Dieta zgodna z grupą krwi opiera każdy posiłek na indywidualnych potrzebach organizmu. Dieta dla grupy krwi 0 ma być najlepszym źródłem wartości odżywczych. Ma tym samym gwarantować m.in. lepsze samopoczucie, większy poziom energii i spotęgowane możliwości treningowe. Czy tak faktycznie jest? Sprawdźcie więcej na temat diety dla grupy krwi 0.

Dieta dla osób z grupą krwi 0

Dieta dla osób z grupą krwi 0 została stworzona według zasady: to, co jest żywnością dla jednego człowieka, może być trucizną dla drugiego. Krew to istotny czynnik, który wpływa nie tylko na samopoczucie, ale również na konkretne zapotrzebowanie w produkty żywieniowe. Czy warto wybrać  dietę dopasowaną do grupy krwi?

Zalecenia w diecie dla grupy krwi 0

Grupę krwi 0 ma prawie połowa z nas. Twórcy – Peter i James D’Adamo – wskazują produkty dozwolone lub neutralne dla naszej grupy krwi,

  • Stosowanie diety polega zatem na spożywaniu produktów zalecanych oraz obojętnych.
  • Zdecydowanie należy unikać produktów zakazanych, które powodują uczulenia pokarmowe, utrudniają przemianę materii oraz zwiększają ilość toksyn w jelitach.

Utrata wagi jest możliwa dzięki temu, że w nowym programie żywieniowym całkowicie wykluczamy spożywanie produktów, które powodują odkładanie się tłuszczu.

  • Dieta zgodna z grupą krwi 0 to przede wszystkim dieta bogata w białko zwierzęce. Osoby z grupą krwi 0 doskonale je trawią. Nie służą i sprzyjają przybieraniu na wadze natomiast produkty zbożowe, głównie pszenica.
  • Osoby z tą grupą krwi mają również tendencję do niedoboru hormonów tarczycy spowodowanego niskim poziomem jodu, co także prowadzi do tycia. Stąd też konieczność uzupełniania niedoborów tego pierwiastka w diecie.

Wady diety dla grupy krwi 0

Jakie są wady diety dla grupy krwi 0?

  • Skuteczność diety nie została dostatecznie potwierdzona. Jest to stosunkowo młody program żywieniowy, który wymaga m.in. przeprowadzenia dodatkowych badań.
  • Dieta pozornie stawia na indywidualizm osoby która ją stosuje. W rzeczywistości skupia się na grupie krwi, ale m.in.. pomija przebyte w rodzinie choroby.
  • Dieta jest niedopasowana do potrzeb dużej liczby osób na całym świecie cierpiących na np. nadkwasotę. Niektóre polecane w diecie produkty, szczególnie dla najpopularniejszej na świecie grupy krwi 0, mogą takim ludziom wręcz szkodzić.
  • Wśród jej zwolenników często spotyka się osoby dotknięte anemią i odwapnieniem kości.

Zalety diety dla grupy krwi 0

Czy dieta dla grupy krwi 0 ma jakieś zalety?

  • Taka dieta gwarantuje redukcję zbędnych kilogramów i utrzymanie wagi.
  • Dieta zgodna z grupą krwi 0 nie jest monotonna.
  • Jest odpowiednio zbilansowanym programem żywieniowym. Dostarcza niezbędnych składników odżywczych.
  • Podczas stosowania tej diety wystarczy zapamiętać grupę produktów, które możemy jeść. Podobno nie musimy m.in  pamiętać o godzinach posiłków i liczyć kalorii.
  • Dieta zgodna z grupą krwi 0 może stanowić  bardzo dobre połączenie stylu życia z metodami naszego codziennego odżywiania.
  • Pomaga żyć i odżywiać się zdrowo.
  • Eliminuje z codziennego jadłospisu produkty źle trawione i toksyczne.
  • Dostarcza określoną ilość wapnia.
  • Ogranicza kolorowe napoje, herbatę i kawę, które mają negatywny wpływ na zdrowie i kondycję organizmu.
  • Wpływa korzystnie na trawienie. Zmniejsza dolegliwości ze strony układu pokarmowego tj. wzdęcia, powolna przemiana materii.
  • Ogranicza zatrzymywanie wody w organizmie.
  • Zapewnia lepsze samopoczucie, wzrost energii.
  • Zapobiega rozwijaniu się chorób cywilizacyjnych, tj.. nadwaga, zawał i nowotwory.

Tabela produktów żywności dla grupy 0

Mięso, ryby, owoce morza

Wskazane: dziczyzna, baranina, cielęcina, jagnięcina, wołowina, wątróbka; ryby: halibut, łosoś, makrela, dorsz, pstrąg, sola, sieja, morszczuk, śledź, okoń, tuńczyk.

Neutralne: kaczka, indyk, kurczak, królik; ryby i owoce morza: karp flądra, krewetki, ślimaki.

Niewskazane: wieprzowina, gęś, kawior ,śledź marynowany, wędzony łosoś.

Jajka i nabiał

Wskazane: brak.

Neutralne: jajka, masło, kozi ser, mozzarella, ser feta, mleko sojowe, tofu.

Niewskazane: serek wielki, maślanka, jogurty, kefiry, mleko, śmietana, lody, ser brie.

Oleje i tłuszcze

Wskazane: oliwa z oliwek, olej lniany oraz z pestek dyni.

Neutralne: olej sezamowy, rzepakowy.

Niewskazane: olej kukurydziany, słonecznikowy, z orzeszków ziemnych.

Orzechy i pestki

Wskazane: orzechy włoskie, pestki dyni, siemię lniane.

Neutralne: migdały, orzechy laskowe, sezam, słonecznik.

Niewskazane: mak,orzechy nerkowca,  brazylijskie, ziemne, kokosowe, pistacje.

