Dieta zgodna z grupą krwi jest ostatnio na czasie. Osoby z grupą krwi B są silne i lepiej m.in. radzą sobie z chorobami serca. Dobrze dobrana dieta dla konkretnej grupy krwi pozwoli na zdrowe życie, a tym samym trening. Dieta dla grupy krwi B – jakie ma zalety, jakie wady? Co można jeść? Czego się wystrzegać? Czy to w końcu dobry sposób na codziennie żywienie?

Zalecenia w diecie dla grupy krwi B

Dieta dla grupy typu B to jedyna grupa krwi, w której można jeść nabiał bez ograniczeń. Obok powinny znaleźć się produkty tj. ryby, mięso, Powinna być również bogata w duże ilości warzyw m.in. szpinak, brokuły, kapustę, kalafiora. Te mają pozytywny wpływ na efektywny metabolizm. Dieta dla grupy krwi B to posiłki urozmaicone, ale przy tym zrównoważone. Okazuje się, że przestrzegając diety zgodnej z grupą krwi B, można ustrzec się wielu chorób – co pozwala na prowadzenie aktywności fizycznej na wysokim poziomie. Sport i trening? Jak najbardziej.

Wady diety dla grupy krwi B

Osoby z grupą krwi B, aby stracić na wadze, powinni unikać:

  • pszenicy,
  • orzeszki ziemne,
  • gryki
  • siemienia,
  • sezamu.

To ze względu na obecność lektyny w tych produktach, która wpływa na efektywność procesu metabolicznego. Powoduje zmęczenie, hipoglikemię oraz zatrzymanie płynów. Źle strawiona żywność odkładana jest w postaci tłuszczu.

Co jeszcze nie sprzyja w diecie dla grupy krwi B? Kukurydza i rośliny strączkowe – spowalniają tempo metabolizmu.

  • Ze swojego menu osoby z grupą krwi B powinny wyeliminować homara, ostrygi, raki, ośmiornice, kraby, krewetki, wędzonego łososia i węgorza.
  • Z mięs powinni unikać wieprzowiny, gęś, kaczkę, kurczaka i bekon.
  • Nabiał w diecie dla grupy krwi B w zasadzie nie ma ograniczeń.

Co jeszcze powinno zniknąć z półki dla osób z grupą krwi B?

  • Olej bawełniany,
  • olej kukurydziany,
  • olej rzepakowy,
  • olej sezamowy,
  • olej słonecznikowy.

Olej lniany i oliwa z oliwek to odpowiedniki, które powinny je zastąpić.

Czy orzechy powinny znaleźć się w diecie dla grupy krwi B? Nie wskazane są:

  • orzechy nerkowca,
  • orzechy pinii,
  • orzechy pistacjowe,
  • pestki dyni,
  • słonecznik,
  • sezam,
  • kokos.

A co z pieczywem dla osób z grupą krwi B? Należy unikać:

  • chleba pszennego,
  • chleba żytniego,
  • chleba wieloziarnistego,
  • chrupkiego żytniego pieczywa chrupkiego.

Z diety dla grupy krwi B powinny zniknąć również:

  • dziki ryż,
  • gryka,
  • kasza perłowa,
  • mąka jęczmienna,
  • mąka pszenna i żytnia.

Z owoców i warzyw niewskazane są:

  • granaty, opuncja, rabarbar,
  • awokado,
  • dynia,
  • karczoch,
  • kukurydza,
  • pomidory,
  • oliwki.

Dieta ta wyklucza wiele produktów, bez których większość nie wyobraża sobie posiłku. Można uznać to za jej największą wadę.

Zalety diety dla grupy krwi B

Mimo wielu obostrzeń, dieta dla grupy krwi B nie jest wymagająca. To ze względu na szeroki wachlarz m.in. warzyw i nabiału.

Co należy jeść?

  • Mięso : mięso królika, jagnięcina, baranina, indyk.
  • Ryby: dorsz, halibut, flądra, jesiotr, makrela, szczupak, sardynka, okoń.
  • Nabiał: mleko, jogurty, kefiry, sery.
  • Tłuszcze: oliwa z oliwek, olej lniany.
  • Warzywa: fasola nerkowata, bakłażan, botwinka, brokuły, buraki, kapusta, kalafior, pietruszka, papryka, bataty, cebula, czosnek, cukinia, chrzan, grzyby, kalarepa, kapusta pekińska, rzepa, seler, szparagi, por, grzyby, pieczarki, cykoria.
  • Owoce: ananas, banan, papaja, śliwki, winogrona, żurawina, agrest, arbuz, borówka, brzoskwinia, cytryna, daktyle, figi, grejpfrut, gruszka, jabłka, jeżyny, kiwi, limonka, maliny, mango, mandarynki, morele, porzeczki, nektarynki, truskawki, wiśnie, nektarynki.
  • Przyprawy: chrzan, pietruszka, curry, imbir, majonez, miód, mięta, oregano, papryka,  ziele angielskie.
  • Napoje: zielona herbata, sok z kapusty, sok ananasowy, sok winogronowy, sok z żurawiny, szałwia, sok grejpfrutowy, marchwiowy, jabłkowy, pomarańczowy, wino, kawa, piwo.
  • Mąki: ryżowa, z owsa, orkiszowa.
  • Ryże i makarony: ryż biały, ryż basmati, ryż brązowy, makaron grysikowy.

Posiłki w diecie dla grupy krwi B

Osoby z grupą krwi B mogą wykazać się kreatywnością w układaniu swoich posiłków.

  • Propozycja na śniadanie? 3 łyżki płatków owsianych ze szklanką chudego mleka, jajko na miękko, koktajl jogurtowo-bananowy.
  • Co do picia? Woda i zielona herbata.
  • Na obiad proponujemy pieczonego indyka z ryżem, surówkę ze szpinaku i cebuli, zaprawioną oliwą z oliwek.
  • Konkretnym posiłkiem może być pieczony dorsz z brokułami i makaronem grysikowym.

Dieta grupy krwi B a trening

Odpowiednio zbilansowana dieta dla grupy krwi B pozwala zarówno redukować tkankę tłuszczową, jak i budować masę mięśniową.

  • Dzięki jej zaleceniom, osoby na diecie dostarczają sobie składników odżywczych, które uzupełniają zapotrzebowanie kaloryczne w odpowiedni sposób.
  • Najlepszej jakości białka, węglowodany i tłuszcze pozwalają na osiąganie celów treningowych w dynamiczny sposób.
  • Pamiętać jednak należy, że samą dietą nic się nie osiągnie. Dopiero przy dobrze dobranym planie treningowym – ćwiczący z grupą krwi B jest w stanie zapewnić sobie najlepsze wyniki.

Dieta dla grupy krwi B jest jednym z wielu podejść do tematu odżywiania. Czy sprawdza się w rzeczywistości? Jedni twierdzą, że tak – inni, że niekoniecznie. Wielu kulturystów korzysta z różnych rodzai diet (np. bez laktozy, wegetariańskiej) – dlatego warto próbować znaleźć swój najlepszy sposób na codzienne posiłki.

Brak głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Komentarze

  1. Mam grupę krwi B i jem wszystko to, co tu jest napisane, aby unikać. Jem wszystkie orzechy, nasiona, sezam, warzywa, owoce morza, kokos (uwielbiam). Chleby wypiekam sama z mąk wieloziarnistych, żytniej, owsianej, gryczanej i orkiszowej (tych co mam niby unikać). Awokado z pomidorem? Jem codziennie 😉 Łososia? Codziennie. Granaty? Ze 3 w tygodniu 🙂 Nabiał? Nie jem prawie wcale haha. Po serach boli mnie brzuch a po jajkach mi niedobrze. Mleko? Ostatnio piłam chyba z 20 lat temu. Ćwiczę z trenerem personalnym od roku, schudłam 12 kilogramów, aktualnie buduję masę mięśniową. Czuję się świetnie. Myślę, że żaden szanujący się dietetyk nie rozpisałby nikomu diety w oparciu o grupę krwi. Jest cały szereg innych aspektów, które trzeba brać pod uwagę żywiąc się. No ale to przecież każdy wie. Pozdrawiam, fajna strona.

  2. Hej Magda, całkowicie się z Tobą zgadzam co do jadłospisu opartego o krupę krwi. Natomiast myślę, że brak jajek w Twojej diecie to mimo wszystko spory błąd. Oczywiście mówię tu o prawdziwych jajkach od wiejskich kur nie o “fermiakach”. Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj