Ćwiczenie:

Francuskie wyciskanie sztangi łamanej siedząc

Partia:

Mięśnie trójgłowe ramienia (triceps)

Typ ćwiczenia:

Mała partia mięśniowa

Rodzaj ruchu:

Push

Wymagane urządzenia:

  • ławka pionowa/pozioma/modlitewnik,
  • sztanga łamana/prosta.

Poziom zaawansowania:

  • Nowicjusz,
  • początkujący,
  • średniozaawansowany,
  • zaawansowany.

Mięśnie zaangażowane:

  • Mięśnie trójgłowe ramion

Opis ćwiczenia:

  1. Chwyć sztangę nachwytem chwytem zamkniętym na szerokości rozstawu barków lub nieznacznie węziej.
  2. Przyjmij pozycję siedzącą na ławce poziomej, plecy proste, klatka piersiowa wyeksponowana, łopatki ściągnięte, stopy całe przy podłożu.
  3. Unieś sztangę nad głowę na wyprostowanych przedramionach (zdj_1).
  4. Wykonaj powolny ruch ekscentryczny, czyli ugięcie przedramion tak, aby sztanga znalazła się za głową (zdj_2).
  5. Następnie wykonaj dynamiczny ruch koncentryczny, czyli wyprost przedramion (zdj_3).
  6. Przez cały czas trwania ruchu staraj się utrzymywać łokcie jak najbliżej uszu.
  7. Podczas ruchu koncentrycznego wykonaj wydech, a podczas ruchu ekscentrycznego wdech.

Podstawowe błędy:

  • zbyt dynamiczne rozciąganie mięśni piersiowych,
  • zły tor ruchu łokci,
  • niezamknięty chwyt,
  • wykonywanie niepełnych powtórzeń.

 

 

zdj_1

 

zdj_2

 

zdj_3

Brak głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj