Kreatyna to najpopularniejszy i najlepszy suplement dostępny na rynku. Nic w tym dziwnego, ponieważ jest tania i przynosi naprawdę konkretne efekty. Kreatyna to doskonały pomysł na suplementację w treningu każdego rodzaju – pozwala m.in. zwiększyć siłę mięśni, masę mięśniową i zbudować idealną sylwetkę. Skoro jest taka niesamowita to czy każdy powinien ją przyjmować? Kiedy zacząć brać kreatynę? Sprawdźcie więcej w artykule.

Cykl kreatynowy

Cykl kreatynowy to poważna sprawa, która często kojarzy się z ciemną stroną sportów siłowych. Czy słusznie? Oczywiście, że nie.

  • Kreatyna to nic innego jak naturalny związek chemiczny, który zwiększa zasoby cząsteczek ATP.
  • Przyspiesza również syntezę białek w organizmie – prowadzi do tego przez wiązanie wody w komórkach (procesy anaboliczne zachodzą w szybszym tempie).

Kreatyna znajduje się w ciele każdego człowieka m.in. w ścięgnach i mięśniach. Dużą jej zawartość znajdziemy w wołowinie, a także innych mięsach. Najlepszym jednak jej źródłem są odżywki i suplementy. Cykl kreatynowy z pewnością potęguje efekty każdego treningu – jednak nie każdy będzie mógł w pełni skorzystać z jego potencjału i mocy. Na co trzeba zwrócić uwagę zanim zaczniesz suplementować kreatynę w swoim planie?

Kreatyna a dieta

Suplementacja to dodatek do planu treningowego i dietetycznego. Dlatego też kreatyna, a także wszystkie inne odżywki tj.

  • aminokwasy,
  • gainer,
  • białko,
  • witaminy,
  • minerały,

mają sens tylko wtedy, kiedy stosuje się odpowiednią dietę. Każdy z ćwiczących na siłowni powinien skupić się na swoim menu, ponieważ to właśnie od jadłospisu zależą efekty ciężkich treningów na siłowni. Dlatego przed kupnem pierwszej kreatyny warto dostosować swoje posiłki do celu treningowego. Najpierw dieta, potem suplementacja – warto zapamiętać sobie tę zasadę.

Kreatyna i picie wody

W przypadku suplementacji kreatyny warto zwiększyć spożycie wody. Co prawda niektórzy mówią nawet o 5-6 litrach wody dziennie, to jednak przedział 3-5 zdaje się bardziej realny do osiągnięcia. Taka ilość płynów pozwala na efektywne wykorzystanie suplementu i najlepsze rezultaty treningowe.

Kreatyna a staż treningowy

Powiedzmy szczerze: kreatyna nie jest najlepsza dla początkujących na siłowni. Zawodnicy, którzy zaczynają swoją przygodę z treningiem siłowym, powinni skupić się przede wszystkim na diecie, a także treningu. Kreatyna sprawdzi się u tych, którzy:

  • poznali pracę swojego organizmu,
  • pozwolili mięśniom zaadaptować się do bodźców treningowych,
  • w odpowiedni sposób rozwinęli cechy motoryczne.

Dlaczego nie brać kreatyny od razu? To żadna filozofia – minimalny staż treningowy pozwala na naukę wzorców ruchowych, wyrobienie techniki ćwiczeń, a także na sprawdzenie ćwiczeń, które dają najlepsze efekty. Suplementacja ma dopełnić cały plan, więc najlepiej nie odbierać sobie tej przyjemności i skorzystać z kreatyny później.

  • Mówi się, że po okresie 2-3 miesięcy najlepiej wejść na pierwszy cykl kreatynowy – wszystko jednak zależy od indywidualnych preferencji i możliwości ćwiczącego.
  • Warto maksymalnie opóźnić jej stosowanie i wykorzystać możliwości jakie daje plan dietetyczny i treningowy. Suplementacja – kreatyna też – to dodatek.

Kiedy zacząć brać kreatynę?

Kiedy zacząć brać kreatynę?

  • Najlepszy moment jest wtedy, kiedy organizm osiągnął najwyższy poziom siły i wytrzymałości mięśniowej.
  • Warto zacząć suplementację kreatyną w przypadku problemów z budowaniem masy mięśniowej, siły czy wytrzymałości jedynie za pomocą diety i treningu.

Kreatyna wpływa na efektywność każdego treningu:

  • zwiększa możliwości siłowe mięśni,
  • potęguje możliwości energetyczne organizmu,
  • pomaga w regeneracji,
  • pozwala budować beztłuszczową masę mięśniową.

Dobrym momentem na cykl kreatynowy jest częste zjawisko na siłowni tj. stagnacja treningowa. Oczywiście nie będzie magicznym środkiem, który pozwoli wrócić na siłownię i znów osiągać kolejne rekordy. Jednak badania nad kreatyną wskazują, że w pewnym stopniu może przyczynić się m.in. rozwoju mięśni i ich możliwości treningowych.

Czy warto brać kreatynę?

Suplementacja jest od tego, by wspomóc wyniki ćwiczących na siłowni. Kreatyna jest jednym z najpopularniejszych produktów, który przynosi konkretne efekty. Czy warto ją brać? Oczywiście, ze tak. Trzeba jednak wiedzieć kiedy zacząć stosować kreatynę, a także m.in. jak długo i w jakich porcjach.

Rating: 5.0/5. Wg 1 głosu.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Komentarze

  1. W sensie część informajci tu jest zupełnie błędna cyt. “Dlaczego nie brać kreatyny od razu? To żadna filozofia – minimalny staż treningowy pozwala na naukę wzorców ruchowych, wyrobienie techniki ćwiczeń, a także na sprawdzenie ćwiczeń, które dają najlepsze efekty.” Jak zwiększona wartość atp (kreatyna tez jest w mięsie tak btw i to w całkiem sensownych ilościach) miało by nam przeszkadzać w wyrobieniu techniki ???

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj