Marzysz o umięśnionym i wyrzeźbionym brzuchu, ale stosowane do tej pory ćwiczenia nie przynoszą upragnionych rezultatów? Poznaj nietypowe ćwiczenia na mięśnie brzucha, które urozmaicą Twój trening i pozwolą zapomnieć o niebotycznych ilościach brzuszków, które przestały działać.

1. Rolowanie na kółku

Rolowanie na kółku to świetne ćwiczenie wzmacniające mięśnie core, ale będzie oddziaływać również na ramiona i tricepsy. Do wykonania tego ćwiczenia można użyć specjalnego kółka z uchwytami lub sztangi z talerzami. Warto przygotować sobie matę do ćwiczeń dla własnej wygody.
– klękamy i chwytamy przyrząd umieszczony przed nami
– „jedziemy” nim tak daleko jak to możliwe
– możesz oderwać stopy od podłoża
– brzuch będzie napięty, tak jak i Twoje ręce
– wracamy powolnym, płynnym ruchem i powtarzamy

2. Przenoszenie piłki z jednej strony na drugą w siadzie z uniesionymi stopami

To ćwiczenie angażuje wszystkie mięśnie brzucha: górne, dolne i skośne. Usiądź na pośladkach i unieś stopy do góry, aby nie dotykały podłoża. Już teraz powinieneś czuć pracę mięśni brzucha. Trzymając piłkę lekarską przy klatce piersiowej, wykonaj skręt na jedną stronę, wróć do pozycji wyjściowej i powtórz ruch na drugą stronę. To jest jedno powtórzenie.

3. Przyciąganie kolan do klatki piersiowej na wioślarzu

Do wykonania tego ćwiczenia potrzebny będzie wioślarz. Ustaw się w podporze przodem umieszczając dłonie na ziemi na stopy na siodełku wioślarza. Ponieważ siodełko rusza się w przód i w tył jest to idealny ruch, aby trenować brzuch w ten sposób. Podciągnij kolana aż do samej klatki piersiowej, a następnie wróć do pełnego wyprostu nóg.
Jeśli nie masz dostępu do wioślarza, ćwiczenie to można wykonać na taśmach TRX.

4. Wypychanie uchwytu wyciągu stojąc bokiem (Pallof Press)

Jest to jedno z najlepszych i chyba najbardziej niedocenianych ćwiczeń na mięśnie core. Mocno angażuje mięśnie głębokie poprzez kontrowanie obciążenia w pozycji izometrycznej. Ustaw wyciąg na wysokości klatki piersiowej, stań do niego bokiem, ustaw odpowiedni ciężar i przyciągnij uchwyt do mięśni piersiowych. Następnie oporując wykonaj wypychanie uchwytu w przód, tak aby Twoje ręce pracowały w jednej linii a nie zostały ściągnięte w stronę wyciągu.

5. Brzuszki na GHD

Nie każda siłownia jest wyposażona w tę maszynę, ale jeśli masz okazję z niej skorzystać – zrób to. GHD (Glute Ham Developer) to świetne urządzenie dzięki któremu mocno przetrenujesz mięśnie brzucha. Usiądź na siedzisku i zaczep stopy o specjalne uchwyty. Odchyl się do tyłu, do momentu, w którym Twoje dłonie dotkną ziemi. Powróć do pozycji wyjściowej używając siły mięśni brzucha i nóg.

6. Zataczanie kółek nogami w zwisie na drążku

Jest to trudniejsza wersja tradycyjnego unoszenia nóg w zwisie na drążku. Robimy zwis na drążku i wykonujemy pełne koło nogami, raz w jedną a raz w drugą stronę. Gdy stopy są dale można na sekundę dotknąć ziemi. Jeśli ktoś ma ochotę jeszcze utrudnić sobie wykonanie tego ćwiczenia stopy nie powinny dotykać do podłoża.

7. Odbijanie piłki od brzucha

Jest to ćwiczenie, które można spotkać przede wszystkim na salach bokserskich. Nie jest to ćwiczenie dla osób ze słabymi mięśniami brzucha! Połóż się na ziemi, napnij maksymalnie brzuch, a Twój partner powinien odbijać piłkę od środkowej części brzucha. Stopień trudności będzie zależał od wysokości z jakiej spada piłka. Ten ruch wyrabia nawyk ciągłego napięcia mięśni, które jest ważne przy podnoszeniu dużych ciężarów.

8. Przyciąganie kolan do tułowia w leżeniu na plecach ze stopami zaczepionymi o uchwyt wyciągu dolnego

Do wykonania tego ćwiczenia będziemy potrzebować nieco wolnego miejsca. Połóż się na plecach ze stopami skierowanymi w stronę wyciągu. Dopasuj odpowiedni ciężar i zaczep stopy o uchwyt wyciągu. Unieś nogi tak, aby łydki znajdowały się równolegle do podłoża. Teraz wykonuj spięcia polegające na przyciąganiu kolan do tułowia. Powrót do pozycji wyjściowej powinien być wolny i kontrolowany.

Ocena: 3.9. Wg 7 głosów.
Proszę czekać...
Podziel się z innymi!Share on Facebook

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj