Makroskładniki (ilość w g w jednej porcji potrawy):

Kalorie: 1428 kcal

Węglowodany: 135 g

Białko: 103 g

Tłuszcze: 44 g

Składniki na 2 porcje:

● 500 g mięsa mielonego indyczego (albo innego mielonego)
● cebula
● 1-2 ząbki czosnku
● jajko
● 1 łyżka musztardy np Dijon
● bułka tarta ok 2 łyżek
● pieprz do smaku
● kilka listków bazylii posiekanej
● łyżeczka oregano
● olej do smażenia

Sos:

● słoiczek domowego sosu passaty albo 250 ml kupnej passaty/sosu pomidorowego
● 2 duże  świeże pomidory
● oregano świeże posiekane
● cebula
● ząbek czosnku
● bazylia świeża kilka listków
● pieprz
● łyżeczka cukru

Pure:

● ciecierzyca 500 g
● mielona gałka muszkatołowa
● sól, pieprz
● imbir w proszku
● masło klarowane

Sposób przygotowania:

Cebulę drobno posiekać. Mięso wymieszać z cebula, przeciśniętym czosnkiem, dodać jajko, bułkę tartą, zioła, musztardę, pieprz. Z mięsa uformować małe pulpety. Rozgrzać olej i obsmażyć pulpety na rumiano. Wyjąć. Zrobić sos: Pomidory sparzyć i obrać ze skorki, drobno pokroić. Na oliwie przesmażyć drobno posiekana cebulę i czosnek, dodać pomidory, poddusić chwile, dodać sos pomidorowy, czyli np. passate, dodać zioła, pieprz i cukier. Przyprawy oczywiście dodajemy wg siebie do smaku. Razem dusić aż pomidory zmiękną i zagęszczą sos. Do sosu przełożyć pulpety podgrzać kilka minut. Podać z ulubionym ugotowanym al dente makaronem. Ciecierzycę (wcześniej moczymy) gotujemy. Dodajemy przyprawy i blendujemy. Pulpety podajemy z korzennym pure z cieciorki.

Pulpety z indyka w sosie pomidorowym na korzennym pure z ciecierzycy

Rating: 4.7/5. Wg 3 głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj