Bieżnie, orbitreki, rowerki, a także wyciągi i maszyny są często zajęte przez rekreacyjnie trenujących. Ciężko ćwiczący stawiają przeważnie na klasyczną szkołę treningu siłowego, czyli wolny ciężar. Kierunek jest słuszny, ale czy czasami nie powinni skorzystać z innego sprzętu? Orbitrek może okazać się naprawdę fajnym sprzętem w treningu siłowym. Sprawdźcie sami dlaczego.

Orbitrek

Orbitrek, znany jako trenażer eliptyczny, to popularna maszyna cardio na siłowni. Nie ma co się dziwić – prostota obsługi i treningu na niej przemawia za jej funkcjonalnością w klubie fitness. To sprzęt dla każdego niezależnie od wieku i stopnia zaawansowania. Trening na orbitreku przyda się zarówno początkującym adeptom siłowni, jak i zaawansowanym. Grunt to wiedzieć jak ćwiczyć na maszynie i jakie efekty może dać. Każdy cykl treningowy, tj.:

będzie dobrym momentem, żeby skorzystać z maszyny cardio. Oczywiście nie mówimy tutaj o wykonywaniu całego treningu jedynie na tym sprzęcie. Jednak jako uzupełnienie treningu – sprawdza się doskonale.

Zalety ćwiczenia na orbitreku

Orbitrek to maszyna cardio, więc słusznie kojarzy się z utratą kalorii. Godzina treningu na orbitreku, przy odpowiednim tempie, może pomóc spalić 700 – 900 kalorii. Wynik robi wrażenie – orbitrek to na pewno dobry sposób na odchudzanie. Jednak nie to jest jego największą zaletą.

Sposób na rozgrzewkę

Przed treningiem siłowym ważnym punktem w planie jest rozgrzewka. Bez niej pod żadnym pozorem nie powinno zaczynać trenować. Rozgrzewka powinna składać się z co najmniej:

W czasie rozgrzewki orbiterk:

  • zwiększa się temperatura ciała,
  • daje sygnał układowi krwionośnemu do wzmożonej pracy,
  • zapewnia większy poziom dotlenienia mięśni.

Orbitrek okazuje się niezastąpiony, by przygotować mięśnie do następnych etapów planu. Pozwala odpowiednio przejść przez rozgrzewkę i bezpiecznie zacząć trening.

Anatomiczny ruch i odciążenie stawów

Pracując na orbitreku, ciało porusza się zgodnie z naturalnymi płaszczyznami układu ruchowego. To pozwala przede wszystkim na:

  • odciążenie kręgosłupa,
  • stawów.

Niezależnie od tego, czy jesteśmy w czasie budowanie masy, czy rzeźby – to ważne, ponieważ zapobiega kontuzjom. Tym samym orbitrek to także sposób dla osób wracających do treningu po:

Wzmocnienie mięśni

Przy odpowiednim podejściu, ćwiczący na orbitreku są w stanie wzmocnić wszystkie swoje mięśnie. Trening na trenażerze angażuje całe ciało. Ustawiając większy opór, automatycznie organizm musi wykonać cięższą pracę. Globalny trening tego typu, przez maksymalnie pół godziny, pozwoli zauważyć różnicę. A przy okazji pomaga wymodelować swoje ciało.

Poprawa wydolności

Wydolność powinna kojarzyć się jedynie z bieganiem czy jazdą na rowerze. Lepsza wydolność to:

  • większa odporność na zmęczenie i przetrenowanie,
  • dodatkowa energia i moc na treningu,
  • mniejsze zagrożenie chorobami i kontuzjami.

Dzięki stymulowaniu pracy serca, trening z orbitrekiem pozwala zwiększyć możliwości układu krwionośnego. Serce jest w stanie przepompować większą ilość krwi i sprawniej dostarczyć wartości odżywczych. Wiąże się to również z lepszym uczuciem pompy mięśniowej na treningu. Tym samym orbitrek to doskonały sprzęt do treningu siłowego.

Orbitrek a trening siłowy

Orbitrek, niezależnie od typu i celu treningowego, sprawdzi się doskonale w każdym typie treningu.

Orbitrek na mase

Osoby budujące masę mięśniową nie mogą zapominać o ćwiczeniach cardio. Panują różne przekonania na ten temat, natomiast my jesteśmy za tym, by robić cardio na masie. Nie chodzi tutaj o redukcję kalorii – przecież tych na masie nigdy za wiele. Priorytetem powinny być:

  • ogólna sprawność ćwiczącego,
  • wysoki poziom wydolności,
  • poziom metabolizmu organizmu.

Nawet budując masę, nie można zaniedbać swojej kondycji.

  • Pracując nad wydolnością, wspomaga się cały plan na dodatkowe kilogramy.
  • Odpowiednie dotlenienie organizmu i lepsza praca serca pozwala na przerzucanie dodatkowych kilogramów na treningu.
  • Większe ciężary, wraz z odpowiednią dietą, prowadzą do większych przyrostów.

Trening na orbitreku pozwala w pewnym stopniu ograniczyć spalanie kalorii, a przy tym pobudzić organizm do pracy nad wydolnością. To samo tyczy się metabolizmu – ćwicząc na orbitreku nie pozwala mu się zbytnio zwolnić w czasie budowania masy. Orbitrek jest też dobrym sposobem na na przyspieszenie metabolizmu.

Orbitrek na redukcję

Cardio, to obok treningu siłowego, podstawa planu na redukcję. Najczęściej wykonuje się go biegając na bieżni. Natomiast orbitrek na redukcję to także dobry wybór.

  • Dobierając odpowiednio intensywność treningową, ćwiczący jest w stanie spalać kalorie i redukować tkankę tłuszczową.
  • W porównaniu z bieganiem, trening na orbitreku mniej obciąża stawy i kręgosłup.
  • Pozwala na wykonywanie cięższej pracy całemu układu ruchowemu.

Podobnie jak na masie, orbitrek pobudza metabolizm, zwiększa wydolność i zachowuje sprawność fizyczną. Trening interwałowy na orbitreku jest najlepszą drogą do zrzucenia dodatkowych kilogramów. Interwały pozwalają spalać tkankę tłuszczową w czasie treningu, a także wiele godzin po zajęciach.

Brak głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Komentarze

  1. Moim celem treningowym jest zwiększenie masy mięśniowej. Od kiedy łączę orbitrek, wysokobiałkową dietę, LargoMass i ćwiczenia z hantlami oraz sztangą, uzyskuje szybko zauważalny progres. Odpowiednie dotlenienie mięśni jest bardzo ważne. Ponadto dostarczanie argininy, karnityny, kofeiny i witamin z grupy B poprzez suplementację korzystnie wpływa na rozrost tkanki mięśniowej. Jednak trzeba pamiętać, żeby preparat miał naturalny skład, bo wtedy jest większa przyswajalność i nie dochodzi do obciążenia organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj
Yes No