Owsianka to popularny, wśród ćwiczących na siłowni i sportowców, posiłek na śniadanie. Dostarcza dużo wartości odżywczych, w tym sporą ilość węglowodanów i białka, potęgując poziom energii. Mało kto wie, że dzięki swoim niezwykłym właściwościom pomaga również zasnąć. Czy w takim razie owsianka może być dobrą propozycją na kolację?

Czy owsianka jest dobra na kolację?

100g owsianki to:

Jest źródłem wielu witamin i minerałów, m.in. żelaza, magnezu i cynku. Wiadomo również, że:

  • obniża ciśnienie krwi,
  • obniża poziom cukru we krwi,
  • przyspiesza metabolizm.

Owsianka jest idealnym posiłkiem dla osób na diecie – zarówno na śniadanie, jak i na kolację. Po zjedzeniu owsianki mamy uczucie sytości, przez co później sięgamy po następny posiłek. Badania wykazują, że regularne spożycie owsianki zmniejsza też ryzyko otyłości. Dowiedziono również, że beta-glukan, zawarty w owsiance, ma wpływ na hormony odpowiedzialne za kontrolę apetytu, przez co mniej odczuwamy głód.

Przepis na owsiankę

Owsiankę przyrządza się bardzo szybko. Posiłek jest idealny dla osób, które mają mało czasu, a chcą się zdrowo odżywiać.

  • Możemy ją przyrządzić na mleku – tym od krowy lub sojowym, zależnie od preferencji.
  • Czas gotowania wynosi jedynie kilka minut.
  • Do owsianki można dodać wszystko, np. rodzynki, banany, truskawki, borówki.
  • Aby owsianka dobrze i wyraziście smakowała, możemy dodać małą szczyptę soli i cukru. Polecane jest też dodanie kakao lub cynamonu.
  • Także orzechy mogą się okazać świetnym dodatkiem do owsianki – są zdrowe i w połączeniu z nią smakują naprawdę dobrze.

Co jeść przed snem na redukcji?

Wiele osób twierdzi, że na redukcji nie należy przed snem spożywać węglowodanów. Wynika to z przekonania, że w nocy metabolizm spowalnia się, co ma prowadzić do odkładania się zbędnej tkanki tłuszczowej. Zamiast tego lepiej ma działać kazeina (białko wolnowchłanialne) z tłuszczami – czyli maksymalna dawka protein i aminokwasów na noc. Czy jest to jednak dobre rozwiązanie? Otóż okazuje się, że nie do końca.

  • Węglowodany powinno się spożywać przed snem – dzięki temu przyspieszyć można proces utraty tkanki tłuszczowej i wzmocnić ochronę przed kataboliźme mięśni.
  • Wieczorem można też  dostarczać białek i aminokwasów.

Dlatego na kolację jest polecana właśnie owsianka, serek wiejski, twaróg ze źródłem węglowodanów, np. bananem.

Owsianka na kolację?

Warto wspomnieć o wpływie owsianki na sen. Jest ona przez wielu spożywana na kolację, ponieważ jest jedną z niewielu potraw, które mają w sobie wysoką zawartość melatoniny. Dodatkowo można dorzucić do owsianki miód, który również zawiera jej dużo. Melatonina jest wytwarzana w organizmie człowieka wieczorem, kiedy człowiek robi się śpiący. Jej dodatkowe spożywanie pomaga w szybszym zaśnięciu oraz wpływa na dobrą jakość snu. Dlatego też warto włączyć do swojej diety ten pożywny i lekki posiłek przed snem. Owsianka na kolacje? Jak najbardziej!

Rating: 5.0/5. Wg 4 głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj