Owsianka to popularny, wśród ćwiczących na siłowni i sportowców, posiłek na śniadanie. Dostarcza dużo wartości odżywczych, w tym sporą ilość węglowodanów i białka, potęgując poziom energii. Mało kto wie, że dzięki swoim niezwykłym właściwościom pomaga również zasnąć. Czy w takim razie owsianka może być dobrą propozycją na kolację?

Czy owsianka jest dobra na kolację?

100g owsianki to:

Jest źródłem wielu witamin i minerałów, m.in. żelaza, magnezu i cynku. Wiadomo również, że:

  • obniża ciśnienie krwi,
  • obniża poziom cukru we krwi,
  • przyspiesza metabolizm.

Owsianka jest idealnym posiłkiem dla osób na diecie – zarówno na śniadanie, jak i na kolację. Po zjedzeniu owsianki mamy uczucie sytości, przez co później sięgamy po następny posiłek. Badania wykazują, że regularne spożycie owsianki zmniejsza też ryzyko otyłości. Dowiedziono również, że beta-glukan, zawarty w owsiance, ma wpływ na hormony odpowiedzialne za kontrolę apetytu, przez co mniej odczuwamy głód.

Przepis na owsiankę

Owsiankę przyrządza się bardzo szybko. Posiłek jest idealny dla osób, które mają mało czasu, a chcą się zdrowo odżywiać.

  • Możemy ją przyrządzić na mleku – tym od krowy lub sojowym, zależnie od preferencji.
  • Czas gotowania wynosi jedynie kilka minut.
  • Do owsianki można dodać wszystko, np. rodzynki, banany, truskawki, borówki.
  • Aby owsianka dobrze i wyraziście smakowała, możemy dodać małą szczyptę soli i cukru. Polecane jest też dodanie kakao lub cynamonu.
  • Także orzechy mogą się okazać świetnym dodatkiem do owsianki – są zdrowe i w połączeniu z nią smakują naprawdę dobrze.

Co jeść przed snem na redukcji?

Wiele osób twierdzi, że na redukcji nie należy przed snem spożywać węglowodanów. Wynika to z przekonania, że w nocy metabolizm spowalnia się, co ma prowadzić do odkładania się zbędnej tkanki tłuszczowej. Zamiast tego lepiej ma działać kazeina (białko wolnowchłanialne) z tłuszczami – czyli maksymalna dawka protein i aminokwasów na noc. Czy jest to jednak dobre rozwiązanie? Otóż okazuje się, że nie do końca.

  • Węglowodany powinno się spożywać przed snem – dzięki temu przyspieszyć można proces utraty tkanki tłuszczowej i wzmocnić ochronę przed kataboliźme mięśni.
  • Wieczorem można też  dostarczać białek i aminokwasów.

Dlatego na kolację jest polecana właśnie owsianka, serek wiejski, twaróg ze źródłem węglowodanów, np. bananem.

Owsianka na kolację?

Warto wspomnieć o wpływie owsianki na sen. Jest ona przez wielu spożywana na kolację, ponieważ jest jedną z niewielu potraw, które mają w sobie wysoką zawartość melatoniny. Dodatkowo można dorzucić do owsianki miód, który również zawiera jej dużo. Melatonina jest wytwarzana w organizmie człowieka wieczorem, kiedy człowiek robi się śpiący. Jej dodatkowe spożywanie pomaga w szybszym zaśnięciu oraz wpływa na dobrą jakość snu. Dlatego też warto włączyć do swojej diety ten pożywny i lekki posiłek przed snem. Owsianka na kolacje? Jak najbardziej!

Ocena: 5.0. Wg 3 głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj
Yes No