Rośliny strączkowe

Wskazane: fasola.

Neutralne: bób, ciecierzyca, groch, soja, fasola biała i czerwona, fasolka szparagowa.

Niewskazane: soczewica.

Produkty zbożowe

Wskazane: brak.

Neutralne: orkisz, kasza, ryż, otręby ryżowe, makaron z karczocha, mąka (żytnia, orkiszowa, ryżowa, jęczmienna).

Niewskazane: mąka (owsiana, pszenna, kukurydziana), otręby pszenne i owsiane.

Pieczywo

Wskazane: chleb esseński, chleb Ezechiela.

Neutralne: chleb orkiszowy, chleb żytni, chleb z brązowego ryżu, chleb z mąki sojowej.

Niewskazane: pieczywo z pszenicy, pieczywo wieloziarniste, bułeczki kukurydziane, pieczywo z otrębów pszenicy, z mąki durum, chleb wysokobiałkowy.

Warzywa

Wskazane: brokuły, boćwina, cebula, chrzan, cykoria, czosnek, czerwona papryka, dynia, kalarepa, kapusta bezgłowa, szpinak, por, pietruszka, rzepa, sałata rzymska, słodkie ziemniaki, karczoch.

Neutralne: rzodkiewka,  cukinia, cebula dymka,seler, buraki, marchew, , kapusta pekińska, koper, kiełki rzodkiewki, sałata lodowa, ogórki, papryka zielona i żółta, zielone oliwki, pomidory, szparagi.

Niewskazane: bakłażan, brukselka, kalafior, biała i czerwona kapusta, pieczarki, ziemniaki, kukurydza, czarne oliwki.

Owoce

Wskazane: śliwki – różne rodzaje, figi – świeże i suszone.

Neutralne: agrest, arbuz, ananas, brzoskwinia, banan, czarne i zielone winogrona, czerwone i czarne porzeczki, cytryny, limonki, daktyle, granaty, grejpfruty, gruszki, jabłka, kiwi, maliny, mango, melony, morele, nektarynki, papaja, wiśnie, żurawina.

Niewskazane: truskawki, figi rajskie, pomarańcze, mandarynki, jeżyny, rabarbar.

Napoje

Wskazane: sok z ananasa, woda sodowa, herbata miętowa, herbata z lipy, imbiru, z dzikiej róży.

Neutralne: herbata z szałwii, tymianku, rumianku, herbata zielona, sok grejpfrutowy, winogronowy, żurawinowy, soki warzywne, piwo, wino czerwone i białe.

Niewskazane: napoje gazowane, czarna herbata i kawa, herbata z dziurawca, sok z kapusty, soki pomarańczowe i jabłkowe.

Przyprawy

Wskazane: curry, imbir, kurkuma, pietruszka, kozieradka.

Neutralne: anyż, sól, żelatyna, bazylia, cząber, mięta, pieprz czerwony, ziarnisty, goździki, rozmaryn, estragon, papryka, gorczyca suszona, kmin rzymski, kardamon, koper, kolendra, liść laurowy, majeranek, szałwia, tymianek, szczypiorek, cukier (biały i brązowy), dżemy, miód, mus jabłkowy, musztarda, sos sojowy.

Niewskazane: ketchup, kwaśne i słodkie marynaty, ocet, pieprz biały, pieprz czarny mielony, cynamon.

Przykładowe posiłki w diecie dla grupy krwi 0

Śniadanie

Omlet z  jajka z brokułami, pilawem ryżowym i stopionym serem, herbata miętowa.

Przekąska:

1/2 grejpfruta, szklanka mleka sojowo-ryżowego.

Obiad

Kasza, gotowana pierś z indyka, sałata z pomidorem i czerwoną papryką.

Podwieczorek

Garść orzechów włoskich i rodzynek.

Kolacja

Grillowany łosoś z sosem pesto i bazylią, słodkie ziemniaki z grilla, sałatka rzymska z sosem jogurtowym, kieliszek białego wina.

Dieta grupy krwi 0 a trening

Osoby z grupą krwi 0 bardzo dobrze reagują na ciężkie i intensywne ćwiczenia. Przy okazji trening jest doskonałym sposobem na wyładowanie codziennego stresu. Co, prócz treningu siłowego, sprawdzi się w ich przypadku najlepiej? To na pewno:

Dieta grupy krwi 0 pozwala przy tym m.in. budować masę mięśniową, jak i redukować tkankę tłuszczową.

Rating: 2.3/5. Wg 4 głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Komentarze

  1. Te wszystkie diety dla grup krwi to chyba jakaś ściema. Kiedyś próbowałem i nic z tego nie było. Dopiero jak zwiększyłem kaloryczność posiłków, wprowadziłem produkty bogate w białko, przyjmowałem węglowodany przed i po treningu oraz stosowałem LargoMass, który zawiera argininę i karnitynę. Dopiero wtedy zobaczyłem znaczny progres, bo moja tkanka mięśniowa w końcu efektywnie się rozrastała.

    1. Chyba nie do konca sciema….mam grupe krwi 0RH+ i ju zna pewno wiem ze to dziala
      Mieso np wolowine moge jesc prawie ze surowa steki, tatar co kolwiek i nigdy nie mam zadnych problemow
      a nabial nawet jak pomysle o tym to mnie odpycha nie mam ochoty i wiele jest takich przykladow..
      Wiec uwazam ze napewno cos w tym jest

    2. Nikt nie powiedział że dieta zgodna z grupą krwi to dieta na efekty siłowni to zdrowy tryb życia siłownię też można odwiedzać ale efektów super dla posiadacza gr. 0 nie oczekuj bo eliminuje węglowodany a te potrzebne na równi z białkiem .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj