Każdy ćwiczący na siłowni wie, że wypracowanie kaloryfera nie jest proste. Jeszcze trudniej jest go utrzymać jak najdłużej w dobrej formie. Nie ułatwia tego również okres zimowy, który sprzyja robieniu masy i siły. Sprawdźcie co wpływa na estetykę mięśni brzucha i co robić, by utrzymać kaloryfer w najlepszej kondycji na masie.

Kaloryfer na brzuchu

Ćwiczenia na brzuch przyciągają uwagę, zwłaszcza przed sezonem letnim, kiedy zależy nam na wypracowaniu dobrze wyglądającego kaloryfera i poprawieniu estetyki swojego ciała. Mówi się, że prawdziwy kulturysta nigdy nie traci kaloryfera na brzuchu – nawet w okresie masowym. O czym należy pamiętać?

  • Trening brzucha to nie wszystko.
  • Za uwidocznienie mięśni będzie odpowiadała dieta.

Zasady pracy nad utrzymaniem swojego brzucha w formie są uniwersalne. Praca nad efektem (tak jak w przypadku każdej innej partii) rozpoczyna się już w okresie masy, kiedy to jest szansa na rozbudowę i wzmocnienie tych mięśni. Nie oznacza to jednak, że podczas masy powinno się zwiększać procent tkanki tłuszczowej.

  • Dodatni bilans kaloryczny pozwala na przyrost masy mięśniowej, którą później będzie można się pochwalić.
  • Żeby to zrobić należy zredukować ilość tkanki tłuszczowej – zwłaszcza tej na brzuchu.
  • Niewielka ilość tkanki tłuszczowej sprawia, że skóra na brzuchu staje się cieńsza, a wypracowany brzuch staje się widoczny.

I to jest właśnie kluczem do utrzymania brzucha w dobrej formie przez cały rok. Kaloryfer nie jest dany raz na zawsze – wymaga odpowiedniego podejścia. Jak go utrzymać?

Kaloryfer na brzuchu a dieta

Nawet najlepsze ćwiczenia na brzuch nie pomogą bez rozsądnej i zbilansowanej diety. Żeby utrzymać kaloryfer jak najdłużej:

  • należy zachować niski procent tkanki tłuszczowej w naszym ciele;
  • menu nie powinno znacznie odbiegać od tego stosowanego podczas odkrywania mięśni;
  • zaleca się spożycie warzyw usprawniających pracę jelit, produkty bogate w błonnik, a także lekkostrawne posiłki;
  • do niepożądanych dań zalicza się wszelkie potrawy powodujące wzdęcia, fast foody, potrawy z dużą ilością tłuszczu zwierzęcego, a także używki, które sprzyjają tworzeniu się tkanki tłuszczowej.

Kaloryfer na brzuchu a ćwiczenia

Warto sobie zapamiętać: specjalne ćwiczenia na kaloryfer nie istnieją. Brzuch, podobnie jak inne mięśnie, można wzmacniać, budować, rzeźbić.

Kaloryfer na brzuchu a inne czynniki

Każdy z nas różni się pod względem potencjału do budowania sylwetki, a także jej utrzymywania na wypracowanym poziomie.

  • Genetyka – dłuższe posiadanie niskiego poziomu tkanki tłuszczowej może być trudne z uwagi na czynniki genetyczne. W końcu to brzuch jest jednym z miejsc, w których tłuszcz odkłada się najłatwiej.
  • Tryb życia.
  • Ilość stresu.
  • Długość i jakość snu.
  • Hormony – bardzo istotnym czynnikiem jest gospodarka hormonalna, która może zostać zaburzona.
  • Przemęczenie i przetrenowanie.

Jeśli kaloryfer nie wygląda tak jak oczekujemy, mimo ogromu pracy, można zrezygnować z pracy nad nim na kilka tygodni. Takie podejście często się sprawdza – pozwala wrócić do treningu brzucha odpowiednio zregenerowanym, ze spotęgowanymi siłami i motywacją.

Przykładowy trening na kaloryfer

Przykładowy trening na kaloryfer to zbiór ćwiczeń, które pomogą w utrzymaniu jego formy.

Lp. Nazwa ćwiczenia Ilość serii Ilość powtórzeń
1. Unoszenie nóg w zwisie na drążku 3 8
2. Allahy 3 10
3. Ściąganie wyciągu górnego do boku (z antyrotacją) 2 8 (na każdą stronę)
4. Roll out 2 8
5. Plank 1 90 sekund

Rating: 4.0/5. Wg 2 głosów.
Proszę czekać...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj