Tkanka tłuszczowa to jeden z najbardziej znienawidzonych przez sportowców tematów. Każdy stara się jej pozbyć, aby uwidocznić mięśnie. Niekiedy, pomimo wysiłków i przestrzegania diety po prostu nie możemy jej zredukować. Poniżej poznacie 4 proste zasady, które mogą pomóc spalić nawet 3 razy więcej kalorii.

1) Trening cardio rano przed śniadaniem

Ćwiczenie na czczo wzbudza wiele kontrowersji. Z pewnością jeśli zależy Ci na budowie tkanki mięśniowej i ćwiczysz z dużym obciążeniem, wskazanym jest spożycie odpowiedniej dawki kalorii przed treningiem. W przeciwnym wypadku ryzykujesz, że będziesz się czuć słabo, możesz mieć zawroty głowy oraz zwyczajnie nie mieć wystarczająco dużo energii. Jeśli jednak obecnie jesteś na etapie redukcji tkanki tłuszczowej, ćwiczenie rano może okazać się dobrym wyjściem. Zwolennicy cardio na czczo uważają, że organizm energię niezbędną do wykonywania ćwiczeń zaczerpnie z tkanki tłuszczowej, a nie z dostarczonych w czasie śniadania kalorii. Musisz się jednak liczyć z faktem, że przyrost Twojej tkanki mięśniowej nie będzie spektakularny.

2) Zredukuj ilość węglowodanów w 2 ostatnich posiłkach w ciągu dnia

Węglowodany nie cieszą się dobrą sławą, a to za sprawą faktu, że jeśli spożywamy ich za dużo w stosunku do tego, co możemy spalić, szybko odkładają się w postaci tkanki tłuszczowej. Nie oznacza to jednak, że należy ich spożycie zredukować do minimum. Wystarczy, że ograniczysz ich spożycie w posiłkach popołudniowych. Zadbaj jednak o to, aby dostarczyć sobie odpowiednich kalorii z innych źródeł. W ciągu dnia sięgaj raczej po węglowodany złożone, takie jak kasze: jęczmienna, gryczana, czy jaglana oraz produkty zbożowe. Unikaj spożywania słodkich owoców popołudniami. W ramach przekąski wybieraj raczej surowe warzywa, bogate w błonnik, który pomaga w oczyszczaniu organizmu.

Ograniczenie węglowodanów w drugiej połowie dnia ma na celu zapobieganie sytuacji, w której nadmiar tych związków w organizmie nie zostanie przez Ciebie spalony w trakcie treningu. Wtedy, zamiast redukować tkankę tłuszczową, możesz ją nawet zwiększyć.

3) Stosuj spalacze tłuszczu

Spalacze tłuszczu to suplementy diety, które pomagają w walce z nadmierną tkanką tłuszczową. Podnoszą temperaturę ciała i przyspieszają metabolizm. Procesy te dzieją się zarówno w trakcie treningu jak i spoczynku. Najczęściej spożywa się je na czczo lub przed głównym posiłkiem w ciągu dnia. Zalecane jest także spożywanie ich przed treningami, dzięki czemu zwiększasz efektywność spalania w trakcie intensywnych ćwiczeń.

Pamiętaj, aby wybierać suplementy diety sprawdzonych marek o potwierdzonej skuteczności. Nie decyduj się na pierwszy lepszy spalacz. Dowiedz się, jakie Twój organizm ma potrzeby i dostosuj suplement do swojej wagi, efektów jakie chcesz osiągnąć oraz tempa Twojego metabolizmu.

4) Monitoruj swoją wagę i postępy

Monitorowanie wagi oraz określanie swoich postępów jest bardzo istotne. Przede wszystkim, ma działanie psychologiczne. Jeśli widzisz, że postępujesz do przodu, działa to zachęcająco i mobilizująco do dalszych wysiłków. Z kolei jeśli coś jest nie w porządku, np. nie widzisz różnicy w ilości spalonego tłuszczu, czy zwiększenia masy mięśniowej, masz możliwość szybkiego skorygowania planu treningowego lub diety. Im lepiej znasz swoje ciało, tym szybciej reagujesz. Pamiętaj, że najlepszym sposobem pomiaru tkanki tłuszczowej jest udanie się np. do dietetyka, który posiada odpowiednie narzędzia, aby dokładnie określić strukturę Twojego organizmu.

Podziel się z innymi!Share on Facebook

Ocena: 3.0. Wg 2 głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj