Każdy z nas musi pamiętać, że odżywki są od tego, by pomóc nam osiągnąć swój cel i efekt treningowy. Suplementy dla kobiet nie różnią się tak naprawdę od tych, które wspomagają męski trening i dietę. Na jakie produkty powinna zawrócić uwagę płeć piękna? Co powinno zainteresować dziewczyny na siłowni? Na jakich suplementach skupić swoją uwagę, by skutecznie trenować i osiągnąć swoją wymarzoną sylwetkę? Oto top 5 suplementów dla kobiet.

Suplementy dla kobiet

Suplementy dla dziewczyn są popularnym elementem planu treningowego i dietetycznego. Większość pań uzupełnia witaminy i minerały dla poprawy kondycji włosów, skóry i paznokci. Jednakże aktywny tryb życia, trening na siłowni i sali fitness znacznie zwiększają zapotrzebowanie m.in. na mikro i makroelementy, które należy uzupełniać. W związku z tym, że pożywienie nie jest w stanie zawsze pokryć całego zapotrzebowania, obowiązkową pozycją stają się odżywki dla dziewczyn – zwłaszcza tych aktywnych.

Top 5 suplementów dla kobiet

Rekomendowane suplementy skierowane dla kobiet odpowiadają na ich indywidualne potrzeby. Dlatego też w produktach znajdziemy m.in. więcej żelaza oraz witaminy C, która ułatwia jego wchłanianie. Zwiększenie ilości tych elementów jest spowodowane m.in. kobiecym cyklem menstruacyjnym, podczas którego tracone jest żelazo. Nie bez znaczenia pozostaje także układ hormonalny oraz szeroko pojęta budowa ciała, wpływająca nie tylko na dawki, ale i stosowane substancje. Poznaj top 5 suplementów, których powinna spróbować każda kobieta.

Białko dla kobiet

Białko dla kobiet nie różni się niczym od tego stosowanego przez mężczyzn.

  • Niezależnie od płci, warto korzystać z białka serwatkowego w postaci koncentratu bądź izolatu. W pierwszym z nich znajdziemy więcej węglowodanów niż w drugim, toteż wybór rodzaju białka powinien być uzależniony od dostępnej na co dzień ilości kalorii.
  • Białko pozwoli Twojemu organizmowi zregenerować i rozbudowywać się. Bez niego nie osiągniesz krągłych pośladków i smukłych nóg.
  • Dodatkowo, białko jest sycące, a jego trawienie powoduje zużycie energii.

Aminokwasy dla kobiet

Choć nie istnieją aminokwasy dla kobiet, z powodzeniem możemy stosować warianty dostępne na rynku.

  • Aminokwasy rozgałęzione znane także jako BCAA są skutecznym suplementem wspomagającym regenerację powysiłkową, nasilającą procesy anaboliczne i zmniejszającym reakcje kataboliczne. 
  • Przy wyborze kieruj się nie tylko rozpuszczalnością i smakiem, ale także proporcją poszczególnych aminokwasów. Nie warto dopłacać za produkty oznaczone jako 20:1:1, bowiem nie będa one znacznie skuteczniejsze niż klasyczne wersje 2:1:1.
  • Mniej popularne, ale równie ważne są aminokwasy egzogenne EAA. Są to elementy białkowe, które musimy dostarczyć z zewnątrz, by mięśnie poprawnie regenerowały się po wysiłku. Powszechnie występują w mięsie i jajach, jednakże niektórzy narażeni są na ich liczne niedobory. Suplementację EAA zaleca się także weganom i wegetarianom.

Zdrowe tłuszcze dla kobiet

Tłuszcze odgrywają szczególną rolę w diecie kobiet. I żadna z Pań nie powinna się ich wystrzegać.

  • To one pozwalają utrzymać poprawnie funkcjonującą gospodarkę hormonalną i metabolizm.
  • Zdrowe tłuszcze pozyskiwane z orzechów, ryb, awokado i nasion stanowią solidne odżywienie układu nerwowego. Szczególną rolę pełnią kwasy Omega 3, których brakuje w niemalże każdym jadłospisie. To one stanowią podstawę poprawnego funkcjonowania układu nerwowego, wspomagają budowanie błon komórkowych, korzystnie wpływają na pracę naczyń krwionośnych podczas wysiłku.
  • Regularnie stosowane wzmocnią też serce.
  • Omega 3 w postaci kapsułek powinna przyjmować każda kobieta – nie tylko ta trenująca.

Witaminy i minerały dla kobiet

Witaminy i minerały dla kobiet odznaczają się nieco niższymi dawkami niż te przeznaczone dla mężczyzn. Uwarunkowane jest to głównie masą ciała i zapotrzebowaniem na poszczególne mikroelementy.

  • W kobiecych suplementach witaminowych często można znaleźć więcej żelaza, witaminy C, witamin B12, A i E. Ostatnie trzy pozycje są szczególnie ważne z punktu widzenia redukowania stresu i unikania procesów katabolicznych. Silne działanie antyoksydacyjne pozwala zwalczać stres oksydacyjny będący nieodłącznym elementem ciężkiego treningu.
  • Jeśli nie wiesz, czy brakuje Ci jakichś witamin, warto postawić na podstawowy kompleks witaminowy. Ten dostarczy wszystkich niezbędnych substancji w bezpiecznych dawkach.

Regeneratory stawów dla kobiet

Regeneratory stawów dla kobiet są suplementami, które warto włączyć do diety podczas treningu siłowego, a także dłuższych treningów aerobowych.

  • Dźwigany ciężar bądź bieganie po twardym podłożu obciąża stawy. Ich wspomaganie jest rekomendowane, by uniknąć przykrych kontuzji.
  • W przypadku pań, preparaty oprócz kolagenu będą zawierać wapń stosowany w profilaktyce osteoporozy, na którą narażone są głównie kobiety.

Suplementacja w treningu dla kobiet

Suplementy diety nie mogą stanowić zamiennika zróżnicowanego jadłospisu, jednak w szybki i prosty sposób pomogą uzupełnić liczne niedobory. Trenując na siłowni znacznie obciążasz ciało. By zachować dobre samopoczucie, poprawnie się regenerować i dobrze wyglądać – musisz zadbać o odpowiednie odżywienie organizmu. Choć niektóre produkty przeznaczone są zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet, warto zwracać uwagę na etykiety. Reduktory tłuszczu dla kobiet charakteryzują się mniejszymi dawkami i łagodniejszymi substancjami.

Brak głosów.
Proszę czekać...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj