Trening Kettlebell stał się bardzo popularną formą kształtowania sylwetki na przestrzeni ostatnich kilku lat. Ćwiczenia kettlebell pozwalają na uzyskanie wymarzonych efektów dla ciała, w stosunkowo krótkim czasie. Hard Style i Giveroy Sport to dwa wyróżniane rodzaje treningu z kettlami. Który z nich jest najlepszy i co właściwie daje trening kettlebell?

Trening kettlebell

Trening kettlebell charakteryzuje się dużą intensywnością i zaangażowaniem niemal wszystkich partii mięśniowych, co daje mu dużą przewagę nad innymi formami aktywności fizycznej, np. treningiem obwodowym na siłowni. Taki rodzaj aktywności m.in.:

  • poprawia kondycję i koordynację ruchową,
  • kształtuje wytrzymałość.

Każdy kolejny miesiąc wypełniony treningami kettlebell poprawia również w znacznym stopniu sprawność i gibkość ciała u osoby ćwiczącej.

Rodzaje treningu kettlebell

Trening kettlebell jest bardzo zróżnicowany. Istnieje mnóstwo ćwiczeń dla osób początkujących z wykorzystaniem kettla. Można w trakcie treningu kettlebell używać jednego odważnika lub dwóch naraz, wszystko zależy od stopnia zaawansowania osoby ćwiczącej. To jakie obciążenie i ile kettli zostanie użytych do przeprowadzenia zajęć wpływa na stopień ich trudności. Decydując się na ćwiczenia kettlebell można przeprowadzić trening statyczny bądź dynamiczny. Osoby, które nie miały do czynienia z funkcjonalną formą treningową mogą odkryć nowe możliwości dzięki kettlebell. Wyróżnia się dwa rodzaje treningu z kettlami:

  • Hard Style,
  • Giveroy Sport.

Ciężko jest powiedzieć który z nich jest najlepszy. Otóż oba rodzaje treningu kettlebell mają swoje zalety. Pomimo tego, że sprzęt do ćwiczeń w obu formach treningowych jest taki sam, to style bardzo się od siebie różnią pod względem zastosowania.

Trening kettlebell: Girevoy Sport

Wyróżnia się dłuższymi seriami ćwiczeń z kettlem, co pozwala osobie ćwiczącej na dokładne opracowanie techniki ćwiczeń kettlebell. Zadaniem Girvoy Sport jest to, aby podczas każdorazowego podnoszenia kettla wykorzystywać jak najmniej siły. Ta ekonomika pracy sprawia, że trenujący jest w stanie podnosić przez kilkadziesiąt minut odważnik z dużym obciążeniem, nie wykorzystując przy tym całego potencjału siłowego swojego ciała. Ćwiczący skupia się głównie na technice i jest w stanie tak kształtować i urozmaicać swoją pracę z kettlem. To umożliwia m.in. na:

  • wydłużanie serii,
  • zwiększanie obciążenia wraz z kolejnym tygodniem cyklu treningowego.

Trening kettlebell: Hard Style

To trening funkcjonalny, który skupia niemalże wszystkie partie mięśniowe. Ten rodzaj treningu kettlebell nastawiony jest na:

  • spięcie mięśni,
  • dynamikę,
  • mniejszą ilość powtórzeń.

Występują w nim krótsze cykle pracy z kettlem. Hard Style jest świetną propozycją dla osób, które chcą poprzez ten rodzaj treningu kettlebell wpłynąć na swoje wyniki, w innych dyscyplinach sportowych. Właśnie dzięki tego rodzaju ćwiczeniom, trenujący będzie mógł nawet lepiej radzić sobie z treningiem na siłowni i podnoszeniem większych ciężarów.

By trening z kettlami spełniał swoją rolę i dawał wymierne efekty, musi zostać od początku do końca przeprowadzony pod okiem wykwalifikowanego instruktora z praktycznym doświadczeniem. Trener przede wszystkim odpowiednio dopasuje trening, czuwając nad poprawnością wykonywanych ćwiczeń i zabezpieczając osobę ćwiczącą przed ewentualnymi kontuzjami.

Dlaczego warto ćwiczyć z kettlami?

Trening kettlebell przede wszystkim:

  • działa kompleksowo na nasz organizm,
  • świetnie wpływa na ciało i duszę,
  • mobilizuje i doskonale wpływa na samopoczucie.

Cel treningowy determinuje wybór najlepszego rodzaju treningu kettlebell. Zarówno Hard Style i Giveroy Sport mają wiele do zaoferowania. Właściwie przeprowadzony trening kettlebell w obu stylach może dać znakomite rezultaty zarówno osobom chcącym doskonalić swoją pracę z odważnikiem, jak i pracującym nad motoryką, wytrzymałością, gibkością.

Ocena: 5.0. Wg 1 głosu.
Proszę czekać...

mgr Maciej Łuczak

Absolwent Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Łodzi na kierunku Kultura Fizyczna i zdrowotna oraz Społecznej Akademii Nauk w Łodzi na kierunku Fizjoterapia. 2 krotny Mistrz Świata oraz Mistrz Europy Kettlebell Maraton. Pierwsza Polak z tytułem „Master of Sport World Class” nadanym przez International Kettlebell Marathon Federation. Zawodowo trener oraz fizjoterapeuta. Pasjonat sportu oraz innowacyjnych metod rozwoju siły i wytrzymałości. Strona internetowa www.trenerluczak.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj
Yes No