Plan treningowy powinien opierać się na elementarnych ćwiczeniach. To właśnie one stanowią bazę każdego treningu, mając istotne znaczenie m.in. w realizacji wyznaczonych celów. Które podstawowe ćwiczenia na siłowni przynoszą najwięcej korzyści? Których nie powinno się pomijać w swoim planie?

Podstawowe ćwiczenia w treningu siłowym

Ćwiczenia podstawowe – to właśnie one powinny stanowić fundament treningu dla początkujących, jak i zaawansowanych. Rzeczą ważną jest opanowanie prawidłowej techniki wykonania tych ćwiczeń, ponieważ na ich bazie opierają się inne.

  • Ćwiczenia na siłowni osób początkujących opierają się w dużej mierze o maszyny treningowe. Dlaczego? Ponieważ narzucają odpowiedni tor ruchu. Ćwiczący mogą skupić się jedynie na pracy mięśnia. To nie oznacza, że początkujący nie pracują z hantlami i sztangami.
  • W treningach osób zaawansowanych, podstawą są wolne ciężary. Osoby te doskonale czują prace swoich mięśni. W wysokim stopniu mogą posługiwać się ćwiczeniami, które przynoszą im maksimum korzyści.

Efekty ćwiczeń na siłowni

Jakie efekty przynoszą ćwiczenia na siłowni? W zależności od charakteru treningu, intensywności i objętości, mogą doprowadzić do:

Co, prócz ćwiczeń na siłowni, wpływa na utrzymanie upragnionej formy i sylwetki? Na pewno:

Jakie ćwiczenia na siłowni?

Na jakie ćwiczenia na siłowni na pewno zwrócić uwagę? Sprawdźcie podstawowe ćwiczenia – zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych zawodników.

Partia mięśniowa

Podstawowe ćwiczenia dla początkujących

Podstawowe ćwiczenia dla zaawansowanych

Ćwiczenia na plecy na siłowni
  • Przyciąganie drążka wyciągu górnego do klatki piersiowej siedząc
  • Przyciągnięcia drążka wyciągu dolnego do brzucha siedząc
  • Wyprosty tułowia na ławce rzymskiej
Ćwiczenia na klatkę piersiową na siłowni
  • Wyciskanie sztangi leżąc na ławce poziomej
  • Rozpiętki na butterfly
  • Wyciskanie sztangi leżąc na ławce poziomej
  • Rozpiętki hantlami leżąc na ławce dodatniej
  • Wyciskanie złączonych hantli leżąc na ławce dodatniej (chwyt neutralny)
Ćwiczenia na barki na siłowni
  • Wznosy hantli bokiem w górę
  • Wznosy hantli przodem w górę
  • Odwrotne rozpiętki na maszynie
  • Wyciskanie sztangi siedząc w górę
  • Wznosy hantli bokiem/przodem w górę
  • Odwrotne rozpiętki hantlami w opadzie tułowia
Ćwiczenia na nogi na siłowni
  • Wyprosty nóg na maszynie siedząc
  • Ugięcia nóg na maszynie leżąc
  • Wypchnięcia platformy suwnicy siedząc
  • Przysiady ze sztangą trzymaną z tyłu
  • Wykroki
  • Martwy ciąg o nogach prostych
Ćwiczenia na łydki na siłowni
  • Wspięcia na palce na podwyższeniu stojąc z obciążeniem
  • Wspięcia na palce na maszynie o nogach ugiętych
  • Wspięcia na palce na podwyższeniu stojąc z obciążeniem
  • Wspięcia na palce na maszynie o nogach ugiętych
Ćwiczenia na brzuch na siłowni
  • Wznosy nóg w górę leżąc
  • Spięcia brzucha na ławce ujemnej
  • Wznosy nóg wisząc na drążku
  • Spięcia brzucha w klęku z linkami wyciągu górnego trzymanymi przy głowie (Allachy)
  • Opady tułowia przy użyciu kółka treningowego
Ćwiczenia na triceps na siłowni
  • Prostowanie przedramion z linkami wyciągu górnego
  • Prostowanie przedramion z wyciągu górnego
Ćwiczenia na biceps na siłowni
  • Ugięcia przedramion z drążkiem wyciągu dolnego
  • Ugięcia przedramion z hantlami z rotacją
  • Ugięcia przedramion ze sztangą

Podstawowe ćwiczenia na siłowni

Podstawowe ćwiczenia na siłowni powinny stanowić bazę klasycznego treningu siłowego. Przede wszystkim są najbardziej wartościowe dla każdego ćwiczącego. Pozwalają na naukę i maksymalną kontrolę techniki ruchu. Tym samym zapewniają bezpieczeństwo, zwiększając jednocześnie możliwości ćwiczącego.

Rating: 3.3/5. Wg 3 głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Komentarze

  1. W swoim treningu stawiam na FBW i split, bo pozwalają na szybsze zbudowanie masy mięśniowej. Dodatkowo dorzucam stosowanie wysokobiałkowej diety i LargoMass, który zawiera argininę i booster testosteronu. Dzięki suplementacji efektywnie realizuje swój cel treningowy. Ponadto preparat jest w 100% naturalny, więc w żaden sposób nie szkodzi mojej wątrobie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj