Niedługo rozpoczyna się okres wakacyjny. Jak go przetrwać dbając o sylwetkę? Poniższe wskazówki pozwolą Ci cieszyć się pysznym jedzeniem i nie stracić formy.

 

Sezon wakacyjny to trudny okres dla tych, którzy trzymają dietę przez cały rok lub dopiero co zaczęli pracę nad sylwetką. Zewsząd kuszą lody, gofry, smażone potrawy i fast-foody. Ciężko znaleźć coś zdrowego i nigdy nie dowiemy się ile kalorii pochłonęliśmy. All-inclusive również bywa zdradliwe. Możliwość nieograniczonego jedzenia sprawia, że chcemy wszystkiego spróbować i w rezultacie nasz talerz zawsze jest pełny. Poniższe porady, pozwolą przetrwać ten czas bez poczucia winy i zmartwień o obwód talii.

Wakacje to okres, kiedy często odpuszczamy sobie dietę całkowicie. Większość tak robi. Jednak dla tych, którzy dbają o sylwetkę, podpowiadamy jak wrócić z równie świetną formą co przed wyjazdem.

 

1. Nie chodź głodny.

 

Łatwiej będzie Ci się oprzeć pokusom, jeśli nie będziesz dopuszczać do silnego uczucia głodu. Idąc na obiad z pustym żołądkiem, zamówisz lub nałożysz sobie podwójną porcję. Nawet jeśli w połowie posiłku będziesz już najedzony, to szkoda Ci będzie resztę wyrzucić, bo już za to zapłaciłeś.

Tym sposobem niepotrzebnie się przejadasz. Zawsze zjadaj porządne śniadanie. Ponadto noś przy sobie niewielkie, zdrowe przekąski, w razie gdyby dopadł Cię głód.

 

2. Uważaj na wielkość porcji.

 

Pamiętaj o proporcjach na talerzu. Białka i węglowodany powinny stanowić ¼ Twojego talerza, a warzywa ½. Staraj się nie nakładać za dużo tłuszczu. Najlepszym rozwiązaniem będzie nałożenie najpierw warzyw, a następnie białka i węglowodanów. Nie zostanie Ci już byt wiele miejsca na tłuszcz. Nie wypełniaj talerza po brzegi. Lepiej nałóż mniejszą porcję, zawsze możesz zjeść dokładkę.

 

3. Świadomie nakładaj na talerz.

 

Nie nakładaj na talerz pod wpływem chwili. Wszystko zawsze wygląda i pachnie kusząco. Zastanów się chwilę, czy do sałatki potrzebujesz sos, tylko dlatego, że jest tuż obok. Staraj się wybierać chude mięso i koniecznie unikaj wszelkiego rodzaju sosów. Zawierają ogromna ilość kalorii. Wybieraj produkty mocno przyprawione, wtedy nie będzie Ci brakowało tłustych dodatków. Staraj się unikać soli. Pojawią się wzdęcia, a odstający brzuch nie wygląda korzystnie na plaży.

 

4. Jedz powoli.

 

Jeśli zjesz posiłek zbyt szybko i zachłannie, sygnał o nasyceniu nie dotrze do mózgu. Szybkie jedzenie wiąże się z tym, że spożyjesz większą porcję niż potrzeba. Na urlopie mamy skłonność do przejadania się. Wszystko wygląda i pachnie tak kusząco, że często nie potrafimy się powstrzymać. W tedy pojawiają się wyrzuty sumienia i świadomość, że zjedliśmy za dużo. Delektuj się posiłkiem, szczególnie jeśli odkrywasz nowe smaki.

 

5. Unikaj pustych kalorii.

 

Szczególnie uważaj na napoje: piwo, wino, napoje gazowane. Nie zawierają one żadnych wartości odżywczych. Są pełne cukru i kalorii. Uważaj też na soki owocowe, nawet te świeżo wyciskane. Są bardzo zdrowe, ale mają dużo kalorii. Sok może być Twoją przekąską, nigdy dodatkiem do posiłku. Pij za to jak najwięcej wody, dużo lepiej Cię nawodni i sprawi, że poczujesz się pełny.

 

6. Ruszaj się.

 

Nie musisz od razu szukać najbliższej siłowni. Korzystaj z wycieczek, chodź na spacery, pływaj, rób wycieczki rowerowe, graj w piłkę, korzystaj z animacji: aerobiku, zumby, itd. Masz mnóstwo możliwości. Jeśli do tej pory byłeś bardzo aktywny, leżenie plackiem na plaży, sprawi, że wrócisz bardziej zmęczony niż wypoczęty. Masz do dyspozycji aż 24 godzinny, w tym czasie zdążysz i poleżeć na plaży i trochę się poruszać. Nie marnuj całego dnia na leniuchowanie.

Nie odmawiaj sobie wszystkiego. Wakacje to najlepszy czas, kiedy możesz sobie trochę pofolgować i rzadko kto trzyma wtedy ścisłą dietę. Ciesz się urlopem, a nie zadręczaj, że czegoś nie możesz zjeść. Niewielkie odstępstwa od diety, nie zaszkodzą Twojej formie. Pamiętaj jednak, żeby po powrocie, wrócić do starych nawyków żywieniowych i porządnego treningu.

 

Podziel się z innymi!Share on Facebook

Brak głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj