Pływanie oraz kalorie to dwa słowa, które jednak są nieodzownie połączone ze sobą. Wyróżnia się wiele stylów pływania, jak chociażby pływanie żabką, styl klasyczny w pływaniu, a także inne style, jednakże wszystkie one wpływają w bardzo pozytywny sposób na zrzucanie zbędnej wagi. Efekty związane z pływaniem to nie tylko spadek wagi, ale również znaczne wzmocnienie mięśni, dla osób zmagających się z bólami pleców, pływanie oznacza wyraźną ulgę, a z kolei osoby zestresowane bądź przemęczone w trakcie treningu na basenie mogą odpocząć oraz zrelaksować się. Pływanie wywołuje jeszcze inne efekty, jednakże będzie o tym mowa w dalszej części artykułu.

Co zawdzięczamy pływaniu?

Ćwiczenia w basenie wiążą się z ogromnym wysiłkiem, jednakże dzięki temu można zauważyć zdecydowane poprawienie kondycji oraz oczywiście wyglądu własnego ciała. Pływanie wywołuje również wzmocnienie mięśni w całym ciele, gdyż w trakcie uprawiania tego sportu zostają stymulowane wszystkie mięśnie, a przede wszystkim te występujące na plecach.

Basen a odchudzanie rodzi oczywiście wiele pytań, przede wszystkim związanych z ilością przepływanych długości. Parę przepłyniętych długości zostanie określone jako odcinek, gdzie ma miejsce wykonanie treningu o charakterze aerobowym, albo trening przy wykorzystaniu systemu HIT. Pływanie wpływa na spalanie kalorii, dobrze jest pływać ze zmienną intensywnością, chodzi o to, aby jedna długość została przepłynięta tak szybko jak to tylko możliwe, a druga spokojnie, bez żadnego pośpiechu, najlepiej na plecach, gdyż to właśnie wtedy człowiek najbardziej odpoczywa. Pływanie żabką również dobrze wpływa na odpoczynek po szybkim płynięciu. Po jakim czasie pojawią się efekty pływania? Nie trzeba długo na nie czekać, tym bardziej, kiedy trening będzie miał taką formę, jak zostało to opisane powyżej.

Pływanie w formie treningu w sportach sylwetkowych.

Biorąc pod uwagę pływanie w sportach sylwetkowych, stanowi ono czynnik odpowiadający za regenerację organizmu. Ćwiczenia na basenie  są jednoznaczne z odpoczynkiem i relaksem dla ciała, w związku z tym występuje ich znaczna regeneracja, co jest bardzo potrzebne oraz pożądane w trakcie uprawiania sportów sylwetkowych.

Pływanie a odchudzanie?

Pływanie zdecydowanie wywoła pożądane efekty w trakcie walki o lepsze ciało, także z tego względu, że może on być wykonywany zamiast treningu określanego mianem cardio. Pływanie sprawia, że intensywnie spala się kalorie oraz tłuszczu.

Co daje basen? Bardzo wiele, gdyż osoby intensywnie trenujące, albo te stawiające pierwsze kroki potrzebują odmiany bądź szukają aktywności fizycznej, która sprawi im radość oraz przyjemność. Pływanie odpręża, spala dużą ilość kalorii, a do tego wzmacnia mięśnie, dlaczego więc z niego nie korzystać?

Pływanie a spalanie kalorii

Pływanie jest formą wysiłku, która spala kalorie, nie dotyczy się to jednak pływania rekreacyjnego. Basen spala kalorie, kiedy trwa on odpowiednio długo, a także jest wykonywany w odpowiedniej intensywności. Należy również zaznaczyć, że styl pływania nie pozostaje bez znaczenia. Godzina pływania ile to kalorii? Weźmy za przykład pływaka, którego waga wynosi 60 kg, kiedy wybiera on styl klasyczny w pływaniu w trakcie 30 minut spali on 240 kalorii, z kolei kiedy pływa kraulem uda mu się spalić ich aż 350 w tym samym okresie czasu.

Gdzie należy pływać?

Pływanie odbywa się w zbiornikach sztucznych oraz naturalnych, jednakże nie należy udawać się do miejsc niestrzeżonych, albo takich, gdzie pływanie nie może się odbywać, gdyż skutki tak nieodpowiedzialnego zachowania mogą okazać się tragiczne.

Co wziąć na basen, to pytanie zadawane przez wiele osób, przede wszystkim tych, które dopiero rozpoczynają przygodę z tym sportem. Należy mieć ze sobą strój kąpielowy, czepek, klapki, które przydają się od momentu wejścia do szatni do wejścia do basenu, niezbędny jest ręcznik oraz kosmetyki z których można skorzystać po zakończeniu treningu. Spalanie kalorii w trakcie pływania odbywa się bardzo szybko, dlatego osoba ćwicząca w taki sposób po wyjściu z wody odczuwa wilczy głód. Aby pływanie przyniosło pożądane efekty należy mieć pod ręką zdrową przekąskę w postaci owocu czy kanapki, aby nie rzucić się na niezdrowe jedzenie, które z reguły można znaleźć na basenie.

Kiedy nie poleca się pływania?

Pływanie nie posiada przeciwwskazań, dlatego z tego rodzaju aktywności może korzystać dosłownie każdy dorosły oraz dziecko. Należy jednak przestrzegać kilku wytycznych, a mianowicie, nie można intensywnie wbiegać bądź wskakiwać do wody o niskiej temperaturze, kiedy ciało jest rozgrzane. Efekty takiego postępowania mogą być jednoznaczne z doznaniem szoku termicznego i w tej sytuacji nici z przyjemności, którą oferuje pływanie. Pływanie spala kalorie, kiedy trening odbywa się około godziny po zjedzeniu posiłku, niektórzy rekomendują odczekanie nawet dwóch godzin, najgorszą opcją jest pływanie po zjedzeniu sutego obiadu.

Pływanie w ciąży jest znakomitym pomysłem, z tego względu, że dziecko relaksuje się, tak samo jak przyszła mama, dlatego nie warto mieć żadnych wątpliwości czy woda nie wpłynie negatywnie na dziecko w łonie matki. Jest to sport polecany dla kobiet w ciąży również ze względu na jego bezpieczeństwo.

 

 

Brak głosów.
Proszę czekać...

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj