Dieta zgodna z grupą krwi jest coraz popularniejsza wśród ćwiczących. Dobierając odpowiednie składniki  można szybciej zbudować masę mięśniową, bądź zredukować wagę. To także dobry sposób na oczyszczenie organizmu z toksyn, a także zachowanie zdrowia na dłużej. Organizm zyskuje większą odporność, gospodarka hormonalna ulega stabilizacji, a dolegliwości ze strony układu pokarmowego – znikają. Jak powinna wyglądać dieta dla grupy krwi A?

Zalecenia w diecie dla grupy krwi A

Dla osób z grupą krwi A zaleca się:

  • spożywanie białka roślinnego, przetworów zbożowych, warzyw i owoców;
  • mięso i nabiał powinno być spożywane w umiarze, ponieważ odkładają się w postaci tłuszczu i słabo się trawią.

Układ pokarmowy jest wrażliwy i produkuje mało kwasu żołądkowego. Dlatego też, trawienie białka zwierzęcego jest bardzo obciążające. Jedzenie mięsa i nabiału ze względu na duży wysiłek organizmu podczas trawienia, powoduje przybranie na wadze oraz ospałość. Osoby z grupą krwi A mają większą odporność organizmu na wirusy. W diecie idealnie sprawdzą się produkty roślinne, warzywa i zboża.

Wady diety dla grupy krwi A

Osoby z grupą krwi A częściej cierpią na choroby górnych dróg oddechowych. Zaleca się, aby osoby, które mają problemy z oddychaniem, bądź alergią, wyeliminowały ze swojej diety mleko i jego przetwory. W codziennej diecie, osoby z grupą krwi A, powinny unikać:

  • mięs, tj. baranina, cielęciny, dziczyzny, mięsa z kaczki, podrobów, wieprzowiny, wołowiny;
  • ryb i owoców morza, tj. halibut, węgorz, śledź, sola, flądra, kawior, krewetki, małże;
  • produktów mlecznych, tj. mleko chudego lub 2%, masła, maślanki, pełnego mleka, sera brie, sera camembert, ser gouda, serka wiejskiego.
  • oleju kukurydzianego;
  • otręb pszennych;
  • warzyw, tj. bakłażan, kapusta czerwona i biała, oliwki czarne, pomidory, papryka, ziemniaki;
  • owoców, tj. banan, mandarynka, pomarańcze, mango;
  • ketchupu, majonezu,
  • coca-coli, czarnej herbaty bezkofeinowej, czarnej herbaty regularnej, likierów destylowanych, napojów gazowanych, piwa, wody sodowej;
  • pieprzu cayenne, kociomiętki, rabarbaru, szczawiu, znamion kukurydzy;
  • kaparów, octu balsamowego, octu białego, octu z jabłek, octu winnego czerwonego, pieprzu białego, pieprzu czarnego mielonego, pieprzu czerwonego, wintergreen, żelatyny;
  • soku z papai, soku pomarańczowego, soku pomidorowego;
  • orzechów kokosowych, rabarbaru;
  • makaronu, makaronu ze szpinaku, mąki białej, mąki pełno pszenicznej.

Wyżej wymienione produkty sprzyjają również odkładaniu się tkanki tłuszczowej

Zalety diety dla grupy krwi A

Wdrażając dietę dla grupy A, można szybko stracić się zbędne kilogramy. Wystarczy, że z diety wyeliminuje się mięso, spowalniające metabolizm i odkładające się w organizmie w postaci tłuszczu. To tak samo dobry sposób na budowanie czystej masy mięśniowej. Nabiał, tak samo jak mięso, jest ciężko trawiony, ponieważ zawiera wysoko nasycone kwasy tłuszczowe, które prowadzą do otyłości i cukrzycy. Osoby z grupą krwi A powinny odżywiać się zdrowo, nisko tłuszczowo, z dużą ilością warzyw i zbóż.

W jadłospisie powinny się znaleźć takie składniki, tj.:

  • oleje roślinne, olej z siemienia lnianego;
  • produkty sojowe;
  • ryby i owoce morza – dorsz, karp, łosoś, makrela, pstrąg morski, sardynka;
  • warzywa – botwinka, brokuły, cebula czerwona, chrzan, czosnek, kalarepa, pietruszka, por, szpinak, fasola biała, soja;
  • owoce ananasy, morele, cytryny, grejpfruty, wiśnie;
  • czosnek, imbir, słód jęczmienny, sos sojowy, tamari;
  • aloes, echinacea, głóg, dziurawiec, łopian, mleczny oset, owoc dzikiej róży, rumianek, imbir, kozieradka pospolita, lucerna, śliski wiąz, waleriana, zielona herbata, żeń szeń;
  • czerwone wino, herbata zielona, kawa bezkofeinowa;
  • musztarda;
  • chleb ezechiela, chleb z kiełków pszenicy, chleb z mąki sojowej, wafle ryżowe.      

Przykładowe posiłki w diecie dla grupy krwi A

Jak mogą wyglądać posiłki w diecie dla grupy krwi A? Poniżej przedstawiamy przykłady konkretnych propozycji, które nie są trudne w przygotowaniu.

Śniadanie

Kanapka z bułki grahamki z makrelą, olej z siemienia lnianego.

II śniadanie

Baton musli i sok z ananasów

Obiad

Makaron pene z łososiem i szpinakiem

Kolacja

Tortilla z indykiem i warzywami

Rating: 2.3/5. Wg 3 głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj