Smukła sylwetka i dobre samopoczucie gwarantuje m.in. zdrowie, sprawność i pewność siebie. Dlatego odpowiedni plan dietetyczny jest podstawą funkcjonowania każdego z nas. W jakich przypadkach warto posłużyć się szybką dietą tygodniową, czyli doskonałym sposobem na redukcję nadmiaru kilogramów? Czy faktycznie przynosi takie niesamowite efekty? Co jest wyjątkowego w tym 7 dniowym planie? Sprawdź więcej o szybkiej diecie tygodniowej.

Zasady i efekty diety tygodniowej

Dieta tygodniowa to plan żywieniowy, który pozwala oczyści organizm i usunąć z niego toksyny. Dieta nie może być stosowana dłużej niż 7 dni, ponieważ nie dostarcza wszystkich składników odżywczych, niezbędnych do zdrowego funkcjonowania organizmu.

  • Dietę można powtarzać cyklicznie np. raz na dwa miesiące, dzięki której możemy uzyskać pożądaną wagę.
  • Dieta tygodniowa nie jest uciążliwa ze względu na krótki okres jej trwania i nie wymaga dużej dyscypliny.
  • Posiłki powinny być niskokaloryczne.
  • Należy zadbać o dużą ilość produktów zbożowych tj. kasz, płatków i ciemnego pieczywa.
  • Produkty mleczne powinny być niskotłuszczowe.
  • Dopuszczalne jest mięso w postaci drobiu, cielęciny i wołowiny.
  • Warzywa natomiast należy spożywać w dużych ilościach w postaci surówek i sałatek, bez dodatku ciężkich sosów.
  • Obecność ryb w diecie jest bardzo ważna (prócz wędzonych).
  • Wszystkie potrawy w diecie tygodniowej powinny być przygotowane na patelni beztłuszczowej, grillowane bądź pieczone.
  • Słodycze i cukier należy odstawić definitywnie na okres diety. Można go zastąpić stewią lub słodzikiem.
  • Bardzo ważne jest aby podczas diety wypijać co najmniej 1,5 litra niegazowanej wody mineralnej.

Stosując dietę tygodniową jako cel nadrzędny jest zrzucenie kilku kilogramów w szybkim czasie. Natomiast należy pamiętać, że jednocześnie oczyszczamy organizm, co wpływa bardzo korzystnie na nasz organizm. Nadmiar toksyn w organizmie negatywnie wpływa na nasze zdrowie. Częstymi objawami nadmiaru toksyn w organizmie są:

  • ogólne osłabienie organizmu,
  • brak energii,
  • kłopoty z koncentracją,
  • częste bóle głowy,
  • złe samopoczucie.

Dieta tygodniowa pozwala wyeliminować te objawy.

Produkty w diecie tygodniowej

Jakie produkty powinny pojawić się w diecie tygodniowej? To m.in.

  • pieczywo razowe, pełnoziarniste, chrupkie;
  • kasze gruboziarniste: gryczana i jęczmienna, owsiane, żytnie,  ryż brązowy, makaron razowy i pełnoziarnisty;
  • płatki owsiane, otręby;
  • chude mleko i twaróg, jogurt naturalny, maślanka, kefir oraz inne płynne produkty mleczne do 2 % tłuszczu;
  • drób, ryby, wędliny: chuda wołowina, indyk, kurczak bez skóry, cielęcina, chude ryby, np. dorsz, sandacz, szczupak i leszcz, chude wędliny niemielone, np. szynka i polędwica;
  • oleje: słonecznikowy, sojowy, rzepakowy, oliwa z oliwek;
  • warzywa;
  • jaja;
  • 1,5 litra płynów dziennie: woda mineralna, herbata zielona, napary ziołowe, soki warzywne,

Potrawy powinny być gotowane tylko na w wodzie i na parze. Jeśli chcemy je dusić – to bez dodatku tłuszczy. Najlepiej jest przygotowywać też swoje posiłki na grillu, piec w folii i na ruszcie.

Dla kogo dieta tygodniowa?

Dieta tygodniowa jest przeznaczona dla osób które chcą schudnąć i jednocześnie oczyścić swój organizm. Przygotowuje ona również do zmiany stylu życia, wdrażając w życie zasady zdrowego odżywiania. To dobry sposób dla tych, którzy chcą zrzucić kilka kilogramów. Jednak zdecydowanie odradza się ją osobom z dużą nadwagą.

Przykładowy jadłospis diety tygodniowej:

Śniadanie

  • Pół szklanki kawy z mlekiem 1,5%
  • Dwie kromki ciemnego pieczywa z dwiema łyżkami twarożku z kawałkiem świeżego ogórka
  • Dwa liście sałaty

Drugie śniadanie

  • Gruszka
  • Jogurt owocowy
  • Kromka chrupkiego pieczywa

Obiad

  • Dwie kostki morszczuka
  • 2 ziemniaki
  • Surówka ze szklanki białej kapusty, małej cebuli, średniej marchewki, połowy selera oraz łyżki natki, przyprawiona sokiem z cytryny, szczyptą cukru, soli i łyżeczką bazylii
  • Sok jabłkowy

Kolacja

  • Sałatka z połowy wędzonej lub pieczonej piersi kurczaka, połowy szklanki ugotowanej kaszy jęczmiennej, 2 łyżek kukurydzy i czerwonej papryki, przyprawiona sokiem cytrynowym i imbirem

Rating: 1.0/5. Wg 3 głosów.
Proszę czekać...

BudujMase.pl

Kulturystyka to nasza pasja! Jaki trening przynosi najlepsze efekty i jaka dieta pomoże Ci osiągnąć upragniony cel? U nas znajdziesz wszystkie informacje niezależnie od tego czy Twoim założeniem jest budowa masy mięśniowej, idealna rzeźba, czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Komentarze

  1. Nie mam do czego się przyczepić. Dieta rzeczywiście fajnie ułożona. Kaloryczność też na dobrym poziomie. Jednak warto dorzucić coś na podkręcenie metabolizmu i efektywniejsze spalanie tkanki tłuszczowej. Dlatego ja zazwyczaj stosuję iqgreen, bo ma całkowicie naturalny skład, który w żaden sposób nie obciąża organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Szukaj