbardziej siłowy i profesjonalny, okaże się fiaskiem, ponieważ w pewnym momencie organizm się zbuntuje i da ci to odczuć.

9. Spróbuj mniszka lekarskiego

Mniszek lekarski ma swoje właściwości moczopędne. Pomaga pozbywać się nie tylko wody z organizmu, ale również zalegających tam toksyn. Oczyszcza komórki wspierając tym wszystkie prawidłowe procesy organizmu.

Rating: 3.7/5. Wg 6 głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj