Vitargo jest coraz częściej stosowanym suplementem przez ćwiczących na siłowni. Zazwyczaj występuje w postaci napoju węglowodanowego, choć zdarza się, że wchodzi w skład m.in. przedtreningówek. Badania wykazują, że jest potężnym źródłem energii. Sprawdź więcej informacji na temat vitargo – naprawdę warto.

Czym jest vitargo i jak działa?

Vitargo to suplement, który jest źródłem węglowodanów.

  • Pomaga w uzupełnianiu glikogenu w organizmie człowieka, który jest wytrącany podczas treningu.
  • Glikogen jest wielocukrem zbudowanym z resztek glukozy.
  • Około 75% całkowitej zawartości glikogenu w organizmie człowieka znajduje się w mięśniach.

Vitargo jest uznawane za rewolucyjne źródło energii. Z tego powodu stosowane jest przez wielu sportowców na całym świecie.

  • Vitargo powoduje o 70% szybsze uzupełnianie glikogenu w mięśniach (w porównaniu do maltodekstryny i cukrów).
  • Należy zwrócić uwagę na to, że na rynku istnieje bardzo wiele suplementów przypominających oryginalne vitargo. Noszą taką samą nazwę, ale nie posiadają certyfikatów jakości.

Jak stosować vitargo?

Stosowanie vitargo zależy od rodzaju wykonywanego treningu, a także od jego ilości.

  • Jeśli trenujemy rzadkonie ma potrzeby uzupełniania poziomu glikogenu w organizmie, ponieważ uzupełnia się on sam w czasie około 48 godzin.
  • Jeśli trenujemy z większą intensywnością, np. dwa treningi dziennie – vitargo jest dobrym sposobem na zwiększenie możliwości energetycznych.

Vitargo powinno się stosować najlepiej po treningu. Dobrze jest też go stosować w dzień zawodów, aby naładować glikogen mięśniowy.

Vitargo – rodzaje suplementów i ich stosowanie

Vitargo najczęściej można kupić w postaci proszku, który dodaje się do napojów (jedna porcja produktu na 500-700ml wody). Można go też przyjmować w postaci batonów i żeli.

  • Jeśli chodzi o stosowanie, to można to robić zarówno przed i w trakcie treningu, a także po jego zakończeniu.
  • Przed treningiem: porcja rozpuszczona w 200 ml wody, na 20 min przed zajęciami.
  • W trakcie treningu: porcja rozpuszczona w 150- 200 ml wody.
  • Po treningu:  porcja rozpuszczona w 500-700 ml wody, pół godziny po zakończeniu ćwiczeń.

Należy pamiętać o tym, aby nigdy nie dodawać cukru do vitargo.

Vitargo a bieganie i trening siłowy

Nie ma potrzeby stosowania vitargo przy krótkich treningach biegowych. Najlepiej jest go stosować, jeśli biega się ponad godzinę dziennie. Biegacze twierdzą też, że dobrze jest go stosować podczas długiego rozbiegania, aby uzupełnić brakujące węglowodany.

Jeśli chodzi o trening siłowy, vitargo znacząco zwiększa wytrzymałość organizmu podczas ciężkiego wysiłku fizycznego. Pomaga też w przetrenowaniu, dzięki udziale w przyspieszeniu procesów regeneracyjnych w mięśniach. Regularne spożywanie vitargo podczas treningów siłowych zapobiega przetrenowaniu i zwiększa wydolność organizmu.

Brak głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Komentarze

  1. “Należy pamiętać o tym, aby nigdy nie dodawać cukru do vitargo.”
    Czy mógłbym prosić o wyjaśnienie dlaczego nie należy dodawać cukrów?
    Nie raz widziałem gainery czy stacki węglowodanowe gdzie były mieszkanki Vitargo i różnych cukrów. Osobiście trenując kilka godzin w ciągu dnia podczas treningu popijam mieszankę aminokwasów, Vitargo i miodu w celu uzupełnienia glikogenu i węglowodanów w diecie. Czy taki dodatek 3 łyżek miodu skutkuje jakoś negatywnie? Czy może chodzi o zwykły cukier rafinowany?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj