Każdemu trenującemu na siłowni zdarzają się gorsze dni, kiedy nie trening, a łóżko i głęboki sen wydaje się być lepszym pomysłem. To nic złego kiedy brak energii zdarza się sporadycznie. Jeśli jednak sytuacja zdarza się częściej, należy poszukać przyczyny. Najczęściej winne jest fizyczne i psychiczne przemęczenie. Co zrobić, gdy nie mamy siły na trening? Sprawdźcie sposoby na brak energii.

Brak energii na trening – przyczyny

Najczęściej brak możliwości wykonania treningu, pokrótce jest objawem m.in.:

  • braku snu,
  • zaburzonej regeneracji,
  • zbyt dużego wysiłku fizycznego,
  • nieodpowiedniej diety,
  • niedostosowanej suplementacji.
  • poważnego niedoboru witamin i minerałów,
  • zaburzeń hormonalnych,
  • długotrwałych sytuacji stresowych w życiu osobistym i zawodowym (wzrost prolaktyny i kortyzolu).

Początkujący na siłowni, ale nie tylko oni, często mają trudność w samodzielnej ocenie i ustaleniu diagnozy. W przeciwieństwie do nich, osoby z długim stażem na siłowni radzą sobie z tym o wiele lepiej. Konsultacje z lekarzem, dietetykiem, bądź trenerem personalnym wydają się być najlepszą drogą do poznania powodów braku energii i radzenia sobie z sytuacją.

Jak sobie radzić z brakiem energii na treningu? Dobre sposoby to:

  • przedtreningówka, czyli suplement stymulujący. Najczęściej w skład odżywek tego typu wchodzi: kofeina, tauryna, arginina, beta alanina, wyciągi ziół;
  • mocna kawa, espresso;
  • bezwodna kofeina.

Natomiast częste spadki energii, które uniemożliwiają wykonywanie treningów najczęściej mają podłoże dietetyczne. Nieodpowiednio dobrana dieta i suplementacja może prowadzić do:

Podczas wykonywania jakiejkolwiek aktywności fizycznej, która ma być odskocznią od pracy należy wzbogacić dietę. Warto skorzystać z pomocy trenerów personalnych, dietetyków, specjalistycznych artykułów.

Brak energii a dieta

Kluczem do sukcesu jest prawidłowe odżywianie. Jeżeli program żywieniowy będzie odpowiednio dobrany do tryby życia danej osoby, da to gwarancję na możliwość efektywnego trenowania.
Aby organizm mógł prawidłowo funkcjonować, powinniśmy dostarczać wystarczających ilości makroskładników, witamin i minerałów. W przypadku, kiedy trudno jest dostarczyć zbyt dużą ilość pożywienia z pomocą wychodzą suplementy, m.in. zestawy witamin i minerałów, suplementy białkowe i węglowodanowe, aminokwasy. Warto wiedzieć, że odpowiednia ilość witamin w organizmie wpływa na prawidłową gospodarkę hormonalną, która warunkuje funkcjonowanie organizmu.

Skuteczne sposoby na brak energii

Ze sporadycznymi spadkami energii można radzić sobie prostymi sposoby. Najłatwiej użyć suplementu, który odpowiednio będzie stymulował organizm, wspomoże transport krwi do mięśni. Natomiast długotrwałe przemęczenia, wpływające na niemożność trenowania jak i prawidłowego funkcjonowania należy zwalczać u źródła – czyli zaprogramować odpowiednią dietę i suplementację, dbając przy tym wszystkim o proces regeneracji. To dzięki tym elementom organizm będzie prawidłowo funkcjonował, a to z kolei przełoży się na nasz lepszy trening na siłowni.

Rating: 5.0/5. Wg 1 głosu.
Proszę czekać...

Maciej Pietkiewicz

Maciej Pietkiewicz - instruktor kulturystyki, czynny zawodnik IFBB (medalista Mistrzostw Polski Juniorów), trener personalny, perfekcjonista, który zaangażował się całym sobą w swoją pracę. Dzięki wcześniejszym doświadczeniom w sztukach walki, treningu Crossfit, lekkoatletyce, sam oraz wraz ze swoimi podopiecznymi tworzy inny wymiar rozwoju fizycznego. Mimo umiłowania do kulturystyki ogólną sprawność fizyczną stawia na pierwszym miejscu.

Komentarze

  1. Osobiście uważam, że stosowanie zbyt często przedtreningówek prowadzi do pewnego rodzaju uzależnienia. tzn. jeśli ktoś pije przedtreningówkę przed kazdym jednym treningiem, to po pierwsze po jakimś czasie przedtreningówka już tak nie “kopie” a po drugie gdy się nie będzie jej brało człowiek jest strasznie bez energii. Jak we wszystkim należy mieć umiar i brać suple z głową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj