Na każdej profesjonalnej siłowni jest wielu zaawansowanych miłośników podnoszenia ciężarów. Mimo tego, iż ich technika jest na najwyższym poziomie, to oni też często popełniają błędy! Poniższy tekst obrazuje kilka błędów popełnianych przez zawodowych pakerów.

Osoby trenujące możemy podzielić na 3 grupy – początkujący, średniozaawansowani oraz zaawansowani. Każda z tych teoretycznych grup popełnia charakterystyczne błędy podczas wykonywania ćwiczeń. Jednak im szybciej zauważysz jaki błąd Ty popełniasz – tym szybkciej możesz go naprawić i wrócić do poprawnego budowania mięśni.

Zaawansowani też popełniają błędy.

Sam fakt, iż dana osoba kwalifikuje się do zaawansowanych bywalców siłowni, wyklucza możliwość popełniania podstawowych błędów związanych z techniką ćwiczeń czy też z niewiedzą. Dla początkujących oraz dla wielu średniozaawansowanych zwiększanie siły oraz masy mięśniowej przychodzi dość łatwo. Jednak na tym poziomie każdy kilogram więcej podczas „wyciskania” – znaczy bardzo wiele. Błędy jakie popełniają zaawansowani wiążą się bezmyślnym ćwiczeniem spowodowanym poprawą wyników za wszelką cenę. Poniżej przedstawiono kilka z nich.

„Coś mnie dziwnie boli –  to na pewno nic takiego”.

Wraz z postępem w przybieraniu masy mięśniowej rośnie siła, a co się z tym wiąże, rosną ciężary podnoszone na poszczególne grupy mięśniowe. Większe ciężary = większe obciążenie dla mięśni i stawów. Ignorowanie bólu stawów, może wiązać się z bardzo poważnymi konsekwencjami, począwszy od kilku-tygodniowych przerw do całkowitego zakazu ćwiczenia. Błędem popełnianym przez zaawansowanych jest lekceważenie bólów stawów. Wiele osób, dla których siłownia jest pasją, nie chce nawet dopuścić do myśli, że należy się przerwa w ćwiczeniach, aby stawy w pełni się zregenerowały. Osoby te obawiają się spadków spowodowanych przestojem nie patrząc na konsekwencje.

Ćwiczenie w pojedynkę.

Oczywiście osiągnięcie bardzo dobrych rezultatów ćwicząc samemu jest jak najbardziej możliwe. Jednak jest to znacznie trudniejsze niż w przypadku ćwiczeń wraz z partnerem treningowym. Ćwicząc samodzielnie trzeba uważać na dobór ciężaru, aby nie doprowadzić do niepowodzenia w „wyciskaniu”. Jednak nawet zawodowcom zdarzają się niepowodzenia spowodowane nieprawidłowym doborem ciężaru bądź osłabieniem organizmu w danym dniu. W takim przypadku niezbędny jest partner treningowy bądź osoba asekurująca. Partner treningowy nie tylko pomoże w przypadku niepowodzenia. Jeśli dzieli on razem z Tobą pasje, da Ci potężną dawkę motywacji podczas wykonywania ćwiczeń. Mając „u boku” partnera treningowego jesteś w stanie próbować „wyciskać” większe ciężary – bez obawy o niepowodzenie.

Partner treningowy jest bezcenny w przypadku wykonywania przysiadów lub wyciskania. Jest to również idealna osoba, która pomoże Ci wykonywać dropsety oraz powtórzenia negatywne. Jedyne o czym musisz pamiętać – musisz odwdzięczyć się jemu tym samym – pomocą.

Ignorowanie mocy umysłu.

Słuchając swojego ciała dowiesz się więcej niż Ci się wydaje. Idąc za głosem umysłu staniesz się jeszcze bardziej zaawansowany. Zamiast martwić się o ilość powtórzeń oraz dobór ćwiczeń, skup się na czuciu mięśniowym oraz na generowaniu pompy mięśniowej.

Wraz z większą różnorodnością treningową, szybko odkryjesz nowe drogi do poznania siebie. Wykonuj ćwiczenia, których nienawidzisz, aby z czasem stać się mistrzem w ich wykonywaniu. Wypróbuj ćwiczenia o wysokiej intensywności lub inne, których nigdy wcześniej nie próbowałeś wykonać. Tylko stu-procentowe poznanie samego siebie zrobi z Ciebie prawdziwego zawodowca! Pamiętaj, wszystko „siedzi” w głowie.

Sprawdź także błędy popełniane przez początkujących oraz średnio-zaawansowanych.

Brak głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj