Kaloryfer u dziewczyn nie buduje się przy pomocy niezliczonych ilości brzuszków. Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest zbilansowana dieta i odpowiednio zaplanowany trening. Na co powinny zwrócić uwagę przy budowaniu wymarzonego brzucha? Jak skutecznie ćwiczyć ABS by pochwalić się kaloryferem?

Kaloryfer u dziewczyn

Kaloryfer u dziewczyn na brzuchu jest równie pożądany, jak dobrze wyrzeźbiony sześciopak u panów. Uzyskanie zadowalających efektów może być jednak nieco trudniejsze u płci pięknej, a to z uwagi na różnice w fizjologii kobiet i mężczyzn. Podczas pracy nad brzuchem trzeba wziąć pod uwagę czynniki tj.

Ćwiczenia na kaloryfer dla dziewczyn nie będą się różniły od tych, które stosowane są przez mężczyzn. W obydwóch przypadkach kluczem do sukcesu jest odpowiednie zbilansowanie diety oraz skomponowanie treningu tak, by rozwijać mięśnie brzucha, a nie je niszczyć.

Dieta na kaloryfer u dziewczyn

Nie od dziś wiadomo, że brzuch budowany jest przede wszystkim w kuchni. Nawet najlepszy trening w siłowni nie będzie skuteczny bez stosowania się do zaleceń żywieniowych. Dieta na kaloryfer u dziewczyny będzie oparta na dwóch założeniach tj.

W związku z koniecznością spalenia tkanki tłuszczowej zgromadzonej na brzuchu, możemy mówić o diecie redukcyjnej. By poprawnie i stopniowo odsłaniać wypracowane mięśnie należy:

  • poznać swoje zapotrzebowanie kaloryczne,
  • uwzględnić w nim energię niezbędną do przeprowadzenia treningów,
  • odjąć 200 – 300 kcal.

Czym się kierować przy diecie na kaloryfer u dziewczyn? Podczas komponowania posiłków uwzględniając cel jakim jest smukły brzuch należy:

  • Postawić na regularne spożywanie 3 – 5 posiłków.
  • Wykorzystywać pożywne produkty (np. produkty pełnoziarniste) będące źródłem węglowodanów złożonych.
  • Zrezygnować z produktów wzdymających (gazowane napoje, groch, fasola).
  • Unikać zbyt dużych ilości błonnika.
  • Wykluczyć z diety źródła niepotrzebnego cukru prostego (np. batoniki i słodzone napoje, dania typu fast food).
  • Dostarczać wysokiej jakości białek i tłuszczów. Wskazanymi produktami są: ryby morskie, awokado, orzechy, jaja.

Komponowane posiłki nie mogą być zbyt ciężkie – należy stawiać na dania pieczone i gotowane. Dobrym wyborem jest kierowanie się niskim stopniem przetworzenia swoich dań. Warto też włączyć do swojego jadłospisu produkty korzystnie wpływające na pracę układu pokarmowego i florę bakteryjną, np. jogurty z żywymi kulturami bakterii, kefiry, zioła wspomagające trawienie

Trening na kaloryfer dla dziewczyn

Zdecydowana większość Pań, które chcą odsłonić mięśnie, z uporem wykonuje rozmaite ćwiczenia na brzuch. Kaloryfer u kobiet nie zostanie jednak wypracowany ćwiczeniami izolowanymi. Układając trening brzucha powinno się zwrócić uwagę na dwa rodzaje ćwiczeń.

  • Ciężkie ruchy siłowe będące bazą treningu w związku z tym, że mięśnie brzucha pełnią funkcję stabilizującą całą sylwetkę, kaloryfer będzie budowany podczas sesji treningu siłowego.
    • To ćwiczenia wielostawowe będą stanowiły o rozwoju i sile mięśni brzucha.
    • Doskonale sprawdzą się tu siady i martwy ciąg.
    • Do podstawowych ćwiczeń na brzuch warto włączyć plank (a także trudniejszą jego wersję z piłką do fitnessu).
  • Izolowane ćwiczenia uzupełniające na brzuch – po wykonaniu bardziej wymagającej części treningu, warto włączyć ćwiczenia ukierunkowane na brzuch, w formie uzupełniającej. Należy mieć na uwadze, że górna część mięśnia prostego brzucha pracuje przy większości z ćwiczeń, dlatego też dobrze byłoby się skupić na jego dolnym fragmencie oraz mięśniach skośnych brzucha. Ważne, by w treningu pojawiły się nie tylko ruchy w pełnym spięciu, ale także w pozycji rozciągniętej brzucha. Skutecznymi ćwiczeniami na brzuch są:
    • roll – out,
    • allahy,
    • skłony boczne z użyciem wyciągu,
    • unoszenie miednicy w leżeniu bokiem,
    • unoszenie nóg do brody w zwisie na drążku,
    • nożyce.

Budowanie kaloryfera u dziewczyn, tak jak i innych partii ciała, wymaga czasu na regenerację mięśni. Treningu na brzuch nie wykonujemy codziennie, a podczas aktywności nie sięgamy po wszystkie znane ćwiczenia. W zupełności wystarczy wykonanie:

  • 1 ćwiczenia bazowego,
  • 2 lub 3 dodatkowych.

Jak wyrobić kaloryfer u dziewczyn?

Jeśli wciąż zastanawiasz się jak zrobić kaloryfer? Odpowiedzią jest:

Wykonywanie setek brzuszków dziennie przyniesie rezultaty odwrotne od pożądanych, np. uszkodzenie włókien mięśniowych i przeciążanie kręgosłupa. Dobrym rozwiązaniem jest uzupełnienie treningu o interwały, które pomogą w spalaniu tkanki tłuszczowej.

Ocena: 5.0. Wg 1 głosu.
Proszę czekać...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj
Yes No