Trening z kettlami wywodzi się z przełomu XVII i XVIII wieku. W ciągu przeszło 300 lat, ćwiczenia z odważnikami kulowymi przeszły ewolucję. Jedną z nich jest Kettlebell Hardstyle, metoda treningowa ćwiczeń z kettlami. Sprawdźcie sami czym się charakteryzuje.

Trening z kettlami

Trening z odważnikami kulowymi kettlebell training, w odróżnieniu od wielu innych metod treningowych, wymusza pracę niemal wszystkich mięśni ciała. Doskonale pobudza do pracy mięśnie głębokie, tzw. core, które odpowiadają m.in. za prawidłową postawę ciała.

  • Odważniki kulowe są wszechstronnymi przyrządami, które oprócz siły rozwijają także moc, dynamikę, gibkość, wytrzymałość mięśniową, koordynację ruchową, a także kondycję.
  • Suma powyższych zalet jest potęgowana przez zróżnicowaniem tempa, liczby powtórzeń, obciążenia,uchwytu oraz liczbą użytych kettli.
  • Trening z odważnikami kulowymi klasyfikowany jest jako trening funkcjonalny. To oznacza, że opiera się on na wykorzystaniu ruchów zaczerpniętych z życia codziennego.

Co to jest Kettlebell Hardstyle?

Kettlebell Hardstyle jest formą treningu funkcjonalnego, a sam odważnik kulowy stanowi jeden z wykorzystywanych w nim przyrządów. Autorem tej metody jest Paweł Tsatsouline – instruktor Spetsnazu i prezes StrongFirst Kettlebell.

  • Podstawowym założeniem treningu hardstyle jest praca nad możliwością wygenerowania jak największej mocy z posiadanych już mięśni przy jednoczesnym zachowaniu maksimum bezpieczeństwa ruchu.
  • Metoda bazowa może być ukierunkowywana pod poszczególne priorytety treningowe, tj. wzrost masy mięśniowej, redukcja tkanki tłuszczowej, poprawa kondycji.
  • Trening Kettlebell Hardstyle możemy wykonać na siłowni, jak i w innym miejscu. Od nas samych zależy rodzaj i wielkość modyfikacji.

Efekty kettlebell hardstyle

Niezależnie od priorytetów treningowych, ćwiczenia z kettlebell wpływają na wszystkie parametry ciała. Skutkami treningu kettlebell jest:

  • poprawa siły statycznej i dynamicznej ciała, bez widocznej rozbudowy mięśni. Metoda Hardstyle nie dąży do wyizolowania poszczególnych mięśni, lecz wpływa na ich współdziałanie. To sprawia, że sylwetka rozwija się bardziej harmonijnie, niż w przypadku tradycyjnego treningu na siłowni;
  • poprawa wytrzymałości mięśniowej, charakteryzująca się możliwością podjęcia dłuższej aktywności fizycznej o stałej intensywności, co ma szczególne znaczenie dla osób trudniących się pracą fizyczną (magazynierzy, pracownicy budowy, mechanicy);
  • poprawa kondycji i ogólnie pojmowanej wydolności organizmu; metoda Hardstyle może być ukierunkowana na trening szybkościowo-eksplozywny, wówczas łączy ona w sobie elementy treningu siłowego i interwałowego. Podwyższone tempo ćwiczeń ma pozytywny wpływ na pracę serca i całego układu krążenia, dotlenia oraz zwiększa wydolność organizmu;
  • poprawa koordynacji ruchowej i mobilności; trening z odważnikami kulowymi wymaga ciągłego utrzymywania balansu i równowagi. Dużą zaletą treningu koordynacji i mobilności jest większa świadomość ciała i uodpornienie się na kontuzje;
  • zdrowy kręgosłup; ćwiczenia z kettlami aktywują mięśnie głębokie ciała, których zadaniem jest stabilizacja sylwetki  i ochrona narządów wewnętrznych. Efektem ich stymulacji jest częściowa korekta wad postawy i zmniejszenie bólu pleców;
  • silne pobudzenie spalania tkanki tłuszczowej; wymuszenie pracy wszystkich grup mięśniowych skutkuje zwiększeniem zapotrzebowania ciała na energię, co z kolei oznacza wyższą ilość spalonych kalorii. Odważniki kettlebells, jako narzędzie do kompleksowych ćwiczeń całego ciała, pozwala poprawić efektywność odchudzania.

Ćwiczenia w kettlebell hardstyle

Listę najpopularniejszych ćwiczeń Kettlebell Hardstyle prezentujemy poniżej.

  • Hardstyle Swing –  to podstawowe ćwiczenie treningu Kettlebell Hardstyle. Jest jego wizytówką i elementem wyjściowym do innych ćwiczeń. Polega ono na wykonywaniu wymachów kettlem, trzymanym jedno lub oburącz, na prostych plecach, na wysokość szczęki z pozycji zbliżonej do tej z martwego ciągu.
  • Snatch – jest to zaawansowane ćwiczenie wywodzące się ze swingu. Polega ono na częściowym wymachu ze swingu z rwaniem i zarzutem nad głowę.
  • Military press – to kolejne fundamentalne ćwiczenie dla systemu treningowego Kettlebell Hardstyle. Ruch ten, nazywany też wyciskaniem żołnierskim to nic innego, jak połączenie zarzutu na zablokowanych kolanach z wyciskaniem odważnika nad głowę.

Rating: 5.0/5. Wg 1 głosu.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Komentarze

  1. Trening z kettlami jest korzystny podczas budowania klaty i bicka. Dodatkowo stosowałem wysokobiałkową dietę i LargoMass, który zawiera argininę i naturalny booster testosteronu. Mięśnie regularnie się rozrastały i w ciągu trzech miesięcy osiągnąłem progres, który był moim celem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj