Większość siłowni w swojej ofercie ma szeroką gamę zajęć i treningów. Znajdziemy tam, m.in. zajęcia indywidualne, grupowe, o charakterze siłowym, wytrzymałościowym, mieszanym. Przed rozpoczęciem trenowania, warto zastanowić która forma nas najbardziej interesuje. Jak ćwiczyć na siłowni, by nie zniechęcić się już na początku drogi i dążyć wytrwale do swojego celu? Zapraszamy do artykułu.

Od czego zacząć trening na siłowni?

Przed rozpoczęciem trenowania na siłowni, należy najpierw zastanowić się nad kluczowymi sprawami.

  • Jaki ma być cel treningowy? Zajęcia crossfit, fitness lub trening obwodowy to idealne propozycje przy redukcji tkanki tłuszczowej. Przy rozbudowie masy mięśniowej najlepiej sprawdzi się trening na siłę. Jeśli chcemy zadbać o zdrowie i ogólną wydolność – możemy połączyć trening funkcjonalny z bieganiem.
  • Charakter wysiłku. Czy trening ma być siłowy,wytrzymałościowy czy mieszany? Zajęcia w grupie, a może indywidualnie? Czy potrzebujemy trenera personalnego? Na początku przygody z siłownią warto jest sprawdzić różne zajęciach i formy treningowe, by znaleźć odpowiednie dla siebie.

[div class='gadd']
[end-div][div class='mob-gadd']
[end-div] Trening siłowy na siłowni

Osoby chcące trenować samodzielnie, mają do wyboru np.:

Zajęcia grupowe mogą być również sposobem na trening siłowy na siłowni. Najlepszymi tego przykładami są:

  • trening funkcjonalny.

Trenując w grupie należy mieć świadomość, że taki trening nie będzie w pełni zindywidualizowany. Instruktor musi dostosować poziom zajęć do wszystkich jego uczestników.

Należy pamiętać, że najważniejszy jest plan treningowy. W drugiej kolejności jest dobór odpowiednich form i technik treningowych. By ułożyć plan na siłownię, można skorzystać z porad instruktora, bądź wiedzy z artykułów i materiałów powszechnie dostępnych w sieci.

Zajęcia fitness na siłowni

Alternatywą dla treningu siłowego są zajęcia fitness na siłowni, o charakterze wytrzymałościowym:

  • step,
  • zumba,
  • coraz popularniejsze zajęcia na trampolinach.

Wybór jest na tyle szeroki, że każdy znajdzie coś dopasowanego pod swoje indywidualne wymagania. Plusami takiego treningu jest, m.in. panująca na nich atmosfera, a przede wszystkim opieka instruktora przez cały czas jego trwania.

Inne zajęcia na siłowni

Jeżeli nadal nie możemy znaleźć nic dla siebie, do wyboru pozostają zajęcia, np. o charakterze rozciągającym (poprawiającym zakres ruchu w stawach):

Na uwagę zasługują również zajęcia pole dance, czyli taniec/gimnastyka na rurze. Trening ma charakter mieszany, ponieważ każda figura wymaga siły rąk lub nóg, a część z nich wymaga również gibkości na wysokim poziomie. Zajęcia na pewno świetnie się sprawdzą, jeśli celem będzie m.in. ujędrnianie ciała czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Najlepszy trening na siłowni

Dobrze jest znaleźć taki rodzaj aktywności ruchowej, która:

  • nie będzie przymusem,
  • sprawi za każdym razem ogromną przyjemność.

Dzięki temu nasz najlepszy trening na siłowni stanie się dla nas miłym nawykiem. Niezależnie od podjętej formy ćwiczeń, oparta przede wszystkim o zdrowe i nieprzetworzone produkty zbilansowana dieta , powinna towarzyszyć każdemu ćwiczącemu. Jedynie takie połączenie jest w stanie umożliwić, m.in. zdobycie wymarzonej sylwetki i zachowanie zdrowia jak najdłużej.

[div class='gadd']
[end-div][div class='mob-gadd']
[end-div]
Rating: 5.0/5. Wg 1 głosu.
Proszę czekać...

Wiesław May-Majewski

Student II stopnia na Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu na kierunku Sport o specjalności trener przygotowania motorycznego. Trener personalny, pasjonat dwuboju olimpijskiego, treningu siłowego i mobility z zamiłowaniem do zdrowego odżywiania. Poza treningiem siłowym ćwiczy i naucza elementów akrobatyki na trampolinach.

Komentarze

  1. Próbowałem treningu “grupowego”, ale efekty faktycznie przyniósł dopiero indywidualny z dobrze rozpisanym planem, warto. Do tego naturalna suplementacja (teraz akurat LargoMass) efekty widać, ale to oczywiście też kwestia zaangażowania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj