Dieta zgodna z grupą krwi jest ostatnio na czasie. Osoby z grupą krwi B są silne i lepiej m.in. radzą sobie z chorobami serca. Dobrze dobrana dieta dla konkretnej grupy krwi pozwoli na zdrowe życie, a tym samym trening. Dieta dla grupy krwi B – jakie ma zalety, jakie wady? Co można jeść? Czego się wystrzegać? Czy to w końcu dobry sposób na codziennie żywienie?

Zalecenia w diecie dla grupy krwi B

Dieta dla grupy typu B to jedyna grupa krwi, w której można jeść nabiał bez ograniczeń. Obok powinny znaleźć się produkty tj. ryby, mięso, Powinna być również bogata w duże ilości warzyw m.in. szpinak, brokuły, kapustę, kalafiora. Te mają pozytywny wpływ na efektywny metabolizm. Dieta dla grupy krwi B to posiłki urozmaicone, ale przy tym zrównoważone. Okazuje się, że przestrzegając diety zgodnej z grupą krwi B, można ustrzec się wielu chorób – co pozwala na prowadzenie aktywności fizycznej na wysokim poziomie. Sport i trening? Jak najbardziej.

Wady diety dla grupy krwi B

Osoby z grupą krwi B, aby stracić na wadze, powinni unikać:

  • pszenicy,
  • orzeszki ziemne,
  • gryki
  • siemienia,
  • sezamu.

To ze względu na obecność lektyny w tych produktach, która wpływa na efektywność procesu metabolicznego. Powoduje zmęczenie, hipoglikemię oraz zatrzymanie płynów. Źle strawiona żywność odkładana jest w postaci tłuszczu.

Co jeszcze nie sprzyja w diecie dla grupy krwi B? Kukurydza i rośliny strączkowe – spowalniają tempo metabolizmu.

  • Ze swojego menu osoby z grupą krwi B powinny wyeliminować homara, ostrygi, raki, ośmiornice, kraby, krewetki, wędzonego łososia i węgorza.
  • Z mięs powinni unikać wieprzowiny, gęś, kaczkę, kurczaka i bekon.
  • Nabiał w diecie dla grupy krwi B w zasadzie nie ma ograniczeń.

Co jeszcze powinno zniknąć z półki dla osób z grupą krwi B?

  • Olej bawełniany,
  • olej kukurydziany,
  • olej rzepakowy,
  • olej sezamowy,
  • olej słonecznikowy.

Olej lniany i oliwa z oliwek to odpowiedniki, które powinny je zastąpić.

Czy orzechy powinny znaleźć się w diecie dla grupy krwi B? Nie wskazane są:

  • orzechy nerkowca,
  • orzechy pinii,
  • orzechy pistacjowe,
  • pestki dyni,
  • słonecznik,
  • sezam,
  • kokos.

A co z pieczywem dla osób z grupą krwi B? Należy unikać:

  • chleba pszennego,
  • chleba żytniego,
  • chleba wieloziarnistego,
  • chrupkiego żytniego pieczywa chrupkiego.

Z diety dla grupy krwi B powinny zniknąć również:

  • dziki ryż,
  • gryka,
  • kasza perłowa,
  • mąka jęczmienna,
  • mąka pszenna i żytnia.

Z owoców i warzyw niewskazane są:

  • granaty, opuncja, rabarbar,
  • awokado,
  • dynia,
  • karczoch,
  • kukurydza,
  • pomidory,
  • oliwki.

Dieta ta wyklucza wiele produktów, bez których większość nie wyobraża sobie posiłku. Można uznać to za jej największą wadę.

Zalety diety dla grupy krwi B

Mimo wielu obostrzeń, dieta dla grupy krwi B nie jest wymagająca. To ze względu na szeroki wachlarz m.in. warzyw i nabiału.

Co należy jeść?

  • Mięso : mięso królika, jagnięcina, baranina, indyk.
  • Ryby: dorsz, halibut, flądra, jesiotr, makrela, szczupak, sardynka, okoń.
  • Nabiał: mleko, jogurty, kefiry, sery.
  • Tłuszcze: oliwa z oliwek, olej lniany.
  • Warzywa: fasola nerkowata, bakłażan, botwinka, brokuły, buraki, kapusta, kalafior, pietruszka, papryka, bataty, cebula, czosnek, cukinia, chrzan, grzyby, kalarepa, kapusta pekińska, rzepa, seler, szparagi, por, grzyby, pieczarki, cykoria.
  • Owoce: ananas, banan, papaja, śliwki, winogrona, żurawina, agrest, arbuz, borówka, brzoskwinia, cytryna, daktyle, figi, grejpfrut, gruszka, jabłka, jeżyny, kiwi, limonka, maliny, mango, mandarynki, morele, porzeczki, nektarynki, truskawki, wiśnie, nektarynki.
  • Przyprawy: chrzan, pietruszka, curry, imbir, majonez, miód, mięta, oregano, papryka,  ziele angielskie.
  • Napoje: zielona herbata, sok z kapusty, sok ananasowy, sok winogronowy, sok z żurawiny, szałwia, sok grejpfrutowy, marchwiowy, jabłkowy, pomarańczowy, wino, kawa, piwo.
  • Mąki: ryżowa, z owsa, orkiszowa.
  • Ryże i makarony: ryż biały, ryż basmati, ryż brązowy, makaron grysikowy.

Posiłki w diecie dla grupy krwi B

Osoby z grupą krwi B mogą wykazać się kreatywnością w układaniu swoich posiłków.

  • Propozycja na śniadanie? 3 łyżki płatków owsianych ze szklanką chudego mleka, jajko na miękko, koktajl jogurtowo-bananowy.
  • Co do picia? Woda i zielona herbata.
  • Na obiad proponujemy pieczonego indyka z ryżem, surówkę ze szpinaku i cebuli, zaprawioną oliwą z oliwek.
  • Konkretnym posiłkiem może być pieczony dorsz z brokułami i makaronem grysikowym.

Dieta grupy krwi B a trening

Odpowiednio zbilansowana dieta dla grupy krwi B pozwala zarówno redukować tkankę tłuszczową, jak i budować masę mięśniową.

  • Dzięki jej zaleceniom, osoby na diecie dostarczają sobie składników odżywczych, które uzupełniają zapotrzebowanie kaloryczne w odpowiedni sposób.
  • Najlepszej jakości białka, węglowodany i tłuszcze pozwalają na osiąganie celów treningowych w dynamiczny sposób.
  • Pamiętać jednak należy, że samą dietą nic się nie osiągnie. Dopiero przy dobrze dobranym planie treningowym – ćwiczący z grupą krwi B jest w stanie zapewnić sobie najlepsze wyniki.

Dieta dla grupy krwi B jest jednym z wielu podejść do tematu odżywiania. Czy sprawdza się w rzeczywistości? Jedni twierdzą, że tak – inni, że niekoniecznie. Wielu kulturystów korzysta z różnych rodzai diet (np. bez laktozy, wegetariańskiej) – dlatego warto próbować znaleźć swój najlepszy sposób na codzienne posiłki.

Brak głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj
Yes No