Detoksykacja organizmu jest jednym z gorących tematów zarówno wśród osób ćwiczących, jak i chcących zadbać o swoje ciało. To usuwanie toksyn korzystnie wpłynie na Twoje wyniki, samopoczucie i sprawność. Sprawdź jak oczyścić organizm z toksyn!

Detoksykacja – co to jest?

W trakcie codziennego funkcjonowania w naszym organizmie gromadzi się szereg związków, które powinny zostać z niego usunięte. Możemy do nich zaliczyć zbędne produkty przemiany materii, toksyny dostające się do ciała wraz z powietrzem, które wdychamy, wszelkiego rodzaju metale ciężkie znajdujące się m.in. w pożywieniu, a nawet złogi zalegające w naszych jelitach. Detoksykacja jest procesem mającym na celu usunięcie wszystkich niekorzystnych dla funkcjonowania naszego ciała substancji. Na co dzień usuwamy ich pewne ilości, jednak nie zawsze jest to wystarczające. Na ratunek może przyjść dieta oczyszczająca organizm nastawiona na usuwanie zanieczyszczeń wszelkimi możliwymi drogami – przez układ moczowy, skórę, a także układ pokarmowy – w zależności od rodzaju zanieczyszczenia i jego rozpuczalności w poszczególnych związkach.

Detoksykacja organizmu – zalety

Poszukując zalet detoksykacji organizmu, powinniśmy zwrócić uwagę na szkodliwe działania związków dostających się do naszego ciała. I tak wolne rodniki uszkadzają komórki, przyłączając się do cennych substancji odżywczych. Metale ciężkie uniemożliwiają poprawną pracę ciała i obciążając poszczególne układy, a zalegające resztki jedzenia są szkodliwe dla flory bakteryjnej jelit i sprawiają, że czujemy się ociężali. Oczyszczanie organizmu uniemożliwia każde z tych działań, usuwając przyczynę dolegliwości. Po solidnym usunięciu toksyn z ciała, możemy liczyć na:
– poprawę samopoczucia,
– zwiększenie ilości energii,

– wydajniejszy proces redukowania wagi,
– poprawę odporność,
– lepszą kondycję skóry, włosów i paznokci,
– usprawnienie funkcjonowania poszczególnych układów w organizmie ,
– profilaktykę chorób jelita grubego.

Oczyszczanie organizmu – jak i kiedy stosować?

Jeśli zastanawiasz się jak i kiedy przeprowadzić detoksykację organizmu, powinieneś zwrócić uwagę na swój dotychczasowy tryb życia. Jeśli do tej pory nie przywiązywałeś uwagi do wspomagania swojego ciała w usuwaniu toksyn – wszelkie drastyczne metody nie będą wskazane. Warto będzie rozpocząć od wprowadzenia dobrych nawyków do swojej codzienności.

Na detoksykację mamy kilka sposobów, jednak możemy podzielić je na dwie główne kategorie:
– detoksykacja długotrwała i stopniowa (produkty, które spożywane w sposób regularny będą wspomagały nasze ciało),
– detoksykacja krótkotrwała i natychmiastowa (drastyczne diety oczyszczające oparte wyłącznie o produkty sprzyjające usuwaniu toksyn).

Drugi wariant jest odpowiednim rozwiązaniem dla osób, którym nie wystarcza codzienne stosowanie łagodnych metod jak zioła, czy warzywa. Każda z osób, która natychmiastowo zdecyduje się na wybór diety oczyszczającej organizm (w wariancie od kilku dni do tygodnia), będzie musiała liczyć się z dolegliwościami takimi jak: zwiększona ilość wyprysków, możliwość wystąpienia biegunek, duża ilość wydalanej wody. Z tego też względu swoją przygodę z detoksykacją ciała warto rozpocząć stopniowo – tak jak wszelkie zmiany żywieniowe.

Detoksykacja organizmu – domowe sposoby

1. Wprowadź detoksykujące zioła do swojego jadłospisu

Jest to najmniej drastyczna forma oczyszczania organizmu. Wystarczy do swojej codziennej diety włączyć dwie filiżanki (rano i wieczorem) naparu ziołowego, w którym powinno znaleźć się kilka pozycji spośród: łopianu, mniszka lekarskiego, fiołka trójbarwnego, podwidlnika, wiązówki błotnej czy popularnej zielonej herbaty. Zawierają one substancje, które na bieżąco będą wspomagały pozbywanie się toksyn.

2. Ustal jeden dzień w tygodniu, którym będziesz spożywać warzywa i owoce

Wybierz jeden dzień w tygodniu, podczas którego będziesz spożywał wyłącznie surowe lub gotowane warzywa i owoce. W formie sałatki, koktajlu – czego chcesz. Ważne, by w jak największy sposób je urozmaicić, zadbać o obecność jarmużu, czy cukinii o dużej zawartości błonnika i wody. Na wypadek dolegliwości ze strony układu pokarmowego – warto wybrać dzień wolny od obowiązków.

3. Wprowadź super foods do swojej diety

Produkty takie jak młody zielony jęczmień dzięki zawartości witamin, błonnika i szeregu antyoksydantów, wspomagają oczyszczanie organizmu. Z tego też względu możemy zdecydować się na ich suplementację – propozycja warta uwagi szczególnie dla osób, które mają bardzo ograniczony czas na wypoczynek.

4. Tygodniowa dieta oczyszczająca

Polega ona na jedzeniu wyłącznie gotowanych lub surowych owoców i warzyw przez okres około 7 dni (możemy zdecydować się na dietę trwającą kilka dni dłużej). Pozwala ona włączyć do jadłospisu przetwory mleczne zawierające bakterie korzystne dla układu pokarmowego bakterie kwasu mlekowego np. kefir.

5. Zwiększ spożycia wody

Spożywanie większych ilości wody to pierwszy krok do usprawnienia usuwania produktów przemiany materii. Przemiany będą zachodziły szybciej, a obecność wody dostarczy dogodnego środowiska do reakcji chemicznych.

Dieta oczyszczająca organizm – podsumowanie

W dzisiejszych czasach, gdy żyjemy w zanieczyszczonym środowisku, a toksyny dostają się do ciała wszelkimi możliwymi drogami – detoksykacja organizmu jest bardzo ważna. To dzięki niej będziemy cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem. W zależności od indywidualnych preferencji – warto wybrać warianty stopniowe bądź ich wielodniowe wersje. Każdorazowo jednak należy pamiętać o spożywaniu zwiększonych ilości wody by uniknąć ewentualnego odwodnienia.

Ocena: 4.3. Wg 3 głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj
Yes No