Foam rolling jest coraz częściej nieodzownym elementem treningu na siłowni, a także popularną formą regeneracji potreningowej. Na rynku jest ogromny wybór wszelkiego rodzaju wałków i  innej maści akcesoriów do masażu mięśniowo-powięziowego. Jaki roller do masażu mięśni będzie najlepszy? Jaki wałek wybrać?

Po co nam rolowanie?

Foam rolling  jest formą automasażu mięśniowo-powięziowego, wykonywanego przy pomocy specjalnego rollera. Głównymi efektami rolowania jest:

Dzięki temu poprawie ulega mobilność i krążenie krwi. Zmniejsza się zmęczenie potreningowe, a tym samym przyspiesza się proces regeneracji.

Rodzaje wałków do rolowania

Aktualnie na rynku jest ogromny wybór wałków do rolowania o różnych kształtach, wielkości, fakturach i twardości. Poza tym istnieją również innego rodzaju akcesoria do automasażu tj. piłeczki, duoball.

Rollery dzielimy ze względu na :

Kształt

  • Rollery z litej pianki o różnym stopniu twardości.
  • Rollery wykonane z tuby, z reguły pokryte elastyczną gumą.
  • Piłki i duoball.

Twardość

  • Miękkie – polecane głównie rozpoczynającym swoją przygodę z rolowaniem i osobom szczupłym.
  • Średnio twarde – polecane dla większości osób, które systematycznie ćwiczą na siłowni oraz regularnie się rolują.
  • Twarde – nie oznacza, że są najlepsze i najbardziej skuteczne. Przeznaczone dla osób systematycznie rolujących się, a także dla osób o rozbudowanych mięśniach

Faktura

  • Gładkie – rolki uniwersalne, którymi można opracować praktycznie każdą okolicę naszego ciała.
  • Z wypustkami i karbowane – rolki bardziej precyzyjne do rolowanie wybranych partii ciała.

Wielkość

  • Duże/średnie – rolki najczęściej spotykane, dzięki którym świetnie rozluźnia się duże partie mięśniowe tj. plecy, mięśnie ud, pośladki, łydki.
  • Małe – rzadziej spotykane, idealne do pracy nad małymi partiami, np. sklepienie stopy, przedramiona.

Co jeszcze, prócz standardowych rollerów, można wykorzystać do masażu mięśni?

Piłki – nadają się do precyzyjnego rozluźniania punktów spustowych, a także okolic których nie da się opracować przy pomocy wałka. Są idealne do pracy z mięśniami klatki piersiowej, ramion, zginaczami stawu biodrowego, pośladkami czy mięśniami karku. Występują w różnych wielkościach.

Duoball – roller w formie połączonych dwóch piłeczek. Bardzo dobrze sprawuje się m.in. do pracy wzdłuż pasma prostowników i goleni.

Jaki roller wybrać?

Wybór rollera  jest kwestią bardzo indywidualną.

  • Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na doświadczenie w rolowaniu, napięcie mięśniowe oraz budowę ciała.
  • Osoby szczupłe rozpoczynające swoją przygodę z foam rolling powinny sięgnąć po wałki miękkie/ średnio twarde.
  • Ćwiczący z dużą masą mięśniową, u którego rolowanie jest stałym elementem treningu, powinni używać wałka twardego.
  • Warto wyposażyć się również w piłeczkę oraz duoball, będące niezastąpionymi akcesoriami do bardziej precyzyjnej pracy przy rolowaniu.
  • Najlepszą opcją zakupu wałka będzie wizyta w sklepie stacjonarnym, gdzie będziemy mogli wypróbować na sobie kilka rodzajów wałka i dobierzemy coś dla siebie. Warto pamiętać, że najtańsze wałki dostępne na różnych portalach aukcyjnych mogą być wykonane ze słabej jakości tworzywa – przez co mogą szybko się odkształcać i stracą swoje właściwości.

Roller do masażu mięśni

Nie da się ukryć, że rolowanie niesie ze sobą wiele korzyści. Z pewnością powinno zająć odpowiednie miejsce w każdym planie treningowym. Obecnie na rynku jest możliwość wyboru wałka o wielu różnych parametrach. Przy wyborze rollera do masażu mięśni należy pamiętać, że jest to kwestia bardzo indywidualna.

Brak głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Komentarze

  1. Zawsze używam twardego wałka i jestem z niego zadowolony. Do tego dorzucam trening z hantlami i sztangą, wysokobiałkową dietę, 5 posiłków dziennie i stosowanie LargoMass. Właśnie w taki sposób efektywnie rozbudowuję swoją masę mięśniową. Jeszcze trochę i osiągnę swój cel.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj
Yes No