Rozciąganie po treningu stanowi jedną z najważniejszych czynności bez której nie może się obejść żadna aktywna osoba. Jest ono na równi ze spożyciem posiłku oraz odpowiednim nawodnieniem organizmu po zakończonym treningu. Celem dzisiejszego artykułu jest ukazanie najlepszych pozycji, najlepszych z tego względu, że człowiek po dobrym treningu nie ma zbyt wiele energii, żeby silić się na wymyślne pozycje rozciągające, które można znaleźć na stronach poświęconych bieganiu. 

 

Jak się rozciągać?

Ćwiczenia na rozciąganie są przyjemne, niektórzy w tym momencie mogą zacząć kręcić głowami, jednakże przysłowie „Nie od razu Rzym zbudowano” może się tutaj idealnie wpasować. Przyjemność będzie odczuwana po jakimś czasie, nie od samego początku. Jest to ściśle związane z kondycją mięśni, co można zauważyć zarówno w trenowaniu, jak i rozciąganiu się. Rozciąganie po bieganiu jest ważniejsze niżeli przebiegnięcie dodatkowych paru kilometrów. Kiedy wziąć pod uwagę przyszłość, zdecydowanie lepiej wychodzi się na kilku minutach rozciągania, niżeli przebiegnięciu tego ekstra dystansu. Ćwiczenia rozciągające po bieganiu odpowiadają za wzmocnienie siły mięśni, zwiększają ich elastyczność oraz sprawiają, że nie wymagają one tak dużo czasu do regeneracji. Rozciąganie ma jednak jeszcze jedno, możliwe, że najważniejsze zadanie, a mianowicie dzięki niemu, szansa na wystąpienie kontuzji zmniejsza się.

Kiedy wziąć pod lupę sytuację, kiedy przez nawał obowiązków pragniesz spędzić 50 minut na bieganiu, a wyskoczyło Ci coś i musisz szybciej zakończysz. Spędź 30 minut na bieganiu oraz 10 minut na rozciąganiu. Inna proporcja wprost nie wchodzi w rachubę!

To dobry moment, żeby zaznaczyć, że dobrym biegaczem nie jest się w momencie przebiegnięcia za wszelką cenę jak największej ilości kilometrów, ale chodzi przede wszystkim o czerpanie z niego przyjemności. Nie chodzi o udział w jak największej ilości maratonów, pobijanie własnych rekordów oraz ściganie się z innymi. Bieganie ma za zadanie zrelaksować ciało oraz umysł, pozwolić Ci odseparować się od problemów oraz zmartwień. Rozciąganie po bieganiu stanowi jeden z niezbędnych elementów tej przyjemności.

Rozciąganie dla początkujących może się wydawać trudne oraz bolesne, nie można się jednak poddawać, gdyż z każdym treningiem będzie się to stawać łatwiejsze oraz bardziej przyjemne. Pulsowanie mięśni z czasem przejdzie w zapomnienie oraz sprawi, że dzień bez bieganie nie będzie tak udany jak dzień z nim.

Stretching po treningu – dlaczego warto?

Rozciąganie jest związane z wieloma pozytywnymi korzyściami. Po pierwsze jest to dobry moment, żeby wyciszyć organizm po intensywnym wysiłku fizycznym, a także czas aby oddać się własnym marzeniom. Rozciąganie po bieganiu nie ma nic wspólnego z nudą, jak twierdzą niektórzy, przede wszystkim początkujący biegacze.

Oczywiście, należy jeszcze raz zwrócić uwagę na wspomnianą już możliwość zapobiegania kontuzjom. Rozciąganie mięśni nóg, rozciąganie łydek oraz rozciąganie mięśni brzucha są najbardziej popularne, a co z całą resztą? Wiele osób skupia się na wybranych partiach ciała oraz wykonuje tylko najbardziej znane ćwiczenia rozciągające, co jest błędem. Dobrze jest przeszukać Internet w poszukiwaniu dobrego treningu rozciągającego, a jego wykonywanie może zostać skonsultowane ze znajomym, aby upewnić się, że stretching jest wykonywany we właściwy sposób. Warto zaznaczyć, że rozciąganie po treningu musi zostać wykonane po każdym zakończonym treningu i wynosi ono jedynie kilka minut. Chociaż dobrze sprawdza się poświęcenie jednego dnia w tygodniu na dłuższą sesję rozciągającą, co oznacza około 30 do nawet 45 minut, kiedy nawet przy pomocy sieci warto jest zrelaksować własne ciało, dzięki maksymalnemu rozluźnieniu oraz odprężeniu.

Jeszcze jedna dobra rada, jeśli chodzi o rozciąganie. Stretching po treningu powinien rozpocząć się od mięśni pośladkowych, aby w dalszej kolejności skupić się na mięśniach występujących poniżej, nie można zapomnieć o rozciąganiu Achillesa, gdyż to miejsce, które często spotyka się z kontuzjami.

Reasumując, rozciąganie po bieganiu stanowi tak samo istotny element jak sam bieg. Stretching po treningu daje możliwość na zapobieganie kontuzjom oraz czerpanie jeszcze większej przyjemności z wysiłku fizycznego, a to wszystko w połączeniu z ładnym oraz zdrowym bieganiem. Rozciągaj się, naprawdę warto!

 

 

Rating: 5.0/5. Wg 2 głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj