Skinny fat, czyli tzw. pozorna szczupłość dotyka zarówno kobiety, jak i mężczyzn. Osoby, które wydają się szczupłe, a nawet chude w ubraniu, pod nim skrywają nieciekawe, niesprężyste ciało. Z czego bierze się efekt skinny fat i jak poprawić sylwetkę, aby prezentowała się ona bardziej atrakcyjnie?

 

Sylwetka skinny fat – co to jest i kogo dotyczy ten problem?

Skinny fat w dosłownym tłumaczeniu znaczy „chudo tłusty” i odnosi się do sylwetki, która pomimo pozornej szczupłości, zawiera w sobie sporą ilość tkanki tłuszczowej. Osoby z sylwetką skinny fat zazwyczaj nie ważą dużo, jednak ich ciało pozbawione jest sprężystości, a u kobiet często dotknięte cellulitem. Ciało osoby skinny fat charakteryzuje się dużym procentem tkanki tłuszczowej, a niskim tkanki mięśniowej. Choć przykryte ubraniem może wydawać się wychudzone, w rzeczywistości takie nie jest.

 

Kto może być skinny fat?

Problem sylwetki skinny fat dotyczy najczęściej:

  • osób, prowadzących siedzący tryb życia;
  • osób nieaktywnych fizycznie;
  • osób, które ukończyły 30. rok życia i nie dbają o poprawę metabolizmu oraz systematyczną aktywność.

 

Skinny fat – jakie są przyczyny?

Przyczyny sylwetki skinny fat są związane ściśle z akapitem poprzednim i są to:

  • mała aktywność fizyczna i siedzący tryb życia;
  • nieodpowiednia dieta;
  • nieprawidłowo przeprowadzany proces odchudzania;
  • zły plan treningowy;
  • używki: alkohol, papierosy;
  • częste spożywanie fast foodów;
  • zbyt duże ilości węglowodanów w diecie, zwłaszcza cukrów prostych.

 

Sylwetka skinny fat – jak jej uniknąć?

Chcąc cieszyć się  szczupłą i jędrną sylwetką jednocześnie, w procesie odchudzania musimy postawić nie tylko na zrzucenie tłuszczu, ale równoczesny wzrost tkanki mięśniowej. Panie często zastanawiają się, po co kobiecie mięśnie? A jednak pełnią one istotną funkcję w procesie modelowania sylwetki. Pierwszym krokiem do uniknięcia efektu skinny fat jest połączenie diety z systematycznym wysiłkiem fizycznym, najlepiej zajęciami z zakresu fitness-siłownia. Kolejnym ważnym aspektem jest odchudzanie umiejętne. Wielu osobom wydaje się, że schudną, jeżeli nie będą jeść lub zrezygnują z kilku posiłków. Nic bardziej mylnego. Zbyt małe porcje oraz zbyt duże przerwy między posiłkami hamują metabolizm i wpływają na odczucie wilczego głodu. Efekt jest wtedy odwrotny od wymaganego. Ciało, które ma wyglądać ładnie, musi być odpowiednio odżywione. Nie wystarczy więc jedynie zmniejszyć podaż kaloryczną, ale też postawić na odpowiednie produkty. Najlepiej wprowadzić do diety jak najwięcej naturalnych, nieprzetworzonych produktów, ponieważ one zawierają największe ilości witamin i minerałów, a co więcej, stanowią ważny składnik budulcowy mięśni. Częstym błędem podczas odchudzania, zwłaszcza wśród kobiet, jest obsesja na punkcie utraty jak największej ilości kilogramów. Tymczasem waga może stać w miejscu, jeżeli tylko zrzucimy tłuszcz, a uzupełnimy masę dodatkowymi mięśniami. Chociaż będziemy ważyć tyle samo, nasze ciało będzie wyglądało zupełnie inaczej, wyszczupli się i wyrzeźbi.

 

Jak trenować, aby pozbyć się sylwetki skinny fat?

Aktywność fizyczną najlepiej zacząć jak najszybciej, gdyż im później, tym dłużej będziemy czekać na efekty. Jednak nawet osoby, które nigdy nie ćwiczyły, mogą rozpocząć treningi w dowolnym momencie życia. Dlaczego ćwiczenia są tak ważne? Nie tylko pomagają spalać tłuszcz, ale również budują mięśnie, które stanowią istotny element w modelowaniu sylwetki. Co więcej, systematyczne treningi poprawiają metabolizm, dzięki czemu jeszcze szybciej i skuteczniej spalamy tłuszcz. Musimy też wiedzieć, jak trenować. Częstym błędem osób początkujących jest trening tylko tych partii ciała, z których tłuszcz chcemy usunąć. Tymczasem oponki na brzuchu pozbędziemy się nie brzuszkami, ale ćwiczeniami cardio, połączonymi z odpowiednią dietą. Kobiety często boją się wizyt na siłowni, przekonane, że jeżeli zaczną dźwigać ciężary, nabiorą męskich cech. Jest to powszechny mit, niemający nic wspólnego z prawdą. Kobiecy profil hormonalny nie pozwoli paniom samymi ćwiczeniami i zdrową dietą nabrać dużej muskulatury. Musiałyby do tego wspomagać się sterydami, a tego nikt od nich nie wymaga.

 

Chcąc pozbyć się sylwetki skinny fat, systematyczne treningi są koniecznością i wraz z odpowiednim sposobem odżywiania, stanowią najszybszą drogę do sukcesu. Fit sylwetka jest na wyciągnięcie reki, trzeba tylko zacząć działać.

 

 

 

 

Brak głosów.
Proszę czekać...

Komentarze

  1. Na poprawę sylwetki polecam przede wszystkim zmienić dietę na zdrowszą, zwiększyć trochę wysiłek fizyczny i popracować co nieco na siłowni i to najlepiej tej zewnętrznej, których w mieście coraz więcej. Opcjonalnie dobrym sposobem jest dodatkowe stosowanie do treningu wspomagaczy spalania tłuszczu, bo tak po prostu jest łatwiej. Tylko to musi być coś dobrego, naturalnego i bezpiecznego. Z własnego doświadczenia mogę polecić Reducer Thermo Extreme bo działa znakomicie. Zostawię link do sprawdzenia, żeby było łatwiej – https://bit.ly/2prqdu5

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj