Kolejny prosty posiłek z serii “kurczak + ryż” – mam nadzieję, że będzie smakował i zaspokoi Wasze zapotrzebowanie na makroskładniki 😉 Co do makroskładników, to znajduje się w nim: białko 68g, węglowodany 90g, tłuszcze 30g oraz 908kcal.

Składniki:

– 1 woreczek ryżu – 100g

– 1 filet z kurczaka – 250g

– 1/2 szklanki jogurtu naturalnego – 100g

– 50g groszku zielonego konserwowego

– 2 łyżki stołowe oliwy z oliwek (lub zastępczo oleju słonecznikowego) – 20g

– 2 łyżeczki mąki – 10g

Przyprawy i inne:

– przyprawa do kurczaka

– przyprawa suszony koperek

Czas przygotowania – 20 min

Orientacyjna cena jednej porcji: woreczek ryżu 100g – 0,7zł; pierś z kurczaka 4zł; jogurt naturalny 0,5zł, groszek konserwowy 1zł – łącznie 6,2zł

Przygotowanie:

1. Ugotować woreczek ryżu.

2. Pierś z kurczaka pokroić w kostkę i wrzuć do głębokiego naczynia. Do naczynia wlać także 1 łyżkę stołową – 10g oliwy z oliwek oraz dodać przyprawkę do kurczaka. całość dokładnie zmieszać.

3. Na lekko rozgrzaną patelnię wlać łyżkę stołową 10g oliwy z oliwek. Wrzucić przygotowaną pierś z kurczaka i smażyć około 5 minut. 

4. Do kubka wlać 100ml jogurtu naturalnego, niewielką ilość ciepłej wody oraz dwie płaskie łyżeczki mąki. Całość zamieszać, aż do jednolitej konsystencji.

5. Jeśli kurczak będzie już usmażony, na patelnię wlać zawartość kubka z jogurtem, dodać groszek  oraz suszony koperek do smaku. Całość zamieszać i dusić kilka minut, aż do zgęstnienia sosu.

6. Odsączony ryż ułożyć na talerzu i polać przygotowaną zawartością patelni.

Pamiętaj! Budujmase.pl to nie strona, na której znajdziesz wyrafinowane przepisy kulinarne – jeśli liczy się dla Ciebie nieprzeciętny smak i kunszt kulinarny to odsyłamy na stronę Master Chef’a! Dla nas – kulturystów liczą się jedynie wartości odżywcze danego posiłku – walory smakowe to sprawa drugorzędna.

Ocena: 3.5. Wg 2 głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